2025-09-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Nej det är ju helt galet att han inte får sitta på möten med tre andra vuxna, mäktiga personer runt ett bord pga sitt missbruk men har fått åka ner och umgås med barn och tonårstjejer i beroendeställning till honom.
Maktbalansen är ju både att han är i toppen av organisationen de ska stå i nån slags ”tacksamhetsskuld” till då de enligt Måns fans inte skulle få utbildning och kokt ris till lunch annars (som man ser på hans Instagram ser jag nu, kollar aldrig hans sida annars). Sen ålder, ekonomi, att han är en europé, alltså det är galet, helt sjukt olämpligt med hans olika missbruk och också våldsamma beteende när han känner att han inte ”vinner”.
Så du anser att alla européer, alla som har ”makt” och möjligheter att organisera sådana saker och skaffa fram ekonomiskt stöd, borde hålla sig borta från det i framtiden? Att det vore bättre om alla bara brydde sig om sina egna intressen i sina egna länder?

Låt då också alla amerikaner hålla sig borta. Eller engelsmän, fransmän, ryssar. Maktsmissbruk, fruktansvärt, hur kan man bara vilja ingripa i saker utanför sitt eget område för att göra något gott där? Till exempel hjälpa till i krigsområden? Engagera sig för andra befolkningsgrupper, även om man själv inte tillhör dem? Ja, det gör man bara för att få evig tacksamhet.

Var är den stora skillnaden när MZ och hans stiftelse till exempel ser att situationen för befolkningen är svår, särskilt i denna specifika region i Kenya, och de skapar utbildning och medicinsk vård där? När de använder sina kontakter för att förmedla konkret hjälp?

Och förklara för mig, vad har MZs ålder och ekonomiska situation med saken att göra? Ska man sluta hjälpa andra när man passerat en viss ålder? Ska man inte använda sina pengar till att hjälpa andra, utan behålla dem själv? Jag förstår inte ditt resonemang. Och vilket våldsamt beteende har MZ visat? Att han kastade sin telefon i soffan? Ja, alla som har visat minsta tecken på ilska borde omedelbart hålla sig borta från andra människor.

Kanske skulle vi då leva i en bättre värld. Eller kanske inte, om till exempel inte olika makthavare omkring 1945 hade beslutat att agera utanför sitt land eller sin kontinent. Fy.
Citera
2025-09-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Dessa ständiga förvrängningar och fantasier.
Styrelsen säger i början av juni att Måns redan då sedan en tid tillbaka valt att pausa sitt styrelsearbete för att istället fokusera på sina barn. Det är vad som sagts och inget annat. Absolut inget om att hans missbruk omöjliggjort styrelsearbete pga vad det gjort med honom.
Och dokumenterat ren har han ju varit länge.
Han har väl helt enkel tryckt på startknappen igen.

För någon som påstår sig vara emot förvrängningar och fantasier, så bör du nämna att styrelsen visst har gjort uttalanden om Måns drogmissbruk.

– Att använda illegala droger är inte förenligt med vår verksamhet. Måns plats i styrelsen förutsätter att han inte använder illegala droger, säger Magdalena Jennstål, generalsekreterare för stiftelsen.

Efter detta pausar Måns för att ”fokusera på barnen” dvs styrelsen sätter press på honom att styra upp sitt liv och Måns använder sig av denna omskrivningen.

Vi kan väl höra av oss till stiftelsen för att se om Måns är aktiv igen i styrelsearbetet, och kunnat styrka att han är drogfri ( vilket ändå är mikrotid i rehab-värld) Om inte bör han pausa från fältarbetet också. Hur vet du att han har varit dokumenterat ren länge?
Citera
2025-09-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du låtsas alltså som att du inte känner till att sms konversationerna varit uppe i rätten:

Att barnen kunde komma åt några droger är dina egna spekulationer, jag tänker inte ägna tid till att argumentera mot dina fantasier.

Syftet med att visa konversationerna var att bevisa att MånsPetters påstående om att kokain bara förekom på utekvällar var lögn. Om du tycker att hennes uppmaning till MånsPetter att göra sig av med kokainet visar att hon inte stördes av det så får det bli din tolkning. Jag har ingen aning om i vilken ton de normalt kommunicerar vare sig skriftligt eller muntligt, men jag kan läsa vad hon skrev, och att det var MånsPetter som skrev ”min ängel”.

