Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Hur mycket pengar tjänar Circle? Och varför är det flera storleksordningar mindre än Tether? Affärsmodellen bör ju vara i princip identisk.
Många ifrågasatte Teslas vinster under deras första år när aktien låg kring $15. Dom hade ingen förståelse för att dom investerades i framtiden. Spotify är ett annat exempel av många.
Som jag sagt till dig förut så har Tether 4 års försprång på Circle. Tether har skitit i att regleringar inte funnits och kört på ändå. Medans Circle, som till skillnad från Tether opererar i USA, väntat på att få regleringar på plats först
Tether har satsat mer på räntespridningen som tjänat dom väl. Och även om Circle dragit in stora summor, så har dom betydligt högre omkostnader pga bla operativa kostnader för compliance för att kunna operera i USA (samt att dom satsat på tillväxt, lex Tesla/Spotify).
Hur mycket dom olika bolagen tjänar i detalj får du googla själv. Jag är inte din asisstent. Gissningsvis kommer Circle kunna bli enorm nu när Trumpregeringen i år först, rullar fram röda mattan i form av förhållningsregler som dom väntat på.
Din vana trogen kommer du nu forsätta argumentera genom att ställa 5 nya frågor. Bara om dom är intressanta och svaren kan vara utbildande för någon annan så kommer jag svara på dem. Annars får du ge dig till tåls och läsa delårsrapporter själv istället för att ta genvägar.