2025-09-25, 13:17
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vadå ännu en vit man? Majoriteten av alla skjutningar i USA begås av svarta trots att de bara är 13% av befolkningen.
Ja, men den här typen av våldsdåd begås ju alltid av vita oavsett om gm är högerextrem, vänsterextrem eller transa.
Citera
2025-09-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Vänstern visar sitt sanna ansikte igen. Fyfan för smutset
Enligt hans vänner var han libertarian. Alltså långt ut på högerkanten.
Citera
2025-09-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Osannolikt.

En libertarian som följer Ron Paul sätter Icke-våld som absolut.

(Självförsvar är enda tillåtna)
Icke-våld förutom i självförsvar är fint tills någon libertarian kukar ur och börjar skjuta oskyldiga.

Matthew James Ruth var vit libertarian och sköt nyligen ihjäl tre poliser och en hund.
Citera
2025-09-25, 14:22
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agendafreetv
Icke-våld förutom i självförsvar är fint tills någon libertarian kukar ur och börjar skjuta oskyldiga.

Matthew James Ruth var vit libertarian och sköt nyligen ihjäl tre poliser och en hund.

Visst.
Men Libertarianer är en bred grupp, och Ron Paul är uttalat Icke-våld förespråkare.
Citera
2025-09-25, 16:29
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Fascinerande ur ett rent psykologiskt perspektiv hur du verkligen vrider och vänder frenetiskt för att verkligheten ska passa in i din skeva världsbild.

Har namnet släppts än och har vi något motiv klarlagt?
Och ändå visade det sig att jag hade helt rätt. Skytten var en jävla leftardloser som hatade Donald Trump och ICE och som, eftersom han levt hela sitt liv online och var värdelös som människa, inte kunde skilja på mexxare och agenter och därför enbart sköt ihjäl de tax evaders han vurmade för. Sedan sköt han sig själv och ingen sörjer.

Var det något mer du hade att tillägga om min "skeva världsbild"?
Citera
2025-09-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Och ändå visade det sig att jag hade helt rätt. Skytten var en jävla leftardloser som hatade Donald Trump och ICE och som, eftersom han levt hela sitt liv online och var värdelös som människa, inte kunde skilja på mexxare och agenter och därför enbart sköt ihjäl de tax evaders han vurmade för. Sedan sköt han sig själv och ingen sörjer.

Var det något mer du hade att tillägga om min "skeva världsbild"?
Förutom det faktum att gärningsmannens vänner vittnar om att han var en nihilistisk edgelord som stod nära Ron Paul politiskt. Så någon form av libertarian var han politiskt. Långt ut på högerkanten.
Senast redigerad av agendafreetv 2025-09-25 kl. 16:45.
Citera
2025-09-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
MSNBC är nazister i din förvirrade värld?

He noted that rounds found near the suspected shooter “contained messages that were anti-ICE in nature.”

“To every politician who is using rhetoric demonizing ICE and demonizing CBP: Stop. To every politician demanding that ICE agents be doxxed and calling for people to go after their families, stop,” Cruz said. “This has very real consequences.”

https://www.msnbc.com/top-stories/la...ead-rcna233421
Är det någon som hört talas om "anti-ICE" som slagord innan denna händelsen? Uppenbart att han bara skrev något för att vilseleda utredarna om han skulle ha lyckats fly platsen efter dådet.

Han var en vit libertarian som tog sin chans att mörda invandrare och lyckades.
Citera
2025-09-25, 16:45
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Förutom det faktum att gärningsmannens vänner vittnar om att han var en nihilistisk edgelord som stod nära Ron Paul politiskt. Så någon form av libertarian.
Klart att gärningsmannens vänner försöker skjuta över honom på andra sidan. Framförallt nu när Trump riktat fokus mot Antifa. Då är det givetvis besvärande att ännu en liberal dåre skevar ur och genomför ett vansinnesdåd riktat mot myndigheterna. Jag tror lika lite på att den här "Anti-ICE"-skytten var libertarian som jag tror på att Trumpskytten i Butler var MAGA. Vänsterextremister hela högen. Unga killar ur en förlorad generation som inte ser någon framtid och som hjärntvättats med HBTQ och könsförvirring sedan lekskolan och som lärt sig att kommunismen var en god tanke om än fel genomförd. Då får man det här resultatet. Tickande bomber.

Du själv låter som en god representant för samma fåra.
Citera
2025-09-25, 16:50
Medlem
Citat:
Klart att gärningsmannens vänner försöker skjuta över honom på andra sidan. Framförallt nu när Trump riktat fokus mot Antifa. Då är det givetvis besvärande att ännu en liberal dåre skevar ur och genomför ett vansinnesdåd riktat mot myndigheterna. Jag tror lika lite på att den här "Anti-ICE"-skytten var libertarian som jag tror på att Trumpskytten i Butler var MAGA. Vänsterextremister hela högen. Unga killar ur en förlorad generation som inte ser någon framtid och som hjärntvättats med HBTQ och könsförvirring sedan lekskolan och som lärt sig att kommunismen var en god tanke om än fel genomförd. Då får man det här resultatet.

Vad skulle hans vänner tjäna på det? Förstår inte varför du anklagar tre (!) av hans vänner för att ljuga. Det låter bara desperat från din sida. Det är såklart besvärande för högern att ännu en libertariansk dåre spårar ur och mördar personer. Vi har ju senast galningen som stalkade sitt ex och när polisen konfronterade honom så mördade han tre poliser och en hund.
Citera
2025-09-25, 17:14
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Är det någon som hört talas om "anti-ICE" som slagord innan denna händelsen? Uppenbart att han bara skrev något för att vilseleda utredarna om han skulle ha lyckats fly platsen efter dådet.

Han var en vit libertarian som tog sin chans att mörda invandrare och lyckades.
Det är dina alldeles egna fantasier. Han försökte inte fly, han tog livet av sig när han trodde han lyckats mörda några statligt anställde utvisningspoliser. Förmodligen trodde han att det kommunistiska himmelriket med Stalin, Lenin, transpersoner som är oskulder väntade honom om han mördade Trumps folk.
Citera
2025-09-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är dina alldeles egna fantasier. Han försökte inte fly, han tog livet av sig när han trodde han lyckats mörda några statligt anställde utvisningspoliser. Förmodligen trodde han att det kommunistiska himmelriket med Stalin, Lenin, transpersoner som är oskulder väntade honom om han mördade Trumps folk.
Nej det är inte fantasier att hans vänner vittnar om att han var libertarian åt Ron Paul-hållet. Men det är kul att du anklagar mig för att fantisera när du själv svävar iväg i din bisarra fantasivärld.
Citera
2025-09-25, 17:52
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Klart att gärningsmannens vänner försöker skjuta över honom på andra sidan. Framförallt nu när Trump riktat fokus mot Antifa. Då är det givetvis besvärande att ännu en liberal dåre skevar ur och genomför ett vansinnesdåd riktat mot myndigheterna. Jag tror lika lite på att den här "Anti-ICE"-skytten var libertarian som jag tror på att Trumpskytten i Butler var MAGA. Vänsterextremister hela högen. Unga killar ur en förlorad generation som inte ser någon framtid och som hjärntvättats med HBTQ och könsförvirring sedan lekskolan och som lärt sig att kommunismen var en god tanke om än fel genomförd. Då får man det här resultatet. Tickande bomber.

Det verkar vara en viktig grej att skyva över gärningsmännen högerut numera.
Även när det är relativt uppenbart att så inte är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in