Jag har inte sett några citat där Ciara skriver ”min ängel, köksinredningen, lycka till med tennisen” eller liknande. Men jag kan tänka mig att även hon , likt mig, skulle kunna omnämna MånsPetters tennis med ironi med tanke på vad han har i sin träningsväska.
Jag känner till sms och artikeln, annars skulle jag väl inte ha hänvisat till det? Men MZs meddelande publicerades inte bildligt i tidningen.

Att barnen teoretiskt sett hade tillgång till det skriver Ciara ju själv. Du citerade det själv:
”Ps. Kan du snälla göra dig av med kokainet – jag vill inte att du eller mina barn är i närheten av det”.
Det är tveksamt varför hon då lägger det öppet på bordet där de kan ta det.

Ja, hon ville anklaga honom för att han hade det hemma, därför publicerades det. Men inget foto av hans sms. Och som jag har förklarat är det mycket tveksamt att det verkligen var hans. Det verkar mycket mer realistiskt att Ciara själv placerade det där för att få en reaktion, som redan förklarats 527 gånger. Men du är medvetet envis. Det ändrar dock inte på sakförhållandet.

Och nu ljuger du uppenbarligen om att du inte visste något om köksinredning och tennis. Det ingick ju i sms som också visades i den nämnda artikeln och som du citerar:
Citat:
Very exciting with the kitchen- thank you! Hope boys are okay and good luck at tennis. Picking xxx up now and taking him to the studio to update showreel. Ps. Can you please throw the cocaine away - don't want you or my children anywhere near it. X
Senast redigerad av sheannax 2025-09-26 kl. 11:12.
Citera
2025-09-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Lustigt att du anklagar folk för förvrängningar och fantasier!

Du svarade ju på det här citatet igår, hur är det med minnet?
Här har du anledningen igen att Måns "pausade" sitt styrelsearbete.

"I slutet av april, när Zelmerlöw själv berättade om sitt kokainmissbruk i Göteborgs-Posten, skrev stiftelsens generalsekreteraren Magdalena Jennstål i ett mejlsvar till Expressen att man ställt ett krav på artisten:

”Vi för en dialog med Måns. Att bruka illegala droger är inte förenligt med vår verksamhet. Måns plats i styrelsen förutsätter att han inte tar illegala droger”, skrev Jennstål då. "
Du menar alltså att styrelsens senaste kommunikation om MZ skall bortses från till förmån för ett tidigare svar, då allt var helt nytt? Varför då? Passar det bättre på något sätt?

Och hur tänker du angående att han är i Kenya? Kan det faktiskt kanske vara så att han inte brukar illegala droger - och till och med är önskvärd?
Citera
2025-09-26, 11:22
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Så du anser att alla européer, alla som har ”makt” och möjligheter att organisera sådana saker och skaffa fram ekonomiskt stöd, borde hålla sig borta från det i framtiden? Att det vore bättre om alla bara brydde sig om sina egna intressen i sina egna länder?

Låt då också alla amerikaner hålla sig borta. Eller engelsmän, fransmän, ryssar. Maktsmissbruk, fruktansvärt, hur kan man bara vilja ingripa i saker utanför sitt eget område för att göra något gott där? Till exempel hjälpa till i krigsområden? Engagera sig för andra befolkningsgrupper, även om man själv inte tillhör dem? Ja, det gör man bara för att få evig tacksamhet.

Var är den stora skillnaden när MZ och hans stiftelse till exempel ser att situationen för befolkningen är svår, särskilt i denna specifika region i Kenya, och de skapar utbildning och medicinsk vård där? När de använder sina kontakter för att förmedla konkret hjälp?

Och förklara för mig, vad har MZs ålder och ekonomiska situation med saken att göra? Ska man sluta hjälpa andra när man passerat en viss ålder? Ska man inte använda sina pengar till att hjälpa andra, utan behålla dem själv? Jag förstår inte ditt resonemang. Och vilket våldsamt beteende har MZ visat? Att han kastade sin telefon i soffan? Ja, alla som har visat minsta tecken på ilska borde omedelbart hålla sig borta från andra människor.

Kanske skulle vi då leva i en bättre värld. Eller kanske inte, om till exempel inte olika makthavare omkring 1945 hade beslutat att agera utanför sitt land eller sin kontinent. Fy.

