2025-09-24, 15:27
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det var väl mest en gliring till Trådskaparen som jag ville göra då han ville privosera och då ville jag äga rummet så att säga.
Uppenbarligen ville skytten få tyst på Kirk och det verkade inte vara politiskt utan mer att han tyckte Kirk var en idiot. Jag delar skyttens åsikter för jag har lärt mig mycket om Kirk och hur han stöttade Trump osv. Man blir mörkrädd av att lyssna på Kirk och det är skönt nu i efterhand när Trump och alla gått vidare och glömt fanskapet.
Jaha, det är en klassisk orange man bad-reaktion och att du mest vill säga att du ogillar trump. Då är jag med.

Jag tycker personligen att det naturligtvis är ett hot mot yttrandefriheten med politiskt motiverade mord, jag tror inte för ett ögonblick att skytten sköt honom för att han tyckte att han var en idiot i allmänhet utan snarare för att han tyckte att han var en idiot politiskt. Det hade inte varit några större problem om det hade varit en ensam galning som knäppte honom och hela politiska spektret tyckte att det var fördjävligt.

Men man får se det här i sitt sammanhang. Det är gott om personer på vänsterkanten som likt dig själv har relativiserat mordet och fokuserat på vad offret har sagt och gjort. Det skall också nämnas att det under många år har förts en kampanj från vänsterhåll där man avhumaniserar sina meningsmotståndare genom att kalla dem fascister, nazister, onda, hot mot demokratin och så vidare.

Om man nu som mentalt instabil individ får för sig att Charlie Kirk är att jämställa med Hitler och att USA bara är några månader med Trumpstyre från att börja bygga koncentrationsläger så är det klart att det i det närmaste blir logiskt att skjuta honom, vem hade inte varit beredd att skjuta Hitler om det hade inneburit att andra världskriget och förintelsen inte inträffade.
Citera
2025-09-24, 17:01
Medlem
Vilka bevis finns för att skytten var extremvänster? Inga. Det enda vi vet är att han påstås ha sagt att han var less på vad Charlie Kirk sa för något. Men det kan betyda många andra saker än att han tyckte Charlie var för mycket höger.

Dessutom pekar all tillgänglig statistik på att majoriteten av politiska våldsdåd utförs av högern.

https://www.journalofdemocracy.org/a...united-states/

https://www.instagram.com/p/DOtM_MoDQkU/
Citera
2025-09-24, 17:10
Medlem
SnowboarMusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paltbalt90
Dessutom pekar all tillgänglig statistik på att majoriteten av politiska våldsdåd utförs av högern.
(((tillgänglig statistik)))

När vänstern använder våld har det sopats under mattan, när någon från högern gör det ska det målas upp som världens grej. Det är mer acceptarat att vänstern använder våld p.g.a av nästan allt på TV har den undertonen.
Citera
2025-09-24, 17:10
Medlem
Nåja, Kirk blev skjuten av sina egna, bakifrån dessutom. Både israel och Trumps egna admin är inblandade i detta. Kirk blev för stor och omedvetet en presidentkandidat. Som opponerat sig mot israel det senaste. Det är ett säkert recept för att bli mördad.

Det kan bli droppen som avpolleterar Trymp från maga-rörelsen
Citera
2025-09-24, 17:11
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paltbalt90
Vilka bevis finns för att skytten var extremvänster? Inga. Det enda vi vet är att han påstås ha sagt att han var less på vad Charlie Kirk sa för något. Men det kan betyda många andra saker än att han tyckte Charlie var för mycket höger.

https://www.journalofdemocracy.org/a...united-states/

https://www.instagram.com/p/DOtM_MoDQkU/
Det främsta beviset är att han sköt Charlie Kirk, det är mycket svårt att tänka sig ett scenario där någon som håller med honom politiskt skulle kunna tänka sig att ta död på honom om det inte handlar om rent personliga motiv.

