2025-09-24, 15:29
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Blir bara ett tredje världskrig om Putin vill det och skjuter missiler med atomvapen först så skyll inte på NATO eller EU. Putin kan avsluta kriget när han vill. Största krigshetsaren sitter i Kreml.

Som sagt. " den diskussionen vill jag inte ta med mindre politiskt medvetna".

Det blir bara en https://www.youtube.com/watch?v=Vtua8rqCNC0 och för inte diskussionen framåt!
Senast redigerad av Erik Öst 2025-09-24 kl. 15:32.
Citera
2025-09-24, 15:36
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Som sagt. " den diskussionen vill jag inte ta med mindre politiskt medvetna".

Helt OK. Jag har redan hört alla förklaringar hur allt är EU's och NATO's fel och Putin hade inget annat val än att starta kriget i Ukraina.
Citera
2025-09-24, 15:42
Medlem
Nästa vecka är han väl kompis med Putin igen.
Citera
2025-09-24, 15:51
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Min analys:

Trumps mål är att destabilisera Ryssland och EU utan att försvaga sin egna position. Han kan inte ta sig an EU, Ryssen och Kina på samma gång. Så att hetsa oss mot Ryssland passar USA väldigt bra.

EU är svagt och har inte så mycket att säga till om.
Ja särskilt när vi köper vapnen av USA. USA får betalt för att vi försvagar Ryssland och oss själva.
Citera
2025-09-24, 15:59
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Helt OK. Jag har redan hört alla förklaringar hur allt är EU's och NATO's fel och Putin hade inget annat val än att starta kriget i Ukraina.

Det kanske låter som att jag är Putins anhängare men det är jag inte , inte Trumps heller. Dom är bara nyttiga idioter för mig.
Jag är mer inne på det militärindustriella komplex-spåret och där har varken Putin , Trump eller våra löjliga patetiska EU-politiker något att säga till om när det kommer till kritan.
Tredje världskriget är en våt dröm för dom (militärindustriella komplexet) ! Profit vettu , och nä jag är inte vänster heller bara för att jag råkar skriva ordet "profit" som är ett rött skynke för dom när de vill börja kaosa.
Vänstern är bara dumma i huvvet dom också och det går djupare än så!
Senast redigerad av Erik Öst 2025-09-24 kl. 16:06.
Citera
2025-09-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du menar att länder inte krigar mot andra länder längre?
Vad fan gjorde svenska försvaret i Afghanistan då?

I vilket fall är det löjligt att kalla Ryssland en papperstiger.
Hade de varit de hade inte kriget i Ukraina pågått sen 2014.
Så på 11 år har rysseriet intagit knappt 20% av Europas näst fattigaste land, men du har rätt det brukar vara lite mer bett i en papperstiger, även en genomkorrupt och gravt alkoholiserad sådan. Helt obegripligt att ni kremlinister inte tycker det är pinsamt.
Citera
2025-09-24, 16:31
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Sverige krigade mot Afghanistan?

Så du räknar att Sverige var i krig då?
Självklart, Sverige invaderade Afghanistan.
Visste du inte det?
Citera
2025-09-24, 16:36
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du skulle varit med när vi invaderade Mars, det var tider det vatnik!!
Hade vi vunnit hade ni varit stolta, nu fick Sverige och hela NATO stryk, då låtsas ni om att invasionen av Afghanistan inte hänt.
Pinsamt.
Vad kallas det när ett lands militär invaderar ett annat land?
INVASION.

Men ni ljuger för er själva, det var ingen invasion det var en SMO...
Fred i 200 år, i helvete heller!
Citera
2025-09-24, 16:44
Medlem
När de intervjuade Zelensky efter Trumps uttalande så sa han att äntligen har Trump förstått hur det ligger till och att Trump själv är en "game-changer"
Trump får nu Biden att se ut som en fredsängel!

Tänk att Estland och Finland nu äntligen kan skjuta ner ryska flygplan över Östersjön och Polen kan skjuta missiler på Moskva! Har de tur kanske USA också ger sig in i matchen!
Personligen tror jag att det mest är snack som vanligt men är det inte så kommer WW3 att starta när som helst och då kommer även Kina och Nordkorea att delta på Rysslands sida.

Man borde flytta till Tahiti - där finns det kanske en chans till överlevnad.
Citera
2025-09-24, 16:48
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Och du stödjer detta? Eller?
Det är väl du som stöder kriget eftersom du vägrar inse att Ukraina har förlorat några provinser?
Slänga soldater på ett döfött krigsprojekt är väl din melodi?
Citera
2025-09-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det är väl du som stöder kriget eftersom du vägrar inse att Ukraina har förlorat några provinser?
Slänga soldater på ett döfött krigsprojekt är väl din melodi?

Du vet väl att stöldgods bör ges åter ägaren?
Citera
2025-09-24, 16:55
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
När de intervjuade Zelensky efter Trumps uttalande så sa han att äntligen har Trump förstått hur det ligger till och att Trump själv är en "game-changer"
Trump får nu Biden att se ut som en fredsängel!

Tänk att Estland och Finland nu äntligen kan skjuta ner ryska flygplan över Östersjön och Polen kan skjuta missiler på Moskva! Har de tur kanske USA också ger sig in i matchen!
Personligen tror jag att det mest är snack som vanligt men är det inte så kommer WW3 att starta när som helst och då kommer även Kina och Nordkorea att delta på Rysslands sida.

Man borde flytta till Tahiti - där finns det kanske en chans till överlevnad.

Finns inget som talar för att Kina skulle kriga på Rysslands sida.
Finland, hoppas jag, skjuter ner varje ryskt plan i finskt luftrum, precis vad de har rätt till.
Blir det ett konventionellt tredje världskrig har Ryssland ingen chans och det vet Putin så därför kommer det inte att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in