2025-09-11, 22:10
Medlem
Vem0ths avatar
Förmodligen 32% vilket har länge varit ett krav för vad som kallas för "korv". IKEAs korvar tillverkas av Lindvalls som även gör Biltemas korvar vilket är olika recept då Biltemas har högre fetthalt i sina korvar och IKEAs smakar princip bara utspädd fläskbuljong med fibrer som fyllnad.

Något säger mig dock att Biltema har större vinstmarginal på sin bistro jämfört med IKEA eftersom Biltemas bistro är alltid väl bemannat medan IKEAs bistro har högst 3 personer som springer mil fram och tillbaka för att tjäna den betydligt större mängden kunder dessa får hantera jämfört med Biltema.
Citera
2025-09-12, 23:34
Medlem
Det var Herr Kamprad som bestämde hur lite kött, bestämt i procent%, som skulle vara i varmkorven.
Att ni inte vet det. Vilken generation är ni? Snällt skrivet.
Kommer självklart inte skriva vilken procent det var.
Citera
2025-09-24, 10:53
Avslutad
Ikea säljer samma korv i kyldisken. Åk dit och kika vetja.
Citera
2025-09-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Det var Herr Kamprad som bestämde hur lite kött, bestämt i procent%, som skulle vara i varmkorven.
Att ni inte vet det. Vilken generation är ni? Snällt skrivet.
Kommer självklart inte skriva vilken procent det var.
Tvivlar på att han satt med sådana beslut. Har du någon källa till ditt påstående?
Citera
2025-09-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tvivlar på att han satt med sådana beslut. Har du någon källa till ditt påstående?

Kom igen Flashback är fullt av egna förklaringar du behöver ingen källa mer än mig.
Citera
2025-09-24, 13:16
Medlem
Citat:
Kom igen Flashback är fullt av egna förklaringar du behöver ingen källa mer än mig.
Då kan vi alltså räkna med att du bara hittade på.
Citera
2025-09-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då kan vi alltså räkna med att du bara hittade på.

Nej det vet ju inte du.
Citera
2025-09-24, 13:29
Medlem
Citat:
Nej det vet ju inte du.
Jo, jag kan veta att i alla fall jag och alla andra som värderar källkritik inte ska ta dig på allvar gällande just det påståendet. Om du hittade på eller inte kan jag dock inte veta eftersom du vägrar berätta om din källa.
Citera
2025-09-28, 20:49
Medlem
Sladdarens avatar
Varför är det ens hemligt vad den innehåller för en 5 slant. Försöker dom lura på dig att det är värt det genom att säga. De är bra grejer iaf i den men vad vette fan..

Kvittar för mig att det är en 5a slant. Jag äter inget som jag inte sen kan kolla upp vad fan de var i den åtminstone på ett ungefär ang mat. Det är en helt annan sak om man pular isig massa färgade lösvikts godisar, snacks och annat som läsk men det är egentligen inte heller gömt vad det innehåller fast det innehåller mycket som inte kroppen behöver eller vill ha men suget vill ha det istället

står inget här vad de innehåller, de ska ba ätas rakt upp och ner är poängen..

https://www.ikea.com/se/sv/stores/restaurant/bistro-meny-pube047b2f0/
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in