2025-09-22, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tack för länk och källa....not.

Haha boomeräckel.. I svedala går det ej att få ut etniciteter...

Vad tror gammelfarfar själv då siffran är på dom etniciteter som föds ikväll..låt mig nu få höra. hehe

30? 40? 50? 60?

Du är på ett helt anonymt och transparant forum, du törs svara.
Senast redigerad av honeybadgerAH 2025-09-22 kl. 23:27.
Citera
2025-09-22, 23:36
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Alltså stenballe , du måste ha levt under den berömda stenen dom sista 20åren , åk till Malmö -eller göteborg eller valfri stad och se hur det ser ut innan du förnekar.

chunky, chunky, chunky...
Jag är företagare och cirka 30-35% av min tid är med kunder i Malmö.
Ja, det är många invandrare där, men trådstarten är bara trams.

Jag minns att inför valet 1991 stod det någon representant för SD på ett torg och i staden och påstod att år 2015 så skulle muslimer vara i majoritet i Malmö och Sharialagar skulle råda.

Nu är det 2025 och det är fortfarande inte så...
Citera
2025-09-22, 23:38
Medlem
Så här ser det ut i London när de stoppar all trafik för bön. Framtiden i Sverige?

Hur kan detta vara tillåtet? Och det är varje dag!

https://www.youtube.com/shorts/wz980vj76-I?feature=share
Senast redigerad av Newton555 2025-09-22 kl. 23:48.
Citera
2025-09-22, 23:46
Bannlyst
Citat:
chunky, chunky, chunky...
Jag är företagare och cirka 30-35% av min tid är med kunder i Malmö.
Ja, det är många invandrare där, men trådstarten är bara trams.

Jag minns att inför valet 1991 stod det någon representant för SD på ett torg och i staden och påstod att år 2015 så skulle muslimer vara i majoritet i Malmö och Sharialagar skulle råda.

Nu är det 2025 och det är fortfarande inte så...

Dock är ju blattarna i majoritet i Landskrona, Malmö, Alby och Södertälje.. samt sjukt nära i betydligt större städer som Gbg, Sthlm, Örebro

1991 fanns knappt SD, dom fick under 1000 röster då.
Senast redigerad av honeybadgerAH 2025-09-22 kl. 23:51.
Citera
2025-09-22, 23:48
Medlem
Exemplarisk.s avatar
En vis man sade en gång att om man tar hit mellanöstern så får man mellanöstern. Sverige blir ett allt mer splittrat och otryggt land och den nedåtgående spiralen har bara börjat.
Citera
2025-09-22, 23:49
Moderator
Ancistruss avatar
Rubriken ändrad:

Hur fn ska invandrarna klara detta ? ---> Hur kommer det gå om invandrarna en dag tar över Sverige?

/Mod
Citera
2025-09-22, 23:53
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadgerAH
Dock är ju araberna i majoritet i Landskrona, Malmö, Alby och Södertälje..

1991 fanns knappt SD, dom fick under 1000 röster då.

Alby och Södertälje har jag inte koll på, men nej, "araberna" är inte i majoritet i varken Landskrona eller Malmö.
Varför påstår du det?
Tror du på det själv, eller trollar du bara?
Citera
2025-09-22, 23:57
Bannlyst
Citat:
Alby och Södertälje har jag inte koll på, men nej, "araberna" är inte i majoritet i varken Landskrona eller Malmö.
Varför påstår du det?
Tror du på det själv, eller trollar du bara?

Här har du en enkel sökning från mitt Google AI Ultra konto jag har..

Är svenskar en minoritet i Malmö?
AI-översikt

Ja, svenska medborgare som inte har invandrat från Sverige (s.k. "etniska svenskar") utgör en minoritet i Malmö, där en stor del av befolkningen är utlandsfödd eller har föräldrar födda utomlands. Enligt en interpellation till riksdagen är enbart 44 % av Malmös befolkning födda i Sverige av båda föräldrarna födda i Sverige, vilket innebär att de "etniska svenskarna" har blivit en minoritet i staden.
Varför svenskar är i minoritet i Malmö:
Utländsk bakgrund: Malmö är en stad med invånare från många olika länder, och en betydande del av befolkningen är födda utomlands.
Definition av "svensk": När man talar om "etniska svenskar" menar man de som har båda föräldrarna födda i Sverige. Denna grupp utgör en minoritet i Malmö.
Förändring över tid: Andelen utlandsfödda har ökat i Malmö, liksom i Sverige som helhet, vilket påverkar den demografiska sammansättningen.
Sammanfattningsvis är definitionen av vad som räknas som "svensk" viktig för att förstå att svenska medborgare är en majoritet, men "etniska svenskar" utgör en minoritet i Malmö.

