2025-09-25, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att han är gripen, för att de säkrat DNA mig veterligt, för att de har vapnet.
För att de har kartlagt flyktväg och att han hade erkänt för nån mormon prost/sheriff som bodde granne innan de körde in honom.
Dom har inte vapnet, DNA är ju hur enkelt som helst att fejka, flyktvägen stämmer inte enligt filmerna, att han skulle ha erkänt är ju bara hörsägen.
Citera
2025-09-25, 11:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Dom har inte vapnet, DNA är ju hur enkelt som helst att fejka, flyktvägen stämmer inte enligt filmerna, att han skulle ha erkänt är ju bara hörsägen.
?
Han beskrev dumpning av vapen per sms och att hans diehard Magapappa hade konfronterat honom om vart vapnet som kom fr hans farfar fanns.

De hittade vapnet, en Mauser modell 98, som hade tillhört Robinsons farfar.
Citera
2025-09-25, 11:46
Medlem
Citat:
?
Han beskrev dumpning av vapen per sms och att hans diehard Magapappa hade konfronterat honom om vart vapnet som kom fr hans farfar fanns.

De hittade vapnet, en Mauser modell 98, som hade tillhört Robinsons farfar.
SMS:et skrattar ju hela världen åt, vilket du nog är medveten om.

Vapnet som dödade Kirk är inte en Mauser 98 30-06 för då hade vi sett helt andra bilder, vilket du nog också är medveten om.
Citera
2025-09-25, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:

Vapnet som dödade Kirk är inte en Mauser 98 30-06 för då hade vi sett helt andra bilder, vilket du nog också är medveten om.
Tekniska och digitala fynd samverkar - det gör det problematiskt för misstänkt gärningsman.
Att ha gömt sin farfars vapen som hans far efterfrågar, som polis hittar och att han erkänner att han skjutit Kirk är rätt betungande.

Om du sen sitter som nån fåtöljdetektiv med egen Fu och vet mer i dagsläget, dvs att Tyler inte mördat Kirk, så får jag dels gratulera till din framgångsrika utredning.
Utöver din väl utvecklade hybris vill säga.
Citera
2025-09-25, 12:06
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:

Vilket bevis skulle få dig att ändra dig?
Citat:
Jag är en äkta konspirationsteoretiker.
Eller är det så med tanke på ovanstående erkännande, att du inte jobbar med bevis?

I så fall är det nog bättre att du startar den stödgrupp för konspirationsteoretiker som du efterfrågade för en månad sen.
(FB) Stödgrupp för konspirationsrealister?
Citera
2025-09-25, 12:16
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Att Trumps administration attackerar skolsystemet är vida känt.
TP agerar i samma anda och det är inte bara nåt kulturkrig.
Målet är givetvis kristen styrning.

Det finns en bok, skriven innan Kirk dog och release nu i september, som tar upp hans tro och seven mountain mandate.
Det är av en professor som hamnade på deras watchlist.

Ur en intervju med honom, dvs Matthew Boedy från University of North Georgia, pratade med Bucks County Beacon om sin nya bok, ”The Seven Mountains Mandate”, och hur Kirk var en del av denna rörelse som sökte högerextrem kristen herravälde över regering och samhälle.
https://buckscountybeacon.com/2025/0...tion-mountain/

Jag visste dock inte att det fanns fysiskt våld med i bilden. (ur nämnda artikel).

"They physically ambushed a professor at Arizona State coming out of a class and two Turning Point staffers got arrested for assault.

They keep raising the stakes of conservative attacks upon higher education – [and it] is not just, philosophical and ideological because it’s political."

Läste vidare (länkat) och det är ju en tankeväckande reflektion från den professorn:

”Jag hoppas att den här händelsen har gjort människor medvetna om att Turning Point USA inte bryr sig om yttrandefrihet eller seriös debatt... (..)"
https://www.theguardian.com/us-news/...t-david-boyles
Det här med fysiskt våld är en oerhört viktig punkt och det understryker att vi inte längre pratar om enbart en ideologisk konflikt eller ett kulturkrig i ord.

När medarbetare från Turning Point USA faktiskt attackerar en professor för att han uttryckt kritiska åsikter, visar det att gränsen mellan retorik och handling har passerats. Det är precis så här det börjar när auktoritära rörelser växer sig starka, först ord, sedan hot, och till sist våld.

Kombinationen av Seven Mountain Mandate och den här typen av våldsamma metoder blir extra farlig. Det handlar inte längre bara om religiöst färgad politik utan om en rörelse som vill ta fysisk kontroll över samhällsinstitutioner, från skolor och universitet till rättsväsendet och lagstiftningen.

