Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyCool64
Vad tror ni? Har Trump rätt?
Det är precis så jag tänker mig Trump vill lösa problemet, dvs kasta ut Ryssland ur Ukraina med i ett fullskaligt krig i Ukraina och även mot Ryska mål på ryskt territorium. Även om övriga EU/NATO absolut inte till ta på sig hårdhandskarna för att undvika eskalera konflikten. Stridsflygplanen som kränkte Estlands gräns, det är att ses som en normal mindre kränkning, ett test ja kanske, där EU väljer titta åt andra hållet tills det är uppenbart att Ryssland attackerar NATO-länder.
Rätt eller fel? Ja vill vi se ett större blodbad av ryska soldater och kanske även NATO-soldater så kör på Trumps linje. Kapaciteten finns men det kommer ju bli en mobilisering av material som under WWW2-världskriget.
Ryssland kan på pappret mobilisera miljontals man utöver dom ca tre miljoner soldater som finns tillgängliga i dag. Frågan är om Ryssland i praktiken klarar den saken utan inre spänningar och motsättningar som får den Ryska federationen att falla samman. Oavsett så tror jag Trumps plan kan komma att sättas i verket betydligt tidigare än andra NATO-länder är villiga och anser det vara berättigat.