2025-09-22, 22:05
Medlem
Det kanske måste göras nu när vi går in i lite tuffare tider. Tuffa tider leder till enklare tider. Enklare tider leder till tuffare tider.
Citera
2025-09-22, 22:16
Medlem
Definitivt bra och nödvändigt!

Rikets och statens säkerhet högsta prio och du,
det är INTE Ulla Ramstedt, Bertil Olsson, Giorgio Maraglia o Pierre Emmillion man tänker ställer frågor om…
Citera
2025-09-22, 22:20
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Kommer Bahnhof att överklaga Kammarrättens dom? Eller gick den inte att överklaga?
Citera
2025-09-22, 22:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurhaeger
Det har hänt förr. Bahnhof måste också rätta sig efter lagen, men det är bättre för kundernas integritet att de bara släpper uppgifterna vid domstolsutslag än att som Telia släppa dem direkt när polisen ringer.
Jag har börjat fundera om det inte är Telia som ringer upp polisen...
Citera
2025-09-22, 22:22
Medlem
Smugumins avatar
Fantastiska nyheter tycker jag. Bahnhof har skyddat många skojare
Citera
2025-09-22, 22:31
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurhaeger
Det har hänt förr. Bahnhof måste också rätta sig efter lagen, men det är bättre för kundernas integritet att de bara släpper uppgifterna vid domstolsutslag än att som Telia släppa dem direkt när polisen ringer.

Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Jag har börjat fundera om det inte är Telia som ringer upp polisen...

Helt fel. Telia släpper inte uppgifter direkt när polisen ringer, utan följer samma process som Bahnhof gör. Förutom att nu lär Telia också behöva släppa data på många kunder i bulk bara för att Bahnhof fick staten att förtydliga detta. Hade Bahnhof hållt käften och spelat dumma för polisen så hade detta knappast kommit till rätten alls. Källa: Har gjort relaterade arbeten åt både Telia, Bahnhof och andra. Telia är piss för att de är en del av samhällets övervakningsmekanism. Bahnhof är piss av samma anledning, men att de dessutom hymlar om det.
Citera
2025-09-22, 23:46
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Helt fel. Telia släpper inte uppgifter direkt när polisen ringer, utan följer samma process som Bahnhof gör. Förutom att nu lär Telia också behöva släppa data på många kunder i bulk bara för att Bahnhof fick staten att förtydliga detta. Hade Bahnhof hållt käften och spelat dumma för polisen så hade detta knappast kommit till rätten alls. Källa: Har gjort relaterade arbeten åt både Telia, Bahnhof och andra. Telia är piss för att de är en del av samhällets övervakningsmekanism. Bahnhof är piss av samma anledning, men att de dessutom hymlar om det.
Jag vet, var ironisk.
Citera
2025-09-23, 00:52
Avslutad
Skulle vara intressant att veta vilken typ av brott det handlar om.
Citera
2025-09-23, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Mullvad kommer såklart inte lämna ut något men du kan inte riktigt jämföra NordVPN (en vpn-tjänst skapad av några tonåriga youtubers hahahahaha) med Mullvad.
Tonåriga youtubers ?

Ge mig källa på detta tack
Citera
2025-09-23, 02:12
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Skriv inte getknullare. Då är man i farozonen ...

Med all rätt. Du vet precis lika väl som jag vilken grupp man skulle använda det uttrycket om även om du vill spela dum.
Citera
2025-09-23, 07:28
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, självklart dåligt. Hur kan folk VILJA bli övervakade?

Folk som inte tycker att det märks och anser sig ha "rent mjöl i påsen" tycker konstant ökande övervakning är underbart. Det kommer ju bara sätta dit fler olagliga typer.
Sen när det går över deras personliga gräns så är det totala polissamhället ett faktum redan.
Citera
2025-09-23, 08:22
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Skulle vara intressant att veta vilken typ av brott det handlar om.
Detta!

Är det barnporr, mord/mordplaner, gängkriminellas planering etc kan jag tycka det är OK. Men loggarna från en person som chattar otroget med en annan? Nedladdning av senaste avsnittet/filmen? Små "vardagsbrott". Det känns ju sådär. Henrik Pontén gör come back? :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in