Tänker du att han skulle vara less på något Charlie Kirk sade som inte var politiskt? Vad tänker du dig att det skulle vara? Eller att han kanske var sur för att CK inte var tillräckligt mycket höger?
Citera
2025-09-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Nåja, Kirk blev skjuten av sina egna, bakifrån dessutom. Både israel och Trumps egna admin är inblandade i detta. Kirk blev för stor och omedvetet en presidentkandidat. Som opponerat sig mot israel det senaste. Det är ett säkert recept för att bli mördad.

Presidentkandidat? Pga åldergränsen för ämbetet hade inte Kirk kunnat ställa upp innan 2032. Vid det valet är Trump död, och Vance står antingen för omval eller har förlorat ledarskapet på grund av att ha förlorat valet innan.
Citera
2025-09-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowboarMusik
(((tillgänglig statistik)))

När vänstern använder våld har det sopats under mattan, när någon från högern gör det ska det målas upp som världens grej. Det är mer acceptarat att vänstern använder våld p.g.a av nästan allt på TV har den undertonen.

Tycker väl snarare det är tvärtom? Mordet på Demokraten Melissa Hortman i hennes eget hem av en MAGA anhängare blev inte mer en notis i nyhetsflödet. Jämför med mordet på Charlie Kirk som är det mest diskuterade ämnet senaste månaden.
Citera
2025-09-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Charlie Kirk skjuten för sina åsikter och en stor påverkan på ungdomar i USA. Extrem vänstern ville tysta honom. Hot mot demokratin att man inte får uttrycka sina åsikter och tankefrihet.

Charlies dumhet var farlig för demokratin. Ska man finna en mer korkad idiot får man snegla på vitahuset.😂🇺🇸
Citera
2025-09-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Presidentkandidat? Pga åldergränsen för ämbetet hade inte Kirk kunnat ställa upp innan 2032. Vid det valet är Trump död, och Vance står antingen för omval eller har förlorat ledarskapet på grund av att ha förlorat valet innan.
Tror du härskarna bara planerar för4 år framåt?

Kirk hade precis vänt ryggen åt israel, de gotade han. Och vi vet nu att det inte var skytten med feväret som sköt. Utan en person bakom kirk.

Tittar du på videon sen så finns det 2 väldigt suspekta typer bakom han.

Det var israel som tog kål på han. Fråganr om Trumps admin berättade för Trump innan eller efter..

Synd, Trump gör mycket bra för världen nu och detta kan bli det som fäller han.

Patel är ju ingen direkt hjälp heller precis.. Dags att Usa kastar israel under bussen nu. Annars tror jag det är kört för Usa. Väljarna har äntligen fått upp ögonen för vad israel verkligen är.
Citera
2025-09-24, 19:18
Medlem
Citat:
Tror du härskarna bara planerar för4 år framåt?

Kirk hade precis vänt ryggen åt israel, de gotade han. Och vi vet nu att det inte var skytten med feväret som sköt. Utan en person bakom kirk.

Tittar du på videon sen så finns det 2 väldigt suspekta typer bakom han.

Det var israel som tog kål på han. Fråganr om Trumps admin berättade för Trump innan eller efter..

Synd, Trump gör mycket bra för världen nu och detta kan bli det som fäller han.

Patel är ju ingen direkt hjälp heller precis.. Dags att Usa kastar israel under bussen nu. Annars tror jag det är kört för Usa. Väljarna har äntligen fått upp ögonen för vad israel verkligen är.

Du menar att någon lyckades skjuta honom från scenen, inför hundratals personer inklusive tiotals som stod precis bredvid?

Ja hej foliehatt...
Citera
2025-09-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Har du vart i koma några veckor?

Du skriver som om du haft syrebrist i hjärnan och är litet sömndrucken om ett ämne som det finns otroligt många trådar om.

Sluta gnäll och ge tråden en chans. Det finns helt klart utrymme att diskutera fler saker i det som hänt. Det är ett demokratiskt problem om vi skall börja skjuta varandra bara för att vi har olika politiska åsikter. Vänstern måste skärpa sig.
Citera
2025-09-24, 20:30
Medlem
Citat:

Detta var det löjligaste jag läst på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in