Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Det är bra men tycker ändå att du ska unna dig fler ägg.

Ägg är överlägset nötter i näring tycker jag. Aldrig hört någon säga att just nötter är bättre än ägg. Ägg rankas som ett top 5 livsmedel över hela världen så vi kan skratta oss lyckliga att vi har så god tillgång på ägg.
Inte hunnit kolla din länk men gör vid tillfälle.
Saken är att när jag skrev att man kunde komma med förslag på vad man kan äta som innebär lägre kalorier än t.ex. godis och fikabröd etcetera så öppnade jag
inte för att människor ska angripa mig för vad jag väljer att äta.
Jag är så otroligt less på att människor alltid för så, jag berättar något om mig och responsen blir angrepp på att jag gör "fel".
När jag var ung erbjöds jag arbete som gick ut på att lura på män (och kvinnor) skitprodukter i gymmiljö genom att jag som vältränad och smal faktiskt utgjorde just det skälet till att folk köper bajsprodukter och proppar i sig proteiner etcetera. Jag rörde på mig normal och åt fet mat i form av husmanskost med grönsaker och endast glass eller choklad när jag unnade mig något. Aldrig fikabröd. Chips. Godis.
Det är extremt jobbigt att ni besserwissers aldrig kan vara tysta utan alltid, överallt i samhället hoppar på oss som försöker förbättra oss och låtsas att ni är någon slags expertis. Du har flera gånger attackerat att jag äter müsli, som om jag inte är en medelålders kvinna på 53 kilo med mycket högre intelligens än genomsnittet och som i jämförelse med andra kvinnor i min ålder är i mycket god form. Det är snarare
till mig man ska vända sig om man vill ha tips på dagar man fastar neråt för att man ska i vikt eller får in vardagsmotion/träning, inte jag som ska vända mig till dig efter hjälp jag inte behöver.
Min våg står på 52,5- 53,5 så vad är ditt problem? Det är precis som när jag slutade röka och gick upp av att först kompenserade dagligt svårt röksug (4 månader) med fikabröd, och sedan på en dejtingapp råkade ut för en karl som satt och käftade med mig om att jag drack smoothies med frukt gällande glukos. Dvs,
oönskade påhopp kring min kost man ska ge fan i eftersom det jag äter inte är extremt ohälsosamt och
nej jag tänker absolut inte börja hetsäta ägg för jag anser inte att det är gott att äta fler än 2 ägg per gång.
När jag åt vad än jag ville för att sluta röka, omprogrammerades min hjärna helt eller snarare avprogrammerades från närmare två decennier som svårt inbiten rökare. Min hjärna "glömde" att den varit rökare till slut och efter det har jag alltid lunnat umgås med rökare, sitta i bil, bostad där någon röker utan att en enda gång ha fått röksug. Jag gjorde det halvåret ingen miss av att låta mig fritt äta vad jag ville så fort jag kände för det eftersom jag vann ett helt rökfritt liv och ett decennium senare är jag fortfarande rökfri. Om vi tar ett exempel på att jag gör saker på mitt eget vis.
Du har ingenting med vad jag äter de dagar jag ska ner i vikt för skillnaden med mig mot andra är att
jag uppenbart har klarat av att gå ner efter viktuppgång Att jag sedan inte vill banta och äta ingenting hela tiden för att gå ner de cirka 20 kilo jag gick upp omedelbart, ska du och andra skita i.
Jag vill inteäta äcklig skit såsom 7 ägg på en gång för jag tycker om att äta sådantsom är gott för mig
Mat är en del av välbefinnandet. Smällde i mig 2 syltmunkar nyss och det var onödigt men det skiter jag i eftersom jag dragit ner otroligt mycket på hur ofta jag trycker i mig godis och fika. Mitt mål är
inte att äta som en gymråtta när jag gått ner fler kilon utan att då börja äta som jag åt för 20 år sedan. Sällan godis, aldrig fikabröd om det inte är hembakat (vilket då är ok efter hur mycket jag vill baka) och sedan mycket husmanskost med grönsaker, mat med bönor i och ibland svulla i mig strips med hamburgare med mycket såser hemma (köper inte strips utan det var säkert 8 -10 år sedan sist)..dvs helt skippa McDonalds och liknande om det inte är matbuffé, riktig restaurangmat eller kanske en Subway. Inga mer korvar, cheeseburgare osv ute.
Mitt ideal är inte vad gymråttan äter. Jag gillar inte livsstilen med att väga mat och predika skräp såsom protein. Det är bevisat att protein är en myt då kroppen inte kan tillgodogöra sig hur mycket som helst. Utöver det så tror jag inte att män som dig ens har läst kring proteinsyntes etcetera på djupare nivåer. Jag tror inte att du klarar av att förklara cellandning, replikation, eller att du kan beskriva hur enzymer bryter ner vitaminer och mineraler och fäster till protein mm. Dvs, jag tror att ni generellt saknar kunskaper utan googlar marknadsföringen ni varit mottagliga för. Förr vägrade folk (inte jag) äta ägg t.ex. Inte många decennier då det var ett tabu i kalorihetsen.
Självklart är det mycket gynnsamt för livslängden på sikt och långvarigt hälsosamt att äta fil och yoghurtprodukter med god bakteriekultur och müsli med havrebas och nötter som russin i samt addera extra nötter och annat nyttigt i.
Du ska inte hoppa på folk för saker du inte förstår eller det du själv inte har kunskap i.
Självklart är det ett bra tips för människor att de kan blanda ut lite kefirfil med dip från påse och äta morötter till. Det är ett jättebra råd för människor som känner akut sug och likt mig har en hjärna som kapas till att överäta/hetsäta. Majoriteten människor med hetsätnings problematik är inte normalviktiga som jag. Jag kräks inte upp det jag äter och saknar även skuld, skam och ångest kopplat till mat.
När jag skrev
tips så skrev jag aldrig att man ska ge sig på människor med onödiga angrepp kring hur de äter utan mitt syfte var att man ska
ge alternativ att äta och det för människor som överäter och har problem med att reglera. Du förstår, jag har i fem år mer eller mindre hela tiden kämpat emot att gå ut endast för att gå och köpa skräp att äta för trycket från hjärnan är svårt när du har en ätstörningsproblematik och en hjärna som påstår att du svälter när du inte gör det. Även om jag inte kan få hjälp eftersom jag inte kvalat in på olika delar som krävs såsom att man ska må åsykiskt dåligt av mat för att det ska räknas som en störning. Jag kan ändå förstår cirkelgången av att vilja gå ner, försöka och sedan äta som man bestämt att man inte ska göra.
Jag är själv på rätt spår nu. Tyvärr så säljs inte mörk choklad med lakrits någonstans när jag gett mig ut efter den så jag har köpt fikabröd och kanske någon glass istället. Mörk choklad är bra att ta en bit av vid akut sockersug, men jag gillar inte alla sorter.