Citat:
Ursprungligen postat av
Endevil
Då läste du aldrig artikeln. Det är främst folk som upplevde DDR som föredrog det framför dagens Tyskland som man menar är mer av en diktatur och slavstat än vad DDR var. Dagens Tyskland är inte ett frihetligt land ifall du läst annat än MSM. Yttrandefriheten har strypts markant.
Jag tog Frankrike och Skottland som exempel på länder med bisarra yttrandefrihetsinskränkande lagar och sådana hittar du definitivt inte i ditt hatobjekt Ryssland.
Demokrati är inte frihet utan har historiskt alltid slutat i tyranni. Det var därför USAs grundare inte skapade en demokrati utan en konstitutionell republik. För att demokrati är pöbelvälde och massmänniskotyranni. Auktoritärt styre är det naturliga och det som varit legio under nästan hela vår historia. Ett av de mest frihetliga länderna i världen är Singapore som har ett högerauktoritärt styrelseskick. Då avser jag frihet för vanliga normala människor förstås och inte sexuellt avvikande eller annat vänsterlöske.
Erkänner att jag endast skummade artikeln.
Men det du nämner med inskränkningar i yttrandefrihet, är ändå väldigt lite jämfört med hur det är i Ryssland och en del andra diktaturer, t.ex. Iran.
Tror dom flesta mänskor i Sverige tycker yttrandefrihetslagarna räcker hyfsat bra. Är ju så i en demokrati, det som dom flesta vill, får man anpassa sig efter. När vi har eu så har vi ju fri rörlighet också. Inte massa visa-pass hit och dit.
Vill man t.ex. använda narkotika oftare, kan man flytta till Portugal. Även om det kanske inte är lätt gjort.
Rätt lätt att undvika "sexuellt avvikande" tycker jag. Knappast så att man är tvungen att besöka pride.
Man kan försöka ha ett litet mått av empati med "avvikande" också. Inget tvång på att umgås eller närvara ändå.
Avvikarna finns ju oavsett om man vill det eller inte ändå.
Jag hatar inte Ryssland. Däremot tycker jag Putin och kompani är ett gäng psykopater, som varken bryr sig om sitt eget folk eller andra folk.