Citat:
Så du anser att alla européer, alla som har ”makt” och möjligheter att organisera sådana saker och skaffa fram ekonomiskt stöd, borde hålla sig borta från det i framtiden? Att det vore bättre om alla bara brydde sig om sina egna intressen i sina egna länder?
Nej det är ju helt galet att han inte får sitta på möten med tre andra vuxna, mäktiga personer runt ett bord pga sitt missbruk men har fått åka ner och umgås med barn och tonårstjejer i beroendeställning till honom.
Maktbalansen är ju både att han är i toppen av organisationen de ska stå i nån slags ”tacksamhetsskuld” till då de enligt Måns fans inte skulle få utbildning och kokt ris till lunch annars (som man ser på hans Instagram ser jag nu, kollar aldrig hans sida annars). Sen ålder, ekonomi, att han är en europé, alltså det är galet, helt sjukt olämpligt med hans olika missbruk och också våldsamma beteende när han känner att han inte ”vinner”.
Maktbalansen är ju både att han är i toppen av organisationen de ska stå i nån slags ”tacksamhetsskuld” till då de enligt Måns fans inte skulle få utbildning och kokt ris till lunch annars (som man ser på hans Instagram ser jag nu, kollar aldrig hans sida annars). Sen ålder, ekonomi, att han är en europé, alltså det är galet, helt sjukt olämpligt med hans olika missbruk och också våldsamma beteende när han känner att han inte ”vinner”.
Låt då också alla amerikaner hålla sig borta. Eller engelsmän, fransmän, ryssar. Maktsmissbruk, fruktansvärt, hur kan man bara vilja ingripa i saker utanför sitt eget område för att göra något gott där? Till exempel hjälpa till i krigsområden? Engagera sig för andra befolkningsgrupper, även om man själv inte tillhör dem? Ja, det gör man bara för att få evig tacksamhet.
Var är den stora skillnaden när MZ och hans stiftelse till exempel ser att situationen för befolkningen är svår, särskilt i denna specifika region i Kenya, och de skapar utbildning och medicinsk vård där? När de använder sina kontakter för att förmedla konkret hjälp?
Och förklara för mig, vad har MZs ålder och ekonomiska situation med saken att göra? Ska man sluta hjälpa andra när man passerat en viss ålder? Ska man inte använda sina pengar till att hjälpa andra, utan behålla dem själv? Jag förstår inte ditt resonemang. Och vilket våldsamt beteende har MZ visat? Att han kastade sin telefon i soffan? Ja, alla som har visat minsta tecken på ilska borde omedelbart hålla sig borta från andra människor.
Kanske skulle vi då leva i en bättre värld. Eller kanske inte, om till exempel inte olika makthavare omkring 1945 hade beslutat att agera utanför sitt land eller sin kontinent. Fy.