Citat:
Om jag såg en man och en kvinna som gick till en bankomat tillsammans varefter mannen räckte några sedlar till kvinnan, skulle jag inte tänka "aha, en torsk och en sexarbetare". Var det åldersskillnad på dem skulle jag kanske tänka far och dotter, annars att de hade en relation av något slag, typ kompisar eller att de var ett par.
Så vad var det som var så jobbigt? Och om det nu var så jobbigt, kunde ni inte promenerat bort hundra meter och så kunde han lämnat över pengarna diskret?
Så vad var det som var så jobbigt? Och om det nu var så jobbigt, kunde ni inte promenerat bort hundra meter och så kunde han lämnat över pengarna diskret?
Som jag skrev i ett annat inlägg så gillar jag när betalningen är klar redan i början av träffen, jag tycker att det blir ett bättre avslut då. Det är skönt att bara kunna glida iväg när man är klar, inte behöva ge sig ut och leta bankomat tillsammans med kunden. Det var ju en jobbig och oskön situation redan från start eftersom han inte hade tillräckligt med cash. Han frågade om han kunde ge mig resten nästa gång men det ville inte jag. Trist och osexigt att börja en träff så liksom och det kändes bara så olustigt och jobbigt att gå dit med med honom. Inget bra avslut alls. Hade han löst det redan från början så hade vi kunnat säga hej då på ett trevligt sätt på hotellet istället för med överräckta sedlar i fredagsrusningen.
Det som var jobbigt var givetvis situationen som sådan, inte att jag trodde att alla runt omkring tittade på oss och fattade varför pengar bytte hand. Och det var ju så klart inte så att vi stod precis framför bankomaten när han gav mig pengarna. Obekväm situation ändå.
Citat:
Fan sånt är jobbigt men förstår att man inte hinner eller har möjlighet alla gånger idag. Många bankomater är stängda eller ur funktion och man har inte tid att åka halva stan för några tusenlappar.
Har hänt mig vid upprepade tillfällen att jag får följa med kunder till bankomater. Oftast för att det blivit en spontan träff för dem själva och de har inte hunnit. Alla gånger har jag träffat de innan och litat på att de har eller kommer ge pengarna på något sätt men blir så stelt när man är klar och de bara "Hoppsan hejsan, inga cash... nehe ingen jävla swish heller?! Då får vi gå till bankomaten vid min lokala Ica!".
En speciell gång var när jag var 19 år och träffat en av mina stammisar och vi gick till bankomaten tillsammans. Jag sa "Jag väntar här!" (som var typ 20m bort vid en butiksingång) och han ba 2nej det ser konstigt ut om du inte följer med fram"... EHM?! ursäkta?! Sagt och gjort följde jag med och spanade på hans kod
och tog emot pengarna precis vid bankomaten... Så skrev jag att det här absolut inte får hända igen och det gjorde det inte... inte med samma kund iaf.
En annan gång fick jag sitta kvar i bilen medans han stod och skämdes och tog ut cash till mig. Fyfan det var nog förnedrande för oss båda haha.
Har hänt mig vid upprepade tillfällen att jag får följa med kunder till bankomater. Oftast för att det blivit en spontan träff för dem själva och de har inte hunnit. Alla gånger har jag träffat de innan och litat på att de har eller kommer ge pengarna på något sätt men blir så stelt när man är klar och de bara "Hoppsan hejsan, inga cash... nehe ingen jävla swish heller?! Då får vi gå till bankomaten vid min lokala Ica!".
En speciell gång var när jag var 19 år och träffat en av mina stammisar och vi gick till bankomaten tillsammans. Jag sa "Jag väntar här!" (som var typ 20m bort vid en butiksingång) och han ba 2nej det ser konstigt ut om du inte följer med fram"... EHM?! ursäkta?! Sagt och gjort följde jag med och spanade på hans kod
och tog emot pengarna precis vid bankomaten... Så skrev jag att det här absolut inte får hända igen och det gjorde det inte... inte med samma kund iaf.En annan gång fick jag sitta kvar i bilen medans han stod och skämdes och tog ut cash till mig. Fyfan det var nog förnedrande för oss båda haha.
Ja men eller hur? Det blir liksom förnedrande på nåt sätt, jag kommer inte på ett bättre ord men som jag precis skrev till 2.3 så blir det ju en väldigt oskön situation som kunden har skapat. Dels blir det ju jobbigt att börja träffen med att säga att man har för lite/inga cash och så måste jag ta ställning till det och sen så blir det ju inget bra avsked. Jag tänker inte så mycket på att nån ser att pengar lämnas över och börjar misstänka varför, det är ju hela situationen som inte är najs. 😤
Men ja, det kan ju vara problem med bankomater (har väl varit särskilt mycket strul i år) och det är väl många som har stängts ner. Det kan man ju fatta så klart men det är ingen av mina kunder som sagt nåt om det. Ibland händer det att nån är lite sen till en träff för att han behöver leta bankomat men hellre det än att han kritar träffen och vi sen måste leta bankomat tillsammans efteråt. 🤪 Med stammisar så är det iofs ok antar jag, jag känner ju och litar på alla mina men ändå obekvämt och trist avslut.
En del kunder liksom viker ihop, nästan knölar ihop sedlarna när de räcker över dem. Jag fattar inte varför? Jag har en stammis som alltid gör det, himla konstigt eftersom vi alltid ses på hotell eller hos honom och ingen annan ser när han räcker över pengarna. Det gillar jag inte alls! Det är nog kanske nån som har skrivit om det i tråden förut tror jag. Ihopvikta, alltså inte bara på mitten, femhunkor känns så där bra att handla med. Fattar inte varför han inte bara lämnar över dem. Jag brukar lägga dem i press under en massa tunga böcker. 😆