2025-09-25, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Och varför kan inte Björkman hålla galan själv och att de går ut med att Zelmerlöw är pausad från/pausar stiftelsen tills vidare? Om nu barnen i Kenya är det centrala

Aha, ok, ja men då skiter ju stiftelsen totalt i om deras företrädare är nyktra eller ej.
De släpper ner en drogmissbrukande sexmissbrukare bland massa tonåringar i beroendeställning, WTF?!
Citera
2025-09-25, 10:54
Medlem
Citat:
Jag har svårt att se det mystiska eller varför Ciara ska ifrågasättas i detta när Måns missbruk är konstaterat och erkänt.

Varför rotar hon i ryggan? Kanske hade Måns en ovana att lämna svettiga eller blöta kläder i den? Kanske letade hon droger eller kondomer om hans beteende var off? Kan finnas massor med anledningar.

Hur visste hon att det var kokain? Måns hade en historia av missbruk, troligen beteenden kopplade till missbruk och nu en påse med vitt pulver i ryggsäcken. Hade du trott det var bakpulver? Han protesterade inte heller över hennes sms. Hon kan ha varit runt kokain i sitt liv. Hon kan tom ha intagit kokain. Men det betyder inte att hon vill ha en missbrukande man som har kokain i kroppen med barnen, på TV, gör dumma grejer med kokain i kroppen, lägger massa pengar på droger och tappar fokus på familjen och inte går att räkna med.

Jag tror få bryter upp äktenskapet i samma sekund en påse kokain hittas. I det ögonblicket hoppas man kanske att familjen ska kunna räddas-ännu en gång. Men när allt landar efter att historien har upprepat sig och även otrohet och hotfull aggressivitet finns med i bilden, så väljer hon att bryta relationen. Starkt. Många härinne är ju mer medberoende med Måns än Ciara var. Eloge till henne.

Citerar mig själv då . Smickrande att några tar mitt fritt fabulerande ( som förväntat ur sitt sammanhang) som en sanning, när jag uttryckligen spekulerar och ger olika förslag.

Sammanhanget var att det var så otroligt mystiskt allting, inte minst hur Ciara kunde veta att ett vitt pulver hos mannen som tidigare missbrukat kokain kunde vara kokain. Hur KUNDE hon känna igen det???

Min första gissning, utan att varken ha sett eller missbrukat kokain, hade varit *trumvirvel* … KOKAIN i det fallet. Vad hade varit din?

Sen skulle hon hypotetiskt kunna sett kokain i sitt liv och tom intagit det någon festkväll men eftersom hon uttryckligen säger sig vara helt emot detta ( orkar inte leta upp det direkta citatet) och Måns inte använt det emot henne utan istället fått ånga på med ”bristande struktur”-tema, så är det inte troligt.

Så eftersom mina hypoteser klassas som absolut sanning kan jag nu meddela att min slutsats är att Ciara inte intar, och aldrig har intagit, drogen kokain. Det är endast Måns.
Citera
2025-09-25, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Aha, ok, ja men då skiter ju stiftelsen totalt i om deras företrädare är nyktra eller ej.
De släpper ner en drogmissbrukande sexmissbrukare bland massa tonåringar i beroendeställning, WTF?!

Skribent lyfte att det var tråkigt att pengar inte skulle komma till barnen i år. Måns kunde i det läget ” pausas” (och då inte åka ner heller, vilket han verkar gjort) för att invänta dokumenterad drogfrihet över tid. Alternativt kunde han ( tvingas) ställa sin plats till förfogande och stiftelsen ändra namn och fortsätta. Ett tredje alternativ är ju att tala om för Måns att han som person inte längre har förtroende ( av anledningarna du nämner) oavsett drogstopp. Jag vet inte riktigt vad stiftelsen väntar på i nuläget. Fingret i luften för att se hur vindarna blåser för Måns?
Citera
2025-09-25, 11:07
Medlem
Citat:
Och varför kan inte Björkman hålla galan själv och att de går ut med att Zelmerlöw är pausad från/pausar stiftelsen tills vidare? Om nu barnen i Kenya är det centrala
Jag vet inte vad som försiggår på stiftelsen. Men jag tror mig veta att det skulle vara extremt svårt att hålla en ideell gala utan Måns och hans artistvänner. Vem ska ens hålla i själva galan?
Citera
2025-09-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det står ju i länken du kommenterade!

