Vad har ni för erfarenheter av att besöka huvudstaden med bil?
Hur parkerar man ens ?
Det går inte att parkera utan mobiltelefon med internetuppkoppling och förinstallerad fungerande "parkeringsapp".
Parkeringsböter om man letar efter obefintlig parkeringsautomat blir 900-1300kr.
Försök utan problem navigera genom labyrinterna av körbanor, cykelbanor och bussfiler som dyker upp och försvinner och kommer tillbaka.
Vad är syftet med detta ?
Berätta era egna erfarenheter.
Senast redigerad av arnbar 2025-09-25 kl. 22:33.
Vad har ni för erfarenheter av att besöka huvudstaden med bil?
Hur parkerar man ens ?
Det går inte att parkera utan mobiltelefon med internetuppkoppling och förinstallerad fungerande "parkeringsapp".
Parkeringsböter om man letar efter obefintlig parkeringsautomat blir 900-1300kr.
Försök utan problem navigera genom labyrinterna av körbanor, cykelbanor och bussfiler som dyker upp och försvinner och kommer tillbaka.
Vad är syftet med detta ?
Berätta era egna erfarenheter.
Vad är problemet?
Har du aldrig kört i storstad förr?
Har ofta parkerat i P-hus Norra Latin.
Det kostar 75 kr för en kväll. T.ex. om man vill gå på någon restaurang, vill ha det bekvämt och är ok med att inte dricka. Man kan även hitta gratis plater på bakgatorna vid klara kyrka och även på söder på helgerna, än så länge.
Undviker att besöka stan under rusningstid och på vardagarna.
Senast redigerad av bithax 2025-09-25 kl. 23:05.
Jag körde till Stockholm med min ZOE 2019.
Det var inga som helst problem.
Gratis hotellparkering.
Det som kanske var lite dyrt var parkering i city, tror jag fick betala 80 kronor i timmen en gång vid slottet.
Det är ju dyrt om man jämför med Malmö där det kostar mellan 2 kronor och 20 kronor att parkera.
Men så är det ju oftast i huvudstäder, i Amsterdam är det ännu dyrare, fick betala 100 kronor i timmen när jag var där 2017..
Säkert ännu dyrare idag.
Jag hade ställt bilen en bit utanför själva stan, tagit pendeln in till stan och sen åkt tunnelbana som vanligt folk. Men så är jag inte autist som får sensory overload eller inte klarar av att vara i närheten av andra människor heller. YMMV.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!