2025-09-24, 08:10
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Varför frågar du mig istället för att ta reda på svaret själv? Vad jag än svarar så kommer du ju stlälla 5 nya frågor.

AI är till mycket bra hjälp för dig:
Haha! Som man frågar får man svar. Det är uppenbart att du ställde en ledande fråga och din AI ger dig svar som bekräftar dina fördomar.

Vad sägs om att du inte använder AI som källa och svarar själv?
Citera
2025-09-24, 08:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Haha! Som man frågar får man svar. Det är uppenbart att du ställde en ledande fråga och din AI ger dig svar som bekräftar dina fördomar.

Vad sägs om att du inte använder AI som källa och svarar själv?

Prompten var:
Citat:
Tether skall starta en stablecoin USAT som skall gå att köra i USA.
Låter ju misstänkt om dom inte följer regleringarna med USDt så den går att köra i USA. Vad finns det för anledningar att dom gör så här?

Men bra försök Kebab. Är nämligen tydligt att du gjort det du anklagar mig för när du sökt svar hos AI utan att ange prompten du gav
Citera
2025-09-24, 08:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Prompten var:

Men bra försök Kebab. Är nämligen tydligt att du gjort det du anklagar mig för när du sökt svar hos AI utan att ange prompten du gav
Att du inte kan svara på frågan själv säger allt. Att en ny "stablecoin" behöver startas för att USDT aldrig kan följa regleringarna är helt uppenbart och en enorm röd flagga.

Borde då inte denna nya coin helt ersätta USDT? Vad skulle USDT erbjuda för fördelar annars, om det inte vore för att den erbjuder möjligheter till ekobrott eller vara ren luft?

För övrigt fick jag ett helt annat, och långt mer skeptiskt svar, med samma prompt. Vilken kanonkälla din AI är verkligen
Citera
2025-09-24, 08:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Att du inte kan svara på frågan själv säger allt. Att en ny "stablecoin" behöver startas för att USDT aldrig kan följa regleringarna är helt uppenbart och en enorm röd flagga.

Borde då inte denna nya coin helt ersätta USDT? Vad skulle USDT erbjuda för fördelar annars, om det inte vore för att den erbjuder möjligheter till ekobrott eller vara ren luft?
Själv tycker jag det är rimligt att man startar en stablecoin som är skräddarsydd till USA marknaden och deras skräddarsydda reglreringar, då det kan vara en affärsrisk att börja ändra på processer och teknik där det inte behövs.

Inga konstigheter.

Lustigt att du anklagar mig för att lägga fram bevis men att du själva aldrig anses behöva lägga fram bevis för motsatsen, bara insinuera saker helt taget ur luften.

Ps.
Jag använde Grok, en av världens största AIs.
Citera
2025-09-24, 08:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Själv tycker jag det är rimligt att man startar en stablecoin som är skräddarsydd till USA marknaden och deras skräddarsydda reglreringar, då det kan vara en affärsrisk att börja ändra på processer och teknik där det inte behövs.
Som jag skrev så fick jag ett helt annat AI-svar med samma prompt. Din källa är katastrofal.

Citat:
Lustigt att du anklagar mig för att lägga fram bevis men att du själva aldrig anses behöva lägga fram bevis för motsatsen, bara insinuera saker helt taget ur luften.
Just det, jag måste motbevisa dina påståenden, annars har du garanterat rätt! Så funkar det naturligtvis

Nej, den här lanseringen av USAT är ännu en bekräftelse på att USDT är riktigt shady och det kommer vi se när det visar sig att i praktiken ingen vill använda USAT och den endast existerar för syns skull.
Citera
2025-09-24, 08:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Just det, jag måste motbevisa dina påståenden, annars har du garanterat rätt! Så funkar det naturligtvis
Ja, det extraordinära här vore att det är en stor konspiration bakom Tethers rapporter, som är attesterade av välkända renommerade revisionsbolag,

Bevisbördan ligger på dig, det har vi redan klargjort.

Lägg fram bevis någon gång, annars är diskussionen helt ointressant och slut.
Citera
2025-09-24, 08:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja, det extraordinära här vore att det är en stor konspiration bakom Tethers rapporter, som är attesterade av välkända renommerade revisionsbolag,
Nej, det är ingen konspiration eftersom "rapporterna" är i princip intetsägande.

Så vem skulle överhuvudtaget använda USDT när USAT existerar? Och varför? Vilka fördelar skulle finnas med USDT?
Citera
2025-09-25, 09:01
Medlem
Leastons avatar
Breaking: [i]SEB och Danske Bank går med i en sammanslutning med stora europeiska banker för att ge ut så kallade stablecoin.
”En trovärdig och pålitlig stablecoin kan bli en viktig del av framtidens finansiella system”, uppger en SEB-chef.
https://efn.se/seb-gar-ihop-med-stor...rar-stablecoin

Fullt naturligt för oss som förstår storheten hos stablecoins.
Senast redigerad av Leaston 2025-09-25 kl. 09:09.
Citera
2025-09-25, 10:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Fullt naturligt för oss som förstår storheten hos stablecoins.
Det finns exakt noll ”storhet” hos stablecoins utöver regulatoriskt arbitrage.

Idén är inte ny på något vis, utan decennier gammal. Se t ex Liberty reserve. Skillnaden är bara att det är svårt att regulatoriskt förhindra ekobrott eftersom man kan skylla på att ”vi kan inte styra över blockkedjan”. Ungefär som när pirate bay råkade illa ut för 20 år sedan. Alla förstår naturligtvis att centraliserad nedladdning av filer (dock distribuerad t ex via AWS) är helt överlägsen torrents på alla sätt, förutom om man vill undvika regleringar.

Dvs, riktiga pengar hos en centraliserad aktör är alltid överlägset på alla vis.
Citera
2025-09-25, 10:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det finns exakt noll ”storhet” hos stablecoins utöver regulatoriskt arbitrage.

Idén är inte ny på något vis, utan decennier gammal. Se t ex Liberty reserve. Skillnaden är bara att det är svårt att regulatoriskt förhindra ekobrott eftersom man kan skylla på att ”vi kan inte styra över blockkedjan”. Ungefär som när pirate bay råkade illa ut för 20 år sedan. Alla förstår naturligtvis att centraliserad nedladdning av filer (dock distribuerad t ex via AWS) är helt överlägsen torrents på alla sätt, förutom om man vill undvika regleringar.

Dvs, riktiga pengar hos en centraliserad aktör är alltid överlägset på alla vis.

Men det låter som att du börjar förstå att det finns användningsområden för stablecoins så pass att bankerna nu, med nödvändiga regleringar på plats, äntligen kan få konkurrera om en bit av kakan.

Det var nämligen lite sistådär med den förståelsen tidigare, och är jag förklarade just detta som kommer hända så försökte du tramsa bort det istället för att ta till dig information.

Hoppas du lärt dig något kring att lyssna istället för att protestera.
Citera
2025-09-25, 10:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Men det låter som att du börjar förstå att det finns användningsområden för stablecoins så pass att bankerna nu, med nödvändiga regleringar på plats, äntligen kan få konkurrera om en bit av kakan.
Nej, du verkar ha enorma problem med att läsa ren svenska. Jag har inte ändrat ståndpunkt på något vis.

Var vänlig och svara istället på mina argument istället för att kommentera min person.
Citera
2025-09-25, 13:32
Medlem
PumpBabyPumps avatar
250925
European banks to launch euro stablecoin in bid to counter US dominance

https://www.reuters.com/business/fin...in-2025-09-25/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto