2025-09-24, 16:14
Medlem
MGM hög på Tylenol? 3 Döda tydligen. (inklusive MGM). De kan ju inte skylla på Trump, han varnade trots allt för Tylenol.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-09-24 kl. 16:18.
Citera
2025-09-24, 16:18
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agendafreetv
https://www.foxnews.com/politics/dal...g-shooter-down

Ännu en vit man tydligen.

Vadå ännu en vit man? Majoriteten av alla skjutningar i USA begås av svarta trots att de bara är 13% av befolkningen.
Citera
2025-09-24, 16:19
Medlem
shaktas avatar
Målet var uppenbart ICE-agenter. Att skjuta immigranter som ska skickas ut är bara hål i huvudet.

Så min gissning är någon transtifa som fått sina nya pojkvän utvisad.
Citera
2025-09-24, 16:21
Medlem
Enligt Gun Violence Archive har det skett 315 masskjutningar i USA i år. https://www.gunviolencearchive.org/

Iom att gärningsmannen valde att skjuta en massa migranter så är det väl som vanligt någon MAGA-nasse bakom avtryckaren.
Citera
2025-09-24, 16:22
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Målet var uppenbart ICE-agenter. Att skjuta immigranter som ska skickas ut är bara hål i huvudet.

Han kanske skulle befria sin pojkvän från ICE och råkade skjuta honom istället, därför tog han livet av sig.
Citera
2025-09-24, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vadå ännu en vit man? Majoriteten av alla skjutningar i USA begås av svarta trots att de bara är 13% av befolkningen.

Om vi bara tar senaste 2-3 veckorna så blev Charlie Kirk ihjälskjuten av en vit man. Samma dag som mordet på Kirk så gick en 16-årig vit nazist in i sin skola och sköt.

Citat:
A teenager suspected in a shooting attack at a suburban Denver high school that left two students in critical condition appeared fascinated with previous mass shootings including Columbine and expressed neo-Nazi views online, according to experts.

Mer om skolskjutaren här: https://www.theguardian.com/us-news/...-suspect-views

En vecka efter det så sköt en vit libertarian ihjäl tre poliser och en hund: https://nypost.com/2025/09/18/us-new...victims-house/

Knappast bra reklam för oss vita denna månaden.
Citera
2025-09-24, 16:24
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Han kanske skulle befria sin pojkvän från ICE och råkade skjuta honom istället, därför tog han livet av sig.

Tanken har slagit mig faktiskt.
Citera
2025-09-24, 16:30
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:

Lite oklart dock, enligt AgendaFree-TV på youtube talas det om att en ICE transport var måltavlan, och ingen ICE personal har kommit till skada. Men detta är alltså inte bekräftat än vad jag vet.
Citera
2025-09-24, 16:31
Medlem
MGM sköt mot en omärkt ICE lastbil, förmodligen kartel relaterat, någon som inte ville att några skulle prata?
Citera
2025-09-24, 16:34
Medlem
Citat:

Vet inte om det är så uppenbart. 3 stycken blev skjutna (utöver skytten) och enligt FOX News var alla 3 fångar. En prickskytt borde väl kunna träffa i alla fall en ICE-agent. Låt oss gissa att det fanns fler ICE-agenter på plats än fångar.

Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
MGM sköt mot en omärkt ICE lastbil, förmodligen kartel relaterat, någon som inte ville att några skulle prata?

Det skulle kunna vara ett rimligt motiv. Någon av fångarna kanske kunde tänkas försöka göra någon form av plea-bargain?
Citera
2025-09-24, 16:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Motivet kan väl vara lite vad som helst den här gången. Någon som ogillar ICE, någon som ogillar migranter, något mer personligt, eller något helt annat.

Är det fastslaget att GM tog sitt eget liv eller vet vi bara att han är död?
Citera
2025-09-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto

Inte så troligt att en hitman for hire skjuter sig själv efter utfört uppdrag. De gör de ju inte av ideologiska skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in