Historien visar gång på gång att när en rörelse börjar se sig själv som Guds armé och motståndarna som fiender, då finns det inte längre någon gräns för vilka medel som anses legitima. Det är så demokratier inte bara urholkas utan aktivt rivs ner.

Det här är ännu ett exempel på varför det är livsviktigt med en sekulär och neutral stat.
När religiösa eller ideologiska grupper tillåts ta över institutionerna blir våld mot oliktänkande inte ett avsteg från principerna. Det blir själva principen.

Turning Point har med andra ord redan visat vart de är på väg och det är inte ett fritt samhälle.
Citera
2025-09-25, 12:16
Medlem
Citat:
Tekniska och digitala fynd samverkar - det gör det problematiskt för misstänkt gärningsman.
Att ha gömt sin farfars vapen som hans far efterfrågar, som polis hittar och att han erkänner att han skjutit Kirk är rätt betungande.

Om du sen sitter som nån fåtöljdetektiv med egen Fu och vet mer i dagsläget, dvs att Tyler inte mördat Kirk, så får jag dels gratulera till din framgångsrika utredning.
Utöver din väl utvecklade hybris vill säga.
Här är en sammanfattning av Ian Carroll om vad vi vet än så länge om mordet och bevisen:
https://www.youtube.com/watch?v=3QwEnozonDw&t=6s

Tydligen var Kirk byggd som Stålmannen, och Tyler kom nästan undan med mordet men avslöjade sig själv med ett SMS där han erkänner precis allting...
Citera
2025-09-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vilket bevis skulle få dig att ändra dig?
Om Tyler erkänner så ska jag inte lägga mer energi på det.
Citera
2025-09-25, 12:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Här är en sammanfattning av Ian Carroll om vad vi vet än så länge om mordet och bevisen:
https://www.youtube.com/watch?v=3QwEnozonDw&t=6s

Tydligen var Kirk byggd som Stålmannen, och Tyler kom nästan undan med mordet men avslöjade sig själv med ett SMS där han erkänner precis allting...
Din hänvisning till video fick mig att erinra en debatt jag glömt om Kirk, så tack för det iaf, den ska jag återuppta.
Jag är inte här för att se på film.
Det är tacknämligt om du citerar kort vad du anser relevant än bara " byggd som stålmannen"...

Jag håller mig dock till uppdateringar som framledes kommer via ÅK och domstolsutdrag.
Jag väntar in mer sakfakta.

Speciellt när det är i ett så tidigt skede vilket gör att uppgifter är mycket få och desto mer grogrund finns för spekulationer och i sin värsta form konspirationsteorier.
Senast redigerad av develi 2025-09-25 kl. 12:29.
Citera
2025-09-25, 12:27
Medlem
https://www.nwaonline.com/news/2025/...vandalized-in/

Två systrar gripna för att ha vandaliserat en minnesplats för Charlie Kirk.
Trampat på blommor, slagit sönder föremål.

Hur kan man sjunka så lågt?

När man läser mer om fallet på nätet så visar det sig också att en av systrarna påstår att hon är "ickebinär" och hon vill bli kallad "they".

Så man märker verkligen vilken människotyp det handlar om. De nöjer sig inte med att vanliga, hederliga människor mördas. De vill öppet fira mord och trampa på minnet av de döda.

Likasinnade har nu samlat in tusentals dollar för att betala deras böter som de fått för att ha vandaliserat minnesplatsen.

Trump har rätt. De är terrorister.
Citera
2025-09-25, 12:34
Medlem
Citat:
Din hänvisning till video fick mig att erinra en debatt jag glömt om Kirk, så tack för det iaf, den ska jag återuppta.
Jag är inte här för att se på film.
Det är tacknämligt om du citerar kort vad du anser relevant "än byggd som stålmannen"...

Jag håller mig dock till uppdateringar som framledes kommer via ÅK och domstolsutdrag.
Jag väntar in mer sakfakta.

Speciellt när det är i ett så tidigt skede vilket gör att uppgifter är mycket få och desto mer grogrund för spekulationer och i sin värsta form konspirationsteorier.
Hans benstomme kunde stoppa kulor från ett grovkalibrigt gevär.
Citera
2025-09-25, 12:46
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Om Tyler erkänner så ska jag inte lägga mer energi på det.
Tyler har erkänt muntligt till sin pappa, via sms till vänner och via en handskriven lapp till sin sambo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in