2025-09-23, 12:01
Medlem
Måste kanske lite förtydliga mej här om situationen.

Vi älskar verkligen varandra, vi kysser varandra väldigt ofta när vi väl ses.
Vi talar dagligen ca 1h i telefon.
Vi delar många intressen och har alltid kul tillsammans.
Och hon som sagt säger att hon vill flytta in hos mej i framtiden, hon har redan börjat hämta hit
lite möbler och blommor etc.

Så jag vill verkligen inte avsluta denna relation. Jag tror och hoppas på att detta kommer att lösa sig inom en överskådlig framtid.
Senast redigerad av cromwell 2025-09-23 kl. 12:14.
Citera
2025-09-23, 12:35
Medlem
Bästa lösningen vore väl om hennes föräldrar hade hemtjänst. Hur många känner inte igen de problemen med gamla föräldrar som vägrar ta emot hjälp av någon annan än egna barnen, men den diskussionen måste hon ju ta själv. Om hon skulle byta jobb och flytta till dig skulle hon ju fortfarande kunna träffa dem ofta.
Citera
2025-09-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Bästa lösningen vore väl om hennes föräldrar hade hemtjänst. Hur många känner inte igen de problemen med gamla föräldrar som vägrar ta emot hjälp av någon annan än egna barnen, men den diskussionen måste hon ju ta själv. Om hon skulle byta jobb och flytta till dig skulle hon ju fortfarande kunna träffa dem ofta.

Jo, detta vore ju den mest optimala lösningen!
Men speciellt pappan är väldigt envis och vägrar ta emot hemtjänst.
Och bägge tycker det är så bekvämt när dottern kommer och fixar allt åt dem dagligen...
Men dottern borde ju också få ha sitt eget liv och leva och vara lycklig tillsammans med sin hjärtevän!
Citera
2025-09-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cromwell
Jo, detta vore ju den mest optimala lösningen!
Men speciellt pappan är väldigt envis och vägrar ta emot hemtjänst.
Och bägge tycker det är så bekvämt när dottern kommer och fixar allt åt dem dagligen...
Men dottern borde ju också få ha sitt eget liv och leva och vara lycklig tillsammans med sin hjärtevän!
Ja, känner så väl igen det där, men om de inser att de ändå kommer att träffa henne ofta kanske det blir lite lättare att övertala dem.
Citera
2025-09-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Ja, känner så väl igen det där, men om de inser att de ändå kommer att träffa henne ofta kanske det blir lite lättare att övertala dem.

Jo, nåt i den stilen måste det nästan bli på framtiden. De måste lära sig att hon försvinner inte ur deras liv bara för att hon flyttar 9 mil bort.
Citera
2025-09-23, 14:22
Medlem
pojkpingiss avatar
Med tanke på att du även startat en tråd där du grinar över hennes i det närmaste obefintliga sexlust, etc så rekommenderar jag dig starkt att avsluta "relationen". Du orkar ju inte ens köra 9 mil för att besöka henne, och inte hon dig. Med tanke på att du inte är purung, bör du satsa på en annan häst, om det är en relation du i grunden är ute efter. Lycka till, din bekväma lipsill.
Citera
2025-09-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Med tanke på att du även startat en tråd där du grinar över hennes i det närmaste obefintliga sexlust, etc så rekommenderar jag dig starkt att avsluta "relationen". Du orkar ju inte ens köra 9 mil för att besöka henne, och inte hon dig. Med tanke på att du inte är purung, bör du satsa på en annan häst, om det är en relation du i grunden är ute efter. Lycka till, din bekväma lipsill.

Tack för din trevliga inställning!
Jo, vi kör som sagt de 9 milen varje vecka, turas lite om att köra.
Satsar nog på denna häst tillsvidare. Vi får se vad framtiden har bakom hörnet.
Senast redigerad av cromwell 2025-09-23 kl. 14:44.
Citera
2025-09-23, 15:28
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:

Intressant inställning, med tanke på dina två gråt-trådar. Men lycka till.
Citera
2025-09-23, 17:06
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2025-09-23, 17:16
Medlem
Kendras avatar
Du kan ju bo med henne halvtid om du inte kan tänka dig att sälja huset. 9 mil är inte långt att pendla…
Citera
2025-09-23, 17:56
Medlem
Citat:
Hej!

