2025-09-22, 23:11
Medlem
kalkryggars avatar
Jag skulle gjort som vi planerat inom släkten. Vi har ett ställe vi ska åka till där vi umgås med varandra tills svampmolnet tar oss.

Snart har alla i den närliggande släkten båtar och preppat. Så då är tanken att vi åker ut på havet mot Färöarna och sen kanske fortsätter.
Citera
2025-09-22, 23:13
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Ryssland skulle aldrig anfalla Nato. Först.
Men dom skulle svara med kraft
De kommer att skicka in ett flygplan i Polen som Polen skjuter ner och sedan kommer de skylla på oss och säga att nu är det krig.
Citera
2025-09-22, 23:13
Medlem
Jag är engagerad i försvaret
I Sveriges största kvinnorganisation!

Googla gärna
Citera
2025-09-22, 23:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
De kommer att skicka in ett flygplan i Polen som Polen skjuter ner och sedan kommer de skylla på oss och säga att nu är det krig.

Visst, det är bara att skicka. Jag har inget emot att Europa sträcker på ryggen och gör sitt för att få stopp på massmördaren och diktatorn Putin.
Citera
2025-09-22, 23:18
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Visst, det är bara att skicka. Jag har inget emot att Europa sträcker på ryggen och gör sitt för att få stopp på massmördaren och diktatorn Putin.
Medan du flyr?
Citera
2025-09-22, 23:21
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Medan du flyr?

Ja det är väl klart jag flyr. Varför skulle jag inte göra det? Jag har redan varit i militär tjänst. Är nu pensionerad från det (vilket de flesta svenskar är av någon korkad anledning).
Citera
2025-09-22, 23:23
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ja det är väl klart jag flyr. Varför skulle jag inte göra det? Jag har redan varit i militär tjänst. Är nu pensionerad från det (vilket de flesta svenskar är av någon korkad anledning).
Då får du väl ställa upp för landet?
Citera
2025-09-22, 23:27
Medlem
Citat:
Alla i Sverige mellan 16 och 70 år har skyldighet att bidra om det skulle bli krig eller höjd beredskap, enligt lagen om totalförsvarsplikt.
Citera
2025-09-22, 23:28
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Stannar kvar i min stuga , har en jordkällare om det blir x-tra läskigt
Citera
2025-09-22, 23:28
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Då får du väl ställa upp för landet?

Det har jag alltid gjort. Vad är det du gnager om? Jag gör väl det som jag ska göra helt enkelt. Om jag vore krigsplacerad så skulle jag givetvis med glädje inställa mig och gjort mig redo för att skjuta eld och pang på ryzzar.

Vad skulle du själv gjort?
Citera
2025-09-22, 23:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Alla i Sverige mellan 16 och 70 år har skyldighet att bidra om det skulle bli krig eller höjd beredskap, enligt lagen om totalförsvarsplikt.

Ok, vad ska jag göra då?

Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Jag är engagerad i försvaret
I Sveriges största kvinnorganisation!

Googla gärna

Nej tack!
Citera
2025-09-22, 23:29
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Och barnen ska man lämna eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in