Fy fan, orkar inte läsa igenom din manipulativa sörja av förvrängningar. Det tycks vara ditt heltidsjobb att flytta fokus och förvränga verkligheten.
Kommer ignorera dig och de andra duperande reptilerna efter detta svar.

Alla Européer säger du att jag skrev, jag skrev om Måns Zelmerlöw. En olämplig man att ha på plats med unga flickor i beroendeställning, svar ja.
Pga han varit öppen sexmissbrukare sen tiden med Marie Serneholt. Han har suttit i Så mycket bättre och berättat att han haft en flicka i varje hamn ungefär, att han flirtat genom att ignorera samtycka i intervjuer med Hänt (har redan länkat detta i tråden). Det går rykten i tråden och på andra ställen online, om att han fått sex med minderåriga tjejer genom att erbjuda kokain i utbyte.
Han har skrivit låtar om att han älskar att vara otrogen och pratat om att han inte klara sig utan sex, bekräftelse och erövringar.

NEJ, då passar han inte som biståndsarbetare med barn och ungdomar.
Det fattar alla med en hjärna.

Drogmissbruket är en annan faktor. Ingen knarkare ”slutar” med droger för att de bestämt sig inom loppet av 4 månader utan att först lagt in sig på ett hem i minst ett år. Då snackar vi heltid och totalt stopp och ledigt från jobbet, inga andra åtaganden.
Citera
2025-09-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Varför skriver du det med fet stil, kanske är det helt enkelt så? Kanske är han faktiskt bevisligen drogfri sedan sex månader tillbaka. Han har själv aldrig talat om något drogmissbruk. Om han verkligen inte är beroende och missbrukare, är det kanske inte så svårt att sluta?
Eller har du bevis för motsatsen? Låt oss se.

Och ändå Ciara och Läckberg har ett betydande inflytande på detta, eftersom de har blåst upp hela saken till ett enormt PR-drama. Upprepade gånger och helt medvetet. Precis som Ciara sa i en intervju i England var PR-cirkusen den enda vägen... Och det är inte över ännu, om man till exempel läser igenom de olika sidhugg som finns i Läckbergs intervjuer. Det har naturligtvis också inflytande, det ser till och med en blind person.

Igen. Behöver det inte vara skydd inbyggt även i välgörenhetsorganisationer?

Han kanske är drogfri sedan månader, men sågs berusad av åtminstone alkohol i Båstad vid flera tillfällen vilket inte brukar gå hand i hand.

Stiftelsen är väldigt otydlig med om Måns är tillbaka, men det borde de väl kunna svara på. Gala till förmån för barnen var de inte redo för.

Det är väl bara du och två till som mot bättre vetande tror att inte Måns har en djupgående problematik med missbruk och sitt känsloliv sedan länge. Det känns som kollegor skakar på huvudet åt hans ”två års förklaring på turne-bussen”). Eller skulle han offrat familj, stiftelse och karriär för helt ”kontrollerat” intag av droger? Skulle han då inte valt att INTE ta kokain i samband med familjefesten Melodifestivalen och åka tåg med sina barn dagen efter med kokain i kroppen? Är det verkligen en mer smickrande förklaring att han inte missbrukar?

Känslolivet gick han i terapi för 2014, efter han förstört flera relationer med otrohet.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...or-sin-otrohet

Grabben behöver djupgående hjälp över lång tid. Ingen quick-fix på honom, hur mycket du än hoppas. Och första steget är att ta ansvar, vilket du inte hjälper honom med.
Citera
2025-09-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
För någon som påstår sig vara emot förvrängningar och fantasier, så bör du nämna att styrelsen visst har gjort uttalanden om Måns drogmissbruk.

– Att använda illegala droger är inte förenligt med vår verksamhet. Måns plats i styrelsen förutsätter att han inte använder illegala droger, säger Magdalena Jennstål, generalsekreterare för stiftelsen.

Efter detta pausar Måns för att ”fokusera på barnen” dvs styrelsen sätter press på honom att styra upp sitt liv och Måns använder sig av denna omskrivningen.

Vi kan väl höra av oss till stiftelsen för att se om Måns är aktiv igen i styrelsearbetet, och kunnat styrka att han är drogfri ( vilket ändå är mikrotid i rehab-värld) Om inte bör han pausa från fältarbetet också. Hur vet du att han har varit dokumenterat ren länge?
Att de gjort ett tidigare uttalande det vet både du och jag. Det behöver inte citeras igen.
Vad jag kallar förvrängningar är påståendet att hans arbete omöjliggjorts pga droger och vad dessa har gjort med honom.

