Citat:
Ursprungligen postat av
guldduscharn
Nu lär det säkert vara en pedofil det är frågan om, men jag har definitivt sett liknande saker ske utan pedofila motivationer. Kom ihåg att en lärare spenderar mycket mer tid med sin klass än den gör med andra vuxna eller ens sina egna barn om de har några, och för de flesta vuxna är det normalt att knyta an till barn de tar hand om regelbundet.
Typexemplet är ungefär så här: en vuxen som jobbar eller har mycket kontakt med barn (lärare, ungdoms- eller idrottsledare av något slag). Han (för det är oftast en han) lever ett rätt ensamt liv, barnen uppfyller stor del av den sociala kontakt han får. Oftast har han inga egna barn, eller så är de frånskilda med barn som inte bryr sig om att hålla kontakten med dem.
De antar en slags parasocial föräldraroll, de vill finnas mer i barnens liv och ha dem mer i sitt eget.
Kolla på själva innehållet denna gång. Det är saker som att skriva godnatt och "se melodifestivalen ihop" så att säga. Det är familjebeteenden.
Självklart är det olämpligt, och jag tycker inte han ska jobba kvar bland barn, men inte nödvändigtvis något sexuellt.
Jävla pajas till lärare.
Huruvida han är pedo eller inte kan jag inte svara på, då det verkar handla om kontakt men inget av sexuell karraktär. Det sexuella kan dock komma senare.
Men det allvarliga här är gränslösheten i sin yrkesroll. Jag är själv chef, dock över vuxna och har flera fina pangbrudar hos mig.
Jag kontaktar INGEN utanför jobbet och vill de ha mig på sociala medier, så är de de som lägger till mig. På jobb lägger jag ibland ut inbjudan till AfterWork, men då går den inbjudan till ALLA och de som vill får komma.
De gånger jag kontaktat någon på sociala medier är om personen plötsligt är borta från jobb och vi alla undrar va f-n figuren tagit vägen, eller någon allvarlig situatiion som att två kollegor som var strandade i Oslo pga inställt flyg. Annars nej! Öl & drinkar hänvisas till AfterWork.
Den här läraren har uppenbarligen inte fattat var gränsen går.