Sen hade jag lite fel ang. Landskrona där är fortfarande 55 procent etniskt svenska.

Ronneby 60 procent har etniskt svenskt ursprung
Södertälje har enbart 39 procent etniskt svenskt urprung...

skall jag fortsätta?

Men sen är ju siffrorna så klart mycket värre än detta, för det är ju just nu 2:a/3:e gen blattar verkligen börjar trycka ut ungar...
Senast redigerad av honeybadgerAH 2025-09-23 kl. 00:07.
Citera
2025-09-23, 00:05
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Här har du en enkel sökning från mitt Google AI Ultra konto jag har..

Är svenskar en minoritet i Malmö?
AI-översikt

Ja, svenska medborgare som inte har invandrat från Sverige (s.k. "etniska svenskar") utgör en minoritet i Malmö, där en stor del av befolkningen är utlandsfödd eller har föräldrar födda utomlands. Enligt en interpellation till riksdagen är enbart 44 % av Malmös befolkning födda i Sverige av båda föräldrarna födda i Sverige, vilket innebär att de "etniska svenskarna" har blivit en minoritet i staden.
Varför svenskar är i minoritet i Malmö:
Utländsk bakgrund: Malmö är en stad med invånare från många olika länder, och en betydande del av befolkningen är födda utomlands.
Definition av "svensk": När man talar om "etniska svenskar" menar man de som har båda föräldrarna födda i Sverige. Denna grupp utgör en minoritet i Malmö.
Förändring över tid: Andelen utlandsfödda har ökat i Malmö, liksom i Sverige som helhet, vilket påverkar den demografiska sammansättningen.
Sammanfattningsvis är definitionen av vad som räknas som "svensk" viktig för att förstå att svenska medborgare är en majoritet, men "etniska svenskar" utgör en minoritet i Malmö.

Tack för länken, statistiken som interpellationen bygger på och källor till det där om "araber".

Jag kan berätta att min fru föddes i Danmark.
Det betyder att våra barn i statistiken räknas som "andragenerationeninvandrare".
Kanske är de rent av "araber" i dina ögon?
Citera
2025-09-23, 00:10
Bannlyst
Citat:
Tack för länken, statistiken som interpellationen bygger på och källor till det där om "araber".

Jag kan berätta att min fru föddes i Danmark.
Det betyder att våra barn i statistiken räknas som "andragenerationeninvandrare".
Kanske är de rent av "araber" i dina ögon?

Superskoj kompis att din fru är danska. Vet iof inte vad det har med vår diskussion att göra. Har du nån replay till Google´s siffror (generativ maskininlärning) eller skall vi stanna här med din danska fru???

Vad tycker du rent allmänt om att det snart är det 50 procent blattar/icke-europeér som bor i Svea och Götaland.

Några comments? Jag tänker du har ju vart med länge, vore roligt att höra nåt från en senior citizen..
Senast redigerad av honeybadgerAH 2025-09-23 kl. 00:18.
Citera
2025-09-23, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
En vis man sade en gång att om man tar hit mellanöstern så får man mellanöstern. Sverige blir ett allt mer splittrat och otryggt land och den nedåtgående spiralen har bara börjat.

Jimmie Åkesson är en jubelidiot inte en vis man.

Befolkningsutbytet är en gammal myt.

En favoritmyt i extremhögern.

https://expo.se/podcasts/1-befolkningsutbytet/
Citera
2025-09-23, 00:19
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Superskoj kompis att din fru är danska. Vet iof inte vad det har med vår diskussion att göra. Har du nån replay till Google´s siffror (generativ maskininlärning) eller skall vi stanna här med din danska fru???

Vad tycker du rent allmänt att det snart är det 50 procent blattar/icke-europeér som bor i Svea och Götaland.

Några comments?

Ja jag har ett svar: en LLM svarar inte med fakta, den svarar vad som är det troligaste och mest repeterade svaret på liknande frågor och baserat på vad för svar du uppskattar.

Du har bett en teknisk version av en bänkalkis att fisa ur sig ett svar. Det Stenballe nämnde var ett exempel på hur din frågeställning skulle skapa missvisande resultat, så han svarade på vad du bett en glorifierad och förbättrad slumpgenerator om hjälp med.

EDIT: Och herrejävlar, "comments", "senior citizen" ... du pratar som en deltagare i Paradise Hotel för helvete.
Senast redigerad av triptyken 2025-09-23 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in