Träffade en underbar tjej i våras och vi bor 9 mil ifrån varandra. Jag känner mej väldigt ensam när vi inte ses. Vi träffas typ en dag i veckan. Hon jobbar väldigt mycket, mest nätter, så hon är väldigt trött när vi ses också. Blir inte så mycket intima stunder pga. hennes trötthet. Hon säger att hon vill småningom byta jobb och inte jobba så mycket nätter.

Sen så måste hon nästan dagligen sköta om sina gamla föräldrar som bor i ett gammalt hus. De är bägge kring 84 år. Så hon är rätt fast i "läget" där. Det är ju i och för sig kanske förståeligt att hon måste ta hand om sina gamla föräldrar. De verkar ju sen vara rätt envisa och vill inte flytta till nåt äldreboende eller ta emot hemtjänst. Hon säger att hon vill flytta in hos mej nån gång i framtiden. Men finns inget datum när detta kommer att bli....jag bara känner att jag komma inte att kunna vänta åratal på detta...föräldrarna kan ju leva tills de är 90.

Vi tycker verkligen om varandra och vill satsa på en framtid ihop, men nu när hösten smyger på och det blir mörkare så känns allt lite tungt. Vi talas vid nog varje kväll i telefon.
Jag har bokat in en södern resa åt oss nu senare i höst.

Hur låter min situation? Kanske jag bara måste bita ihop och kämpa typ ett år och se vad som händer?
Jag kanske sabbar allt om jag börjar ställa nåt ultimatum åt henne?

Vore tacksam för goda råd!

Vad är det som gör denna tjej så underbar? Det viktiga i en relation är hur den får oss att må majoriteten av tiden. Du säger själv att du känner dig ensam och deppig.

Det är förståeligt att vilja ta hand om sina gamla föräldrar men det är inte förståeligt eller rimligt att hon ska agera privat hemtjänst åt dem bara för att de inte vill ta emot vanlig hemtjänst. Hon säger säkert fina saker, hon vill flytta in i ditt hus och hon vill sluta jobba nätter. Men man måste också se till vad någon gör och inte bara till vad den säger.

I handling så prioriterar hon inte dig. Hon prioriterar sina föräldrar som säkerligen kommer fortsätta utnyttja henne så länge de kan.

Jag har en lite annan syn på ultimatum än andra i tråden. Du kan inte tvinga henne till något och du ska inte komma med ett ultimatum av typen gör x annars gör jag y. Men däremot kan du fundera över vad du skulle behöva framöver för att relationen ska fungera. Vad kan du kompromissa med och vad inte. Sen tar ni ett snack om saken och försöker problemlösa. Om hon inte kan möta dig i detta bör du lämna. En relation kräver ömsesidighet och är något man bygger tillsammans. Det kan inte bara vara du som anstränger dig och gör uppoffringar.

En rimlig lösning kunde ju vara att hon flyttar in på prov hos dig ett tag och du kan hjälpa henne ekonomiskt. Då får hon möjlighet att vila ut från sitt stressiga liv med nattjobb som säkerligen är väldigt krävande. Mycket lättare för henne då att leta nytt jobb om hon har fått lite andrum och ni kan landa i relationen. Förhoppningsvis får hon tillbaka sexlusten också om hon får vila upp sig lite
Citera
2025-09-23, 18:14
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Ni turas om att köra så att uppoffringarna och bensinpengarna går jämnt ut eller? Det beteendet i kombination med att du inte är bättre i sängen, väcker inte hennes lust för dig tillräckligt och därför får du inte sex oftare (svar till din andra tråd där du undrar varför hon bara har velat ha sex med dig 4 gånger).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in