Clyde Hansson, som dömdes för mordet på Andreas Ylipää 2014, får ännu en gång uppskjuten villkorlig frigivning.
Enligt Kriminalvården har Hansson misskött sig i fängelset och tilldelats flera varningar efter det förra beslutet.
"Misskötsamheten är så allvarlig att det finns särskilda skäl mot villkorlig frigivning", skriver Kriminalvården i sitt beslut.
Clyde Hansson, som dömdes för mordet på Andreas Ylipää 2014, får ännu en gång uppskjuten villkorlig frigivning.
Enligt Kriminalvården har Hansson misskött sig i fängelset och tilldelats flera varningar efter det förra beslutet.
"Misskötsamheten är så allvarlig att det finns särskilda skäl mot villkorlig frigivning", skriver Kriminalvården i sitt beslut.
Jag kan inte fatta att han blir utsläppt överhuvudtaget!! Med så många överträdelser borde han få sitta hela straffet, villkorlig frigivning förverkad. Han har ju misskött sig hundratals gånger.....
Jag kan inte fatta att han blir utsläppt överhuvudtaget!! Med så många överträdelser borde han få sitta hela straffet, villkorlig frigivning förverkad. Han har ju misskött sig hundratals gånger.....
Kan inte annat än att hålla med, men ut kom han iaf, såg han för en stund sen på byn.
Nu står det ju inte rakt ut, men det är ju inte svårt att lista ut vem det är. Mördar en med kniv 2014, släpps ut 2025, går runt drogpåverkad med kniv i princip direkt, och åklagaren yrkar på dagsböter. Vilket skämt.
En dömd mördare som är villkorligt frigiven har gripits av polisen. På bussen mellan Skellefteå och Piteå tog mannen amfetamin och i hans ficka hittade polisen en kniv.
– Det är av gammal vana, jag brukar gå med fällkniv, säger mannen.
Mannen dömdes till 15 års fängelse för ett uppmärksammat knivmord i Piteå. Under tiden på anstalt begick han enligt Kriminalvården hundratals misskötsamheter.
Bland annat tillverkade mannen egna stickvapen och var hotfull mot personal och andra intagna.
I höstas blev han villkorligt frigiven efter att ha avtjänat två tredjedelar av sitt fängelsestraff.
I maj greps mannen av polisen igen efter tips om att han brukade narkotika på bussen mellan Skellefteå och Piteå. Han greps och i hans ficka hittade polisen en kniv.
– Jag frågade XX om han hade någonting vasst på sig, varpå han tog upp en kniv från en ficka, säger en polis enligt förundersökningen.
Förhörsledare: När, var, hur tog du narkotika?
– Jag var på gott humör. Jag ville festa till det och då tog jag en lina. På bussen.
Förhörsledare: Vad tog du?
– Amfetamin.
Förhörsledare: Vart har du fått tag på narkotikan?
– Det kan jag inte svara på, säger mannen och skrattar.
Förhörsledare: Hur ofta brukar du narkotika?
– Det här var första gången sedan jag muckade. Alkohol har jag druckit en gång tidigare. Jag har varit ren sex månader. Eller ja på kåken också. Så ren från narkotika i sex år tills nu.
Förhörsledare: Vad är anledningen till att du hade kniv?
– Det är av gammal vana, jag brukar gå med fällkniv. Det är ingen bra vana, jag försöker ändra den från tiden innan jag satt inte. Jag försöker ändra mig men vissa idiotvanor sitter kvar. Det låter dumt men jag visste faktiskt inte att man inte fick ha kniv.
"Den dömde knivmördaren från Piteå fortsätter att begå brott under sin villkorliga frigivning.
Under onsdagen häktades han misstänkt för rån mot en man i 30-årsåldern.
Åklagaren yrkar på att den villkorliga friheten undanröjs och om mannen döms för rån riskerar han upp till sex års fängelse."
Nu står det ju inte rakt ut, men det är ju inte svårt att lista ut vem det är. Mördar en med kniv 2014, släpps ut 2025, går runt drogpåverkad med kniv i princip direkt, och åklagaren yrkar på dagsböter. Vilket skämt.
"Den dömde knivmördaren från Piteå fortsätter att begå brott under sin villkorliga frigivning.
Under onsdagen häktades han misstänkt för rån mot en man i 30-årsåldern.
Åklagaren yrkar på att den villkorliga friheten undanröjs och om mannen döms för rån riskerar han upp till sex års fängelse."
Bara smälla in han på livstid och kasta bort nyckeln.
Går han lös är de väl som en tickande bomb. Nån i klass med Ylipää kommer att råka illa ut.
Hur kan han inte hamnat på förvaring på psyket?