2025-09-25, 14:57
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det där med matriarkat har han fått från Lennart...

Matriarkat. Är det samma som ett harem?
Citera
2025-09-25, 14:59
Medlem
Faltas avatar
Att ge sig på kommunpolitiker och Trobo!! Nu jäklar går Baronen all in, han ställer till det för hela familjen. Konspirationsteorier de lux. Han vevar mot alla förutom Jocke och Anjo.
Citera
2025-09-25, 16:12
Medlem
Menethils avatar
Rask ställer ju bara till det för sig själv.
Hade han kontaktat Trobo gällande städningen hade det ju kunna löst sig.
Hade Rask kontaktat Trobo och anmält felen i nya lägenheten på rätt sätt hade Trobo fixat allt förutom golvet i sovrummet och vardagsrummet.
Hade Rask kontaktat Trobo och försökt få en till avbetalning hade det kanske löst sig.
Hade Rask bestridit fakturan korrekt hade den inte gått till Inkasso.
Ska vi gissa att Rask inte kommer göra någonting nu trots att fakturan gått till inkasso?

Han sitter verkligen hemma hela dagarna och gör absolut ingenting. Det är fan riktigt sinnessjukt.
Han har bara sig själv att skylla för den sits han sitter i nu.
Citera
2025-09-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Matriarkat. Är det samma som ett harem?
Andra vägen skulle jag säga
Citera
2025-09-25, 17:03
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Och han som skröt om att hans betalningsanmärkningar skulle vara borta i februari i år.

Exakt. Han ljög.
Citera
2025-09-25, 17:08
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Ska vi gissa att Rask inte kommer göra någonting nu trots att fakturan gått till inkasso?

Det gjorde han inte, den är hos KFM nu
Jag har papprena här.

Målinformation 01-956775-25
Ankomstdatum 2025-09-04
Betalningsföreläggande utskickat
Flera svaranden Ja (Therese och svärfar?)
Förelagt belopp 62 709 kr
Sökande Trosabygdens Bostäder Aktiebolag

Sen har han en skuld i enskilt mål:

Skuld i enskilda mål 1
Total skuld 16739 kr
Beslutsdatum 2023-08-08
Citera
2025-09-25, 17:57
Medlem
RaskPatrasks avatar
Varför bestrider han inte fakturan om han anser att den är felaktig? Herregud, Carl Fredrik är helt jävla handlingsförlamad! Finns det något han klarar av förutom att runka och skicka dickpics till medelålders kvinnor?
Citera
2025-09-25, 17:57
Medlem
AlligatorMans avatar
Ska han heta Kronofogdebaronen eller Skuldbaronen nu?

Citat:
Ursprungligen postat av RaskPatrask
Finns det något han klarar av förutom att runka och skicka dickpics till medelålders kvinnor?

Jag kan då inte komma på nåt.
Citera
2025-09-25, 18:11
Medlem
Humor:

(FB) Har hyresvärden rätt att fakturera mig för naturligt slitage?
Citera
2025-09-25, 18:18
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Det gjorde han inte, den är hos KFM nu
Jag har papprena här.

Målinformation 01-956775-25
Ankomstdatum 2025-09-04
Betalningsföreläggande utskickat
Flera svaranden Ja (Therese och svärfar?)
Förelagt belopp 62 709 kr
Sökande Trosabygdens Bostäder Aktiebolag

Sen har han en skuld i enskilt mål:

Skuld i enskilda mål 1
Total skuld 16739 kr
Beslutsdatum 2023-08-08

Kommer svärfar redan att få lida för att ha gått i borgen för sin totalt odugliga svärson? Blir han involverad i ärendet hos kfm sas?

Gällande Lennart bladh så är det intressant att rask nu utvecklats till Lennarts karaktär Gunilla.
Otroligt hur man kan vara så värdelös och ful som vindspelet är i varje video.
Citera
2025-09-25, 18:34
Medlem
saltakissens avatar
Jag fattar inte varför han inte fick tummarna ur och gjorde en sådan simpel sak som att logga in på ”Mina sidor” hos Kronofogden direkt när han blev delgiven och beskrev i formuläret där ingående vad han tycker är felaktigt med fakturan och om han anser att han inte bör betala något alls eller om han är beredd på att betala en del av beloppet. Jag tror man har 10 dagar på sig att göra detta från det datum man skrivit på delgivningen.

Jag gjorde det när jag fick ett lika sanslöst stort belopp att betala från mitt hyresbolag efter en flytt. Jag ansåg att summan var orimligt stor och att de använde mig för att göra en standardhöjning i en gammal sunkig lägenhet från 60-talet som jag bodde 20 år i och som redan när jag flyttade in inte blivit renoverad sedan tidigt 90-tal, köket inte alls såg det ut som.
I vilket fall som helst så försökte jag först komma fram till en lösning med hyresbolaget men de var helt oresonliga, kontaktade Hyresgästförening som försökte medla men det hjälpte inte heller. Så när den där jävla lappen från KF kom skrev jag på ”Mina sidor” tills jag fick ont i fingrarna.

Ärendet blir då pausat under utredning och några månader senare blev jag uppringd av en man på hyresbolaget som sa att han ville göra en deal med mig så att vi slipper ta det till rättegång. Dessvärre ringde han så oväntat och så tidigt på morgonen att han väckte mig så jag var inte världens bästa förhandlare under de förutsättningarna.
Trots detta lyckades jag pruta ner fakturan till 40000 från 61000. Jag hade säkert kunnat få ner den till 30000 om jag var smart eftersom han svarade ja direkt när han frågade mig vad jag kan tänka mig att betala, men gjort är gjort…
Löste också en avbetalningsplan på 800 kr i månaden (jag ville betala 500 och han ville ha 1000 så vi möttes i mitten).
Hela ärendet försvann från KF och det var så skönt att få en lösning på det jävla jätteproblemet, det var som en stor sten föll från mina axlar.

Har inte Rask klena nerver? Hur klarar han av att bara skita i fakturan och hoppas att det löser sig själv?! Man måste göra ALLT man har rätt till när man sitter i den sitsen för att få en chans. Men han bara sitter framför kameran och gnäller istället? Han är ju för fan en vuxen man och pappa!
Citera
2025-09-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaskPatrask
Varför bestrider han inte fakturan om han anser att den är felaktig? Herregud, Carl Fredrik är helt jävla handlingsförlamad! Finns det något han klarar av förutom att runka och skicka dickpics till medelålders kvinnor?

Men herregud hur ska karln orka det när han åker på aktivitet med ungarna som har skolplikt på dagarna, och så ska han orka umgås med Therese på kvällarna och se på serier. Hur kan du begära att han ska orka vara vuxen och ta ansvar. Tänk på att han också ska orka shuffla en låt på Spotify och spela den på sitt trumset utan att öva innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in