"I slutet av april, när Zelmerlöw själv berättade om sitt kokainmissbruk i Göteborgs-Posten, skrev stiftelsens generalsekreteraren Magdalena Jennstål i ett mejlsvar till Expressen att man ställt ett krav på artisten:

”Vi för en dialog med Måns. Att bruka illegala droger är inte förenligt med vår verksamhet. Måns plats i styrelsen förutsätter att han inte tar illegala droger”, skrev Jennstål då. "
Nej. Du får nog leta upp en annan källa för här står inget om att Björkman anser Måns vara icke önskvärd.
Citera
2025-09-25, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundenmuhammed3
Måns verkar ha flyttat till Kenya nu. Vad tror ni mer Måns är kapabel till? Varför drar man dit? Är han ute efter småpojkar nu när han är singel? Ni som varit där kan väl berätta vad ni gör där?
Men snälla nån. Han är ju med största sannolikhet och besöker sin skola (för flickor), som han vanligtvis gör någon gång om året.
När du läser Hänt ska du utgå från att det är ungefär tvärtom mot vad som står där.
Citera
2025-09-25, 11:37
Citat:
Skribent lyfte att det var tråkigt att pengar inte skulle komma till barnen i år. Måns kunde i det läget ” pausas” (och då inte åka ner heller, vilket han verkar gjort) för att invänta dokumenterad drogfrihet över tid. Alternativt kunde han ( tvingas) ställa sin plats till förfogande och stiftelsen ändra namn och fortsätta. Ett tredje alternativ är ju att tala om för Måns att han som person inte längre har förtroende ( av anledningarna du nämner) oavsett drogstopp. Jag vet inte riktigt vad stiftelsen väntar på i nuläget. Fingret i luften för att se hur vindarna blåser för Måns?

Jag är förbannad på riktigt. Hatar den här kolonialismen som försiggår där White Saviours exploaterar barn i beroendeställning för Goodwill.
Alltså Måns får för fan inte ens leda Masked Singer längre men han får åka ner och vistas bland barn i extrem beroendeställning till honom?!

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Men snälla nån. Han är ju med största sannolikhet och besöker sin skola (för flickor), som han vanligtvis gör någon gång om året.
När du läser Hänt ska du utgå från att det är ungefär tvärtom mot vad som står där.

Jimmy Saville skänkte massa pengar till barnsjukhus.

En sexmissbrukande drogmissbrukare har inte i en sån här stiftelse att göra, bara hans öppna sexmissbruk är nog för att säga STOPP - INTE HÄR.
Drogmissbruk också. I kombination ren och förbannad inkompetens av stiftelsen, fy FAN vad oetiskt och dåligt omdöme, så jävla oprofessionellt!
Citera
2025-09-25, 11:46
Medlem
ziggarillens avatar
Sån djävla hycklare. Han klarade inte av att ta hand om sin egen familj och nu ska han till Kenya och besöka ett harem av unga flickor. Har kåtheten gått över helt plötsligt och har han någon med sig som håller koll på MånsPetter? Gamla tanter dras ju också till dom trakterna för att ragga på ungtuppar.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-09-25 kl. 12:21.
Citera
2025-09-25, 12:25
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag vet inte vad som försiggår på stiftelsen. Men jag tror mig veta att det skulle vara extremt svårt att hålla en ideell gala utan Måns och hans artistvänner. Vem ska ens hålla i själva galan?
Jag tror tvärtom att hans tidigare artistvänner undviker MånsPetter. Vad är det som just denna kokainist klarar som ingen annan skulle göra? Så djävla svårt kan det nog inte vara att låta en seriös person ta över. Till och med kungen av Sverige kan ersättas av någon som är mer duglig.
Citera
2025-09-25, 12:33
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jag är förbannad på riktigt. Hatar den här kolonialismen som försiggår där White Saviours exploaterar barn i beroendeställning för Goodwill.
Alltså Måns får för fan inte ens leda Masked Singer längre men han får åka ner och vistas bland barn i extrem beroendeställning till honom?!

En sexmissbrukande drogmissbrukare har inte i en sån här stiftelse att göra, bara hans öppna sexmissbruk är nog för att säga STOPP - INTE HÄR.
Drogmissbruk också. I kombination ren och förbannad inkompetens av stiftelsen, fy FAN vad oetiskt och dåligt omdöme, så jävla oprofessionellt!
Precis. Alla förövare söker sig till sina offer och det är allmänt känt. Att skicka en sexmissbrukare till unga flickor är bisarrt. Är ju känt sen åratal att MånsPetter lider av åkomman och har förlorat alla sina partner då han inte kan hålla sig. Ger mig fan på att han stoppat upp kokainpåsar i hela röven inför resan. Jag blir provocerad av hur fanskapet hela tiden ska väcka uppmärksamhet och låtsas som att han är botad från alla sina problem......
Senast redigerad av ziggarillen 2025-09-25 kl. 12:35.
Citera
2025-09-25, 13:11
Medlem
Citat:

Ja, är han pausad från styrelsearbete för hans beteende inte ligger i linje med stiftelsens etiska riktlinjer, så kan man ju undra varför han kvalificerar sig att arbeta ”hands on” (hua) på plats med unga flickor. Ett mejl till styrelsen där den frågan ställs kanske?
Citera
2025-09-25, 13:18
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ja, är han pausad från styrelsearbete för hans beteende inte ligger i linje med stiftelsens etiska riktlinjer, så kan man ju undra varför han kvalificerar sig att arbeta ”hands on” (hua) på plats med unga flickor. Ett mejl till styrelsen där den frågan ställs kanske?
Han kanske har snackat omkull Björkman då frestelsen blev för stor? MånsPetter är van att ljuga vilket ingår i missbruk. Tror inte det finns en enda ärlig narkoman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in