Citat:
Ursprungligen postat av
krambakter
Om man aldrig byggt ett nytt badrum, hur ska man vet vad det kostar? Är det nåt man automatiskt vet när man blir husägare?
Badrummet hon visade på bild var ett litet med endast en toalett och ett handfat. Enligt branschreglerna så räknas sådana inte som våtrum och därför finns inga krav på fuktspärr. Man kan skruva upp hur många hyllor man vill då utan att behöva konsultera med Flashback eller VVS-person.
LD är en person med sociala medier, det är inte precis ovanligt att bolla tankar med sina följare. Det utesluter knappast att hon kontaktar proffs om eller när hon tänker börja gräva i betongplattor. Ringer du upp och begär offert så fort du får en idé? Brukar ”normala” människor inte bolla med vänner eller andra lekmän först?
Ska du försöka slå i mig att LD inte känner någon annan som renoverat hus i verkliga livet som hon kan fråga? En gammal granne kanske
Nej jag ringer inte så fort jag får en idé. Jag postar inte heller massa idéer på sociala medier.
För mig är det där en typ av pengaskryt i offentligheten.
Själv brukar jag läsa på om du nu måste veta det? Du vet, böcker! Möter jag ett problem så läser jag på. Och får jag en idé och vill skrida till verket med det så frågar jag folk som är utbildade som jag känner.
Efter ett halvt yrkesliv har jag haft sån tur att jag kommit i kontakt med folk som kan en massa grejer

och har utbildning.
Men det är skillnad på folk och folk. LD har ju jobbat med sociala medier halva livet så det är väl dit hon vänder sig för svar.