2025-09-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Ingen blir normal av så mycket pengar (över 10 miljoner minst, jag tror att det är 20). Snarare förstärker det dåliga egenskaper.

Stämmer! Fast nog blir jag avis. Tänk att kunna köpa ett helt hus kontant och slippa lån och räntor. Och inte behöva oroa sig över elräkningarna.

Ha en massa pengar och inte behöva jobba. Klart man börjar fantisera om hur man kunde leva sitt liv då. Jag skulle nog göra nåt annat än hänga på insta…
Citera
2025-09-23, 14:28
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabutt
Stämmer! Fast nog blir jag avis. Tänk att kunna köpa ett helt hus kontant och slippa lån och räntor. Och inte behöva oroa sig över elräkningarna.

Ha en massa pengar och inte behöva jobba. Klart man börjar fantisera om hur man kunde leva sitt liv då. Jag skulle nog göra nåt annat än hänga på insta…

Med den cashen kan hon börja göra skillnad i verkligheten. Eftersom det är hennes pengar så kommer hon nog vara rädd om dem.

Jag tror tbh att lösningen för människor som LD är just att ge dem massa pengar. Hon har numera noll ursäkter för att inte bli allt hon kan bli.

Jag hoppas hon blommar till sist. Hon har massor kvar att ge om hon bara slutar snacka och börjar agera.

Pengar kan tvinga vem som helst att växa upp.

Apropå ett systerskap jag kan kosta på mig.
Citera
2025-09-23, 16:09
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Det är smått surrealistiskt att LDs sociala umgänge stendog när hon var pank men nu när hon har pengar så dyker det upp stories om kompishäng igen och rentav ett poddavsnitt om styrkan i kvinnlig vänskap... Herregud.

Japp. Lägg sedan till drömmar om att bygga till saker till huset, trots att man kanske borde vara glad om allt håller ihop.

Detta kommer att gå fantastiskt bra för henne tror jag.
Citera
2025-09-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Ah så du HAR bättre koll än Soc och barnens pappa?
Citera mig gärna där jag påstår det.

Du vet väl att det finns fler måttstockar för vad som är bra för ett barn, än om SOC griper in?

Min enda poäng är att det är skadligt för ett barn att se/höra sin mamma självmordsbaita. Du håller verkligen inte med, jag antar att du tycker det är positivt.

Min moraliska kompass styrs inte ENDAST av om en myndighet ingriper eller ej, jag har avhåller mig från vissa beteenden även om de inte är olagliga eller skulle ta mina barn ifrån mig.

Men vi är alla olika
Citera
2025-09-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Med den cashen kan hon börja göra skillnad i verkligheten. Eftersom det är hennes pengar så kommer hon nog vara rädd om dem.

Jag tror tbh att lösningen för människor som LD är just att ge dem massa pengar. Hon har numera noll ursäkter för att inte bli allt hon kan bli.

Jag hoppas hon blommar till sist. Hon har massor kvar att ge om hon bara slutar snacka och börjar agera.

Pengar kan tvinga vem som helst att växa upp.

Apropå ett systerskap jag kan kosta på mig.

Borde hon inte skänka alla pengarna till sitt kära hamazz!
Citera
2025-09-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Japp. Lägg sedan till drömmar om att bygga till saker till huset, trots att man kanske borde vara glad om allt håller ihop.

Detta kommer att gå fantastiskt bra för henne tror jag.

Huset ser ju inte precis fallfärdigt ut?
Citera
2025-09-24, 00:07
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Huset ser ju inte precis fallfärdigt ut?

Att säga att man bör vara lite försiktig innan man levt in på ett ställe - speciellt om man har nada kunskap om hus och annat - är inte elakt. Att låtsas som att man bör spendera allt direkt på hus och sina "vänner" som helt plötsligt kommer tillbaka när man fått en krona är det dock.
Citera
2025-09-24, 02:56
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassea
Borde hon inte skänka alla pengarna till sitt kära hamazz!

Ja märkligt det där att den svenska medelklassen är terroristsympatisörer men så är svenskarna.
Citera
2025-09-24, 10:31
Medlem
Citat:
Att säga att man bör vara lite försiktig innan man levt in på ett ställe - speciellt om man har nada kunskap om hus och annat - är inte elakt. Att låtsas som att man bör spendera allt direkt på hus och sina "vänner" som helt plötsligt kommer tillbaka när man fått en krona är det dock.

Men varför tror du att hon inte kan nånting om hus? Vad baserar du det på? Annat än egen spekulation och gissande. Varför tror du att hon spenderar massa pengar på sina vänner? Det ör mycket antaganden här tycker jag.
Citera
2025-09-24, 10:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Men varför tror du att hon inte kan nånting om hus? Vad baserar du det på? Annat än egen spekulation och gissande. Varför tror du att hon spenderar massa pengar på sina vänner? Det ör mycket antaganden här tycker jag.

1) Att hon pratar om att bygga en toalett redan nu får mig tro att hon faktiskt inte vet mycket om hus, vad som går in i det och bygglov.

2) Jag påstod inte att hon spenderat mycket på vänner, mest att dessa helt plötsligt kom tillbaka nu när hon har pengar. Är det vänner du vill ha? Kanske Natasha.
Citera
2025-09-24, 11:05
Medlem
Citat:
1) Att hon pratar om att bygga en toalett redan nu får mig tro att hon faktiskt inte vet mycket om hus, vad som går in i det och bygglov.

2) Jag påstod inte att hon spenderat mycket på vänner, mest att dessa helt plötsligt kom tillbaka nu när hon har pengar. Är det vänner du vill ha? Kanske Natasha.

Så för att hon frågar om man kan bygga en toalett under en trapp och vad som krävs betyder alltså att hon inte kan nåt om hus? Är det vanligt att man vet hur man installerar toaletter när man köper hus? Är det ett krav att kunna? Utgår du alltid från att folk inte vet hur man sköter ett hus om de frågar en renoveringsfråga?

Vilka vänner har kommit tillbaka? Apan? Som hon varit bästa vän med sen barnen föddes? Hur vet du att hon kommit tillbaka? När försvann hon? Är de bara vänner för att LD har pengar?
Citera
2025-09-24, 20:29
Medlem
NoTruces avatar
"Hej, jag heter Natashja och var jag 99 % oanställningsbar innan är jag 105 % nu. Puss o kram, jag är en jävla asgam".

Femtiutanpåfemtoninuti: https://www.threads.com/@k_i_n_g_999...st/DO_WWXOiG9H
Backup: https://i.imgur.com/mg6utbZ.jpeg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in