Citat:
Jaha, det är en klassisk orange man bad-reaktion och att du mest vill säga att du ogillar trump. Då är jag med.
Det var väl mest en gliring till Trådskaparen som jag ville göra då han ville privosera och då ville jag äga rummet så att säga.
Uppenbarligen ville skytten få tyst på Kirk och det verkade inte vara politiskt utan mer att han tyckte Kirk var en idiot. Jag delar skyttens åsikter för jag har lärt mig mycket om Kirk och hur han stöttade Trump osv. Man blir mörkrädd av att lyssna på Kirk och det är skönt nu i efterhand när Trump och alla gått vidare och glömt fanskapet.
Uppenbarligen ville skytten få tyst på Kirk och det verkade inte vara politiskt utan mer att han tyckte Kirk var en idiot. Jag delar skyttens åsikter för jag har lärt mig mycket om Kirk och hur han stöttade Trump osv. Man blir mörkrädd av att lyssna på Kirk och det är skönt nu i efterhand när Trump och alla gått vidare och glömt fanskapet.
Jag tycker personligen att det naturligtvis är ett hot mot yttrandefriheten med politiskt motiverade mord, jag tror inte för ett ögonblick att skytten sköt honom för att han tyckte att han var en idiot i allmänhet utan snarare för att han tyckte att han var en idiot politiskt. Det hade inte varit några större problem om det hade varit en ensam galning som knäppte honom och hela politiska spektret tyckte att det var fördjävligt.
Men man får se det här i sitt sammanhang. Det är gott om personer på vänsterkanten som likt dig själv har relativiserat mordet och fokuserat på vad offret har sagt och gjort. Det skall också nämnas att det under många år har förts en kampanj från vänsterhåll där man avhumaniserar sina meningsmotståndare genom att kalla dem fascister, nazister, onda, hot mot demokratin och så vidare.
Om man nu som mentalt instabil individ får för sig att Charlie Kirk är att jämställa med Hitler och att USA bara är några månader med Trumpstyre från att börja bygga koncentrationsläger så är det klart att det i det närmaste blir logiskt att skjuta honom, vem hade inte varit beredd att skjuta Hitler om det hade inneburit att andra världskriget och förintelsen inte inträffade.