Citat:
Ursprungligen postat av
-Oxalic-
P4 Malmöhus har en jobbig skata att behöva höra på, Hanna Palm, hon verkar leda varenda morgontimme.
Neeeej, du får inte säga så!!! Då kränker du alla skator som kan flyga!
Ämnet var "Radiopratare du hatar" och nu ska jag ventilera mig ordentligt vad som hatar mig.
Nu är det så här, jag är en norrlänning som bor i Skåne och hade inte internet varit uppfunnet än så hade jag inte lyssnat på P4 Malmöhus, när jag är på jobbet i Köpenhamn så lyssnar jag på Radio Soft eller Pop FM. Hade vi fortfarande bara haft P1, P2, P3 och P4 så hade jag lyssnat på P1 eller P2.
Jag och min fru har helt olika smaker när det gäller maträtter, tv-program och vad man ska ha till frukosten men är helt eniga när det gäller ogillande av P4 Malmöhus! Jag ska nu skriva vad som hatar mig och börjar med programledare:
Hanna Palm-olja: hon fick väl sparken från P4 Västerbotten var tvungen att bege sig så långt från Västerbotten som möjligt.
Varje morgon har man ett ämne ELLER så kommenterar hon en nyhet som riksnyheterna har haft och så kommer en kommentar om ämnet om hennes morsa, hennes syster eller hennes j-vla sambo, den irländske pojkvännen som hon säger något om. Som i morse, de hade funnit spår av en ny dinosaurie i Sydamerika och då måste hon säga "ja min pojkvän som har gillat dinosaurier sedan 3-årsåldern".''
Men det räcker inte, nästan varje gång måste hon sjungande betona antingen den tidigare artisten eller låten med artisten som spelades. Ta och lyssna själv 10 minuter med henne på P4 Malmöhus så får ni se.
Sedan tar vi Ebba Granatäpple, åh fy katten alltså! När hon skrattar och det gör hon nästan hela tiden så hör man att det är tillgjort skratt och har hon något att kommentera så är det "ja min dotter sa si och så".
Nästa man på rakning är Dusan Marinkovic. Lyssna på hans röst och prat och hans skrattande så kommer man undra: hur kommer det sig att P4 Malmöhus bara anställer idioter?
Och nästa man....förlåt, kvinna till rakning är Svjetlana Pastuhovic. Åhhhh, jag smäller av bara jag hör hennes röst. Sånt lismande för gästerna!
Har jag något positivt att säga om P4 Malmöhus? Jo det har jag men han jobbar tydligen inte kvar mer där och det är Victor Pandurescu. Oj vad underbart att vakna kl 06 och höra hans härliga röst. HAN kan vara rolig utan att skratta åt sina egna skämt.
Ändå när jag håller på med detta så måste jag få nämna några ord om en eller två (ja jag vet inte om Farah Abadi jobbar på P4 Malmöhus mer) och det är:
Farah Abadi: hon förekommer ÖVERALLT NU. På TV och på radio i så många kanaler och program.
Och så till sist men inte minst även om hon inte jobbar på P4 Malmöhus, Titti Schultz!!!!
Även här, hon förekommer i så många kanaler både i TV och radio så det är inte klokt!
Mycket som är gemensamt med de som jag har rabblat upp är att de är så j-vla PK-smittade, det är kanske därför som jag inte gillar dem eller?????