2025-09-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Om man aldrig byggt ett nytt badrum, hur ska man vet vad det kostar? Är det nåt man automatiskt vet när man blir husägare?

Badrummet hon visade på bild var ett litet med endast en toalett och ett handfat. Enligt branschreglerna så räknas sådana inte som våtrum och därför finns inga krav på fuktspärr. Man kan skruva upp hur många hyllor man vill då utan att behöva konsultera med Flashback eller VVS-person.

LD är en person med sociala medier, det är inte precis ovanligt att bolla tankar med sina följare. Det utesluter knappast att hon kontaktar proffs om eller när hon tänker börja gräva i betongplattor. Ringer du upp och begär offert så fort du får en idé? Brukar ”normala” människor inte bolla med vänner eller andra lekmän först?

Ska du försöka slå i mig att LD inte känner någon annan som renoverat hus i verkliga livet som hon kan fråga? En gammal granne kanske

Nej jag ringer inte så fort jag får en idé. Jag postar inte heller massa idéer på sociala medier.
För mig är det där en typ av pengaskryt i offentligheten.

Själv brukar jag läsa på om du nu måste veta det? Du vet, böcker! Möter jag ett problem så läser jag på. Och får jag en idé och vill skrida till verket med det så frågar jag folk som är utbildade som jag känner.

Efter ett halvt yrkesliv har jag haft sån tur att jag kommit i kontakt med folk som kan en massa grejer och har utbildning.
Men det är skillnad på folk och folk. LD har ju jobbat med sociala medier halva livet så det är väl dit hon vänder sig för svar.
Senast redigerad av Thekrash 2025-09-21 kl. 23:32.
Citera
2025-09-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Ett fullkomligt icke-svar alltså?

Min "koll" är 100% baserad på LD själv, alltså det hon säger och lägger ut själv. Är inte det en trovärdig källa? Det är inte svårt att bilda en uppfattning av en person som lägger ut allt på some.

Ah så du HAR bättre koll än Soc och barnens pappa?
Citera
2025-09-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Ska du försöka slå i mig att LD inte känner någon annan som renoverat hus i verkliga livet som hon kan fråga? En gammal granne kanske

Nej jag ringer inte så fort jag får en idé. Jag postar inte heller massa idéer på sociala medier.
För mig är det där en typ av pengaskryt i offentligheten.

Själv brukar jag läsa på om du nu måste veta det? Du vet, böcker! Möter jag ett problem så läser jag på. Och får jag en idé och vill skrida till verket med det så frågar jag folk som är utbildade som jag känner.

Efter ett halvt yrkesliv har jag haft sån tur att jag kommit i kontakt med folk som kan en massa grejer och har utbildning.
Men det är skillnad på folk och folk. LD har ju jobbat med sociala medier halva livet så det är väl dit hon vänder sig för svar.

Det måste ju ändå finnas nåt bättre sätt att utmåla LD som en komplett dåre än att hänvisa till att hon bollar lite tankar på sina sociala medier? Som att det skulle bevisa nånting alls om hennes person eller att det skulle vara nåt jätte konstigt och ovanligt.
Citera
2025-09-22, 00:13
Medlem
Citat:
Det måste ju ändå finnas nåt bättre sätt att utmåla LD som en komplett dåre än att hänvisa till att hon bollar lite tankar på sina sociala medier? Som att det skulle bevisa nånting alls om hennes person eller att det skulle vara nåt jätte konstigt och ovanligt.

Det klarar hon av så bra själv!

Low key pengaskryt är att förvänta av henne när hon blivit tvåsiffrig miljonärska.

Men du! Nu ska vi som jobbar sova.
Citera
2025-09-22, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Det klarar hon av så bra själv!

Low key pengaskryt är att förvänta av henne när hon blivit tvåsiffrig miljonärska.

Men du! Nu ska vi som jobbar sova.

Tvåsiffrig miljonärska… Dvs från 10 mille till 99. Undrar vilka de två siffrorna är. Och hur mycket det är över efter husköpet på några mille. Hon har kunnat casha och slipper lån?
Citera
2025-09-22, 20:43
Medlem
Citat:
Så det är inget en vanlig lekman klarar av att göra menar du? Eller är det bara LD som är ovanligt korkad och tafatt?

Spot on. Hon är ovanligt korkad och tafatt.
Extremt korkad faktiskt.
Citera
2025-09-23, 07:42
Medlem
Det är smått surrealistiskt att LDs sociala umgänge stendog när hon var pank men nu när hon har pengar så dyker det upp stories om kompishäng igen och rentav ett poddavsnitt om styrkan i kvinnlig vänskap... Herregud.
Citera
2025-09-23, 08:11
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Det är smått surrealistiskt att LDs sociala umgänge stendog när hon var pank men nu när hon har pengar så dyker det upp stories om kompishäng igen och rentav ett poddavsnitt om styrkan i kvinnlig vänskap... Herregud.

Som sagt, eftersom hon har pengar kommer hon kunna köpa respekt. Det kommer bli intressant att se vem hon blir av det.

Kanske kommer hon bli mer normal när hon ser människor för vad de är. Kanske att hon ser sig själv för vad hon är och fattar hur fånig hon är när hon ska försöka frälsa massorna. Vem vet?
Citera
2025-09-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Som sagt, eftersom hon har pengar kommer hon kunna köpa respekt. Det kommer bli intressant att se vem hon blir av det.

Kanske kommer hon bli mer normal när hon ser människor för vad de är. Kanske att hon ser sig själv för vad hon är och fattar hur fånig hon är när hon ska försöka frälsa massorna. Vem vet?

För hennes egen del, och till viss del barnens del, hoppas jag att du har rätt.
Citera
2025-09-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345

Ingen blir normal av så mycket pengar (över 10 miljoner minst, jag tror att det är 20). Snarare förstärker det dåliga egenskaper.
Citera
2025-09-23, 12:39
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345

Trashankarna och säljarna står redan på kö för att kyssa hennes ärschle. Det är så att ha pengar.

När hon väl fattar det så kanske hon omvärderar det här med att underklassen spontant kommer samordna sig i en rödgrönrosa dröm.

Redigering: älskar alla vita hårt arbetande medelålders män som aldrig kommer se ens i närheten av de summorna efter ett helt livs karriär.
Citera
2025-09-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg

Du menar en av hennes bästa kompisar sen femton år eller mera tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in