Citat:
Ursprungligen postat av
Fårfällen
Jag har svårt att se det mystiska eller varför Ciara ska ifrågasättas i detta när Måns missbruk är konstaterat och erkänt.
Varför rotar hon i ryggan? Kanske hade Måns en ovana att lämna svettiga eller blöta kläder i den? Kanske letade hon droger eller kondomer om hans beteende var off? Kan finnas massor med anledningar.
Hur visste hon att det var kokain? Måns hade en historia av missbruk, troligen beteenden kopplade till missbruk och nu en påse med vitt pulver i ryggsäcken. Hade du trott det var bakpulver? Han protesterade inte heller över hennes sms. Hon kan ha varit runt kokain i sitt liv. Hon kan tom ha intagit kokain. Men det betyder inte att hon vill ha en missbrukande man som har kokain i kroppen med barnen, på TV, gör dumma grejer med kokain i kroppen, lägger massa pengar på droger och tappar fokus på familjen och inte går att räkna med.
Jag tror få bryter upp äktenskapet i samma sekund en påse kokain hittas. I det ögonblicket hoppas man kanske att familjen ska kunna räddas-ännu en gång. Men när allt landar efter att historien har upprepat sig och även otrohet och hotfull aggressivitet finns med i bilden, så väljer hon att bryta relationen. Starkt. Många härinne är ju mer medberoende med Måns än Ciara var. Eloge till henne.
Citerar mig själv då

. Smickrande att några tar mitt fritt fabulerande ( som förväntat ur sitt sammanhang) som en sanning, när jag uttryckligen spekulerar och ger olika förslag.
Sammanhanget var att det var så otroligt mystiskt allting, inte minst hur Ciara kunde veta att ett vitt pulver hos mannen som tidigare missbrukat kokain kunde vara kokain. Hur KUNDE hon känna igen det???
Min första gissning, utan att varken ha sett eller missbrukat kokain, hade varit *trumvirvel* … KOKAIN i det fallet. Vad hade varit din?
Sen skulle hon hypotetiskt kunna sett kokain i sitt liv och tom intagit det någon festkväll men eftersom hon uttryckligen säger sig vara helt emot detta ( orkar inte leta upp det direkta citatet) och Måns inte använt det emot henne utan istället fått ånga på med ”bristande struktur”-tema, så är det inte troligt.
Så eftersom mina hypoteser klassas som absolut sanning kan jag nu meddela att min slutsats är att Ciara inte intar, och aldrig har intagit, drogen kokain. Det är endast Måns.