MZ har inte uttalat sig överhuvudtaget, utan det är styrelsen som hävdar att Måns har valt att ta en paus pga sina barn.

Det framkom redan i rättegången att han testats kontinuerligt tills proverna var helt rena.
Du kan höra av dig till stiftelsen om "skämmiga saker att göra" är din melodi.
Citera
2025-09-26, 11:48
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Du menar alltså att styrelsens senaste kommunikation om MZ skall bortses från till förmån för ett tidigare svar, då allt var helt nytt? Varför då? Passar det bättre på något sätt?

Nej det menar jag verkligen inte.... följ tråden så ser du vad du själv svarat på och vad som syftas på. Jag tänker inte vara din sekreterare varje gång du tappar bort dig... det här är parodiskt.
Citera
2025-09-26, 12:35
Medlem
Citat:
Att de gjort ett tidigare uttalande det vet både du och jag. Det behöver inte citeras igen.
Vad jag kallar förvrängningar är påståendet att hans arbete omöjliggjorts pga droger och vad dessa har gjort med honom.

MZ har inte uttalat sig överhuvudtaget, utan det är styrelsen som hävdar att Måns har valt att ta en paus pga sina barn.

Det framkom redan i rättegången att han testats kontinuerligt tills proverna var helt rena.
Du kan höra av dig till stiftelsen om "skämmiga saker att göra" är din melodi.

Du gjorde ju ett citat, så uppenbarligen hade du behov av att citera hans ”barnfokus-paus”, men uteslöt stiftelsens drog-uppsträckning.

Vad menar du? Naturligtvis påverkar droger Måns personlighet? Det är väl helt grundläggande. Eller tror du som Måns far att han är ett unikum. I vilka yrken tror du man kan arbeta drogpåverkad? Kan inte komma på ett enda. Kan du? Och det är ju för att droger gör människor opålitliga mm . Alltså omöjliggörs hans arbete i stiftelsen av missbruk. Proffsiga arbetsplatser ska ju ha rutiner för sådant.

Det var ju ett antal månader rättegången ägde rum. Är det den testningen du hänvisar till när du påstår att han är drogfri nu????
” Och dokumenterat ren har han ju varit länge.”

Skämmighet är inget direkt som bekymrar mig i denna gruppen. Det kanske det är värt för att få klarhet och för att se om det finns samma omsorg om fattiga ungdomar som rädsla för gala-fiasko på Hamburger Börs.
Citera
2025-09-26, 13:21
Medlem
Citat:

Och hur tänker du angående att han är i Kenya? Kan det faktiskt kanske vara så att han inte brukar illegala droger - och till och med är önskvärd?

Så snyggt, han hjälper andra i de svåraste av tider för honom själv. Så fantastiskt. En sak är då riktigt säker, vi kommer a l d r i g få se Ciara hjälpa någon annan än sig själv, inte ens barnen.
Citera
2025-09-26, 13:30
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Under missbruk JA men inte om missbruket gäller ILLEGALA SUBSTANSER

Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
MZ verkar ha en stor simultankapacitet och klarar av att hjälpa både sig själv och även andra som t.ex. de utsatta barnen i Kenya. Han verkar ju i detta nu vara på plats i Kenya vad fint av honom.

För MZ verkar ju fortfarande innehåll vara viktigare än yta vilket hedrar honom.

Jag förstår inte din förlegade syn på rehab? Tror du att det är något som pågår i en viss byggnad under en viss tid? Och sedan är man klar?

Rehab kan kombineras med arbete och annan anpassning som behövs, här har också arbetsgivaren ett ansvar enligt Arbetsmiljölagen.
Citera
2025-09-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Så snyggt, han hjälper andra i de svåraste av tider för honom själv. Så fantastiskt. En sak är då riktigt säker, vi kommer a l d r i g få se Ciara hjälpa någon annan än sig själv, inte ens barnen.

Det kan vara så. Det kan också vara så att han inte alls bör vara där, för han flyr ngt här, utan att vara frisk nog att hjälpa andra. En ego-trip helt enkelt, fysiskt och psykiskt.

I ngt av TV-programmen Strömstedt eller Snickaren, funderade Måns en stund över sin egen egoism, och jämförde med Ciara som tänkte ”för mycket på andra”. Så nu kommer nog Måns säga mot dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in