2025-09-24, 15:21
Medlem
Lacoztes avatar
Kändes inte helt osannolikt att något liknande skulle hända. Det är klart att folk kommer göra motstånd när ens land går i den riktningen som USA gör nu. Det är obehagligt men förståeligt.
Citera
2025-09-24, 15:22
Medlem
Raktinyllets avatar
Det vänsterextrema missfostret sköt sig själv också, vilken liten ynkrygg.
Citera
2025-09-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Är det klarlagt att han var vänsterextrem ?
Citera
2025-09-24, 15:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan

Nej.

Jag tänkte direkt att de skjutna var anställda hos ICE. I så fall ligger det väl nära till hands att tänka att skytten var fientlig till ICE, och dessa går ofta att finna på vänstersidan.

Men nu verkar det ju som att de skjutna är fångar hos ICE, och det kan ju tänkas förändra saken. Jag tror det är svårt att hitta ett vänsterinriktat motiv för att skjuta ihjäl migranter.
Senast redigerad av Troian 2025-09-24 kl. 15:41.
Citera
2025-09-24, 15:42
Medlem
Beaver14s avatar
Om nu invandrare var målet, eftersom det inte är personal utan "detainees" som är skjutna, varför babblar ni om att det är en vänsterextrem skytt?

De vänsterextrema älskar ju invandrarna, det är ju de som har öppnat gränserna.
Min gissning är att det kommer vara knäpptyst från vita huset om detta. Ingen minnesstund i någon arena.
Citera
2025-09-24, 15:44
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Tack och lov ingen personal skadad

Det måste ju varit ICE personal som var måltavlor. Undra vilka offren är då.

Tänk om skytten råkat skjuta bara illegala migranter i förvar
Citera
2025-09-24, 15:44
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nej. Det verkar som att gärningsmannen dödade "detainees" som skulle bli förflyttade.
Citera
2025-09-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Varför skulle en vänsterextrem skjuta ihjäl migranter? Låter det rimligt tycker du? Idiot.
Citera
2025-09-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullOchFet
Det måste ju varit ICE personal som var måltavlor. Undra vilka offren är då.

Tänk om skytten råkat skjuta bara illegala migranter i förvar

Tror det var de som var målet...
Citera
2025-09-24, 15:48
Medlem
Schmutskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacozte
Kändes inte helt osannolikt att något liknande skulle hända. Det är klart att folk kommer göra motstånd när ens land går i den riktningen som USA gör nu. Det är obehagligt men förståeligt.

Vadå, du menar den riktningen som tar hand om deras egna befolkning och skickar ut skummet som inte ska vara där?

Jajjemän, vilken jävla riktning
Citera
2025-09-24, 15:49
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej.

Jag tänkte direkt att de skjutna var anställda hos ICE. I så fall ligger det väl nära till hands att tänka att skytten var fientlig till ICE, och dessa går ofta att finna på vänstersidan.

Men nu verkar det ju som att de skjutna är fångar hos ICE, och det kan ju tänkas förändra saken. Jag tror det är svårt att hitta ett vänsterinriktat motiv för att skjuta ihjäl migranter.
Inkompetens? Det är ganska vanligt på vänsterkanten. Unga grabbar som bott hemma hela livet och levt via Reddit som plötsligt spårar ur och i stressen och galenskapen har svårt att skilja på vem av de mörka figurerna bakom fönsterrutorna i byggnaden som är personal och vilka som är intagna? Så skjuter han tre stycken på måfå och sedan när han hör folk närma sig blir han själv dagens fjärde offer.

Det är inte någon Breivik vi pratar om här.
Citera
2025-09-24, 15:49
Medlem
Schmutskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om nu invandrare var målet, eftersom det inte är personal utan "detainees" som är skjutna, varför babblar ni om att det är en vänsterextrem skytt?

De vänsterextrema älskar ju invandrarna, det är ju de som har öppnat gränserna.
Min gissning är att det kommer vara knäpptyst från vita huset om detta. Ingen minnesstund i någon arena.

Hur vet vi om skytten inte trodde att det var ICE anställda? Who the fuck knows...

Nu ska vi nog inte säga bu eller bä innan vi vet mer... om vi får reda på mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in