2025-09-22, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Att prata om judar är ett bra sätt att aldrig nå 4%.
AFS gjorde det misstaget redan 2018. Det var oviljan satt ta avstånd från Hagwalls "judenäsor" som var första spiken i kistan för deras ambition att ses som ett seriöst alternativ till SD. Vem vill rösta på ett parti vars toppnamn klistrar upp judenäsor på tunnelbanan? Hur seriöst är det?

Det får man säga om SD att de varit duktiga på att rensa ut allt folk tycker är stötande, allt medan de mer radikala förklarat att detta innebär ett slut för SD som "övergivit sina rötter" och vi alla nu måste rösta för något mer radikalt. Men de radikala alternativen har aldrig nått ens 1%, kanske inte ens 0,5%.

Men fortsätt ni klaga .. jag har debatterat i tråden sedan 2014, faktum är att varningen man får upp när man ska posta skapades pga så många afs-anhängare inte kunde stå ut med min kritik mot AFS, som de krävde skulle bli mer radikalt. De hade fel då, precis som de haft fel tidigare och kommer ha fel i framtiden.

Vägen framåt för AFS (om det finns en sådan) är att framställa sig som ett seriöst, moget alternativ. Inte ett antisemitiskt parti för allehanda tokar.

Upptåg såsom judenäsor i tunnelbanan brukar allt som oftast vara iscensatt teater, som påpassligt alltid filmas, avsedd att skapa publicitet i media. I kölvågorna efter mediastormen petas det "svarta fåret" demonstrativt, vilket ska tas till intäkt för att organisationen är "rumsren" och hyser aktning för judar och judendomen. Det är ett gammalt beprövat grepp i många olika sammanhang. Inte sällan indikerar det ett starkt judiskt inflytande. Hagwall, som jag personligen har svårt att ta på allvar, petades faktiskt till följd av det här. Däremot har AfS under alla år tillåtit alla former av nedlåtenhet gentemot muslimer och islam, utan partipåföljd. GK har själv gjort sig skyldig till detta. Det här är samma grepp som antimuslimska, sionistiska och Expo-anknytna SD har tillämpat i sina offentliga utrensningar.

Din hållning är egentligen densamma. Du riktar in dig på judar, där du drar gränsen för radikalitet vid "antisemit", som du likställer med psykisk sjukdom.

Jag tycker att AfS forna största namn i kyrkopolitiken, Mattikainen, är intressant i det här sammanhanget. Jag följer inte honom, men såg ett av hans YT-klipp i höstas, där han beklagade sig över "vänsterblivna" i kyrkan och hur de var anledningen till att han ville lämna sina uppdrag i samband med kyrkovalet. Nu slapp han det, men jag undrar om hans önskan att lämna snarare hade med en intressekonflikt att göra. Han är ju även ansiktet utåt på en kanal, som i grund och botten företräder sionistiska intressen, vilka i sin tur eftersträvar just den antikristna politisering av Svenska kyrkan, som dess "vänsterblivna" aktivister driver. Det här borde ha varit problematiskt för GK, men det verkar inte så.
Citera
2025-09-22, 20:40
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Några avgångskrav ännu?

Om inte, när får medlemmar nog?
Bara vi byter ut Gusten och slänger in William Hahne igen! så kommer vanligt folk plötsligt vilja rösta på AFS?
Citera
2025-09-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Upptåg såsom judenäsor i tunnelbanan brukar allt som oftast vara iscensatt teater, som påpassligt alltid filmas, avsedd att skapa publicitet i media. I kölvågorna efter mediastormen petas det "svarta fåret" demonstrativt, vilket ska tas till intäkt för att organisationen är "rumsren" och hyser aktning för judar och judendomen. Det är ett gammalt beprövat grepp i många olika sammanhang. Inte sällan indikerar det ett starkt judiskt inflytande. Hagwall, som jag personligen har svårt att ta på allvar, petades faktiskt till följd av det här. Däremot har AfS under alla år tillåtit alla former av nedlåtenhet gentemot muslimer och islam, utan partipåföljd. GK har själv gjort sig skyldig till detta. Det här är samma grepp som antimuslimska, sionistiska och Expo-anknytna SD har tillämpat i sina offentliga utrensningar.

Din hållning är egentligen densamma. Du riktar in dig på judar, där du drar gränsen för radikalitet vid "antisemit", som du likställer med psykisk sjukdom.

Jag tycker att AfS forna största namn i kyrkopolitiken, Mattikainen, är intressant i det här sammanhanget. Jag följer inte honom, men såg ett av hans YT-klipp i höstas, där han beklagade sig över "vänsterblivna" i kyrkan och hur de var anledningen till att han ville lämna sina uppdrag i samband med kyrkovalet. Nu slapp han det, men jag undrar om hans önskan att lämna snarare hade med en intressekonflikt att göra. Han är ju även ansiktet utåt på en kanal, som i grund och botten företräder sionistiska intressen, vilka i sin tur eftersträvar just den antikristna politisering av Svenska kyrkan, som dess "vänsterblivna" aktivister driver. Det här borde ha varit problematiskt för GK, men det verkar inte så.

De flesta människor går inte runt och grubblar över judar, även om det finns en högljudd grupp som tror detta är vägen framåt.

Ett parti som har "judefrågan" som programpunkt kommer därför inte nå särskilt långt.

Vad jag inte förstår är, hur något som misslyckats sedan 1930-talet nu förväntas vara vägen framåt.

Man vill liksom inte vara i samma fack som NMR, utan snarare som SD.

Varför kan ni radikala aldrig inse detta? Hur många fiaskon krävs?

Det innebär inte att man måste vika ner sig. Vad man behöver göra är att vinna över de som är missnöjda med SD.

Ta efter de som lyckats med något (SD) istället för de radikala försök som bara har en radda misslyckanden bakom sig.
Citera
2025-09-22, 21:05
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det är intressant att vänstern måste fuska genom att införa valspärr, vilket gör att jag inte ser att AFS gjorde ett fiasko. Tvärtom ökade de en hel del i ett för många ett värdelöst val. Dessutom tar partiet flera mandat runtom i landet i stiften. Jag vet inte hur det har gått på kyrkofullmäktigenivå.
Citera
2025-09-22, 22:30
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
De flesta människor går inte runt och grubblar över judar, även om det finns en högljudd grupp som tror detta är vägen framåt.

Ett parti som har "judefrågan" som programpunkt kommer därför inte nå särskilt långt.

Vad jag inte förstår är, hur något som misslyckats sedan 1930-talet nu förväntas vara vägen framåt.

Det innebär inte att man måste vika ner sig. Vad man behöver göra är att vinna över de som är missnöjda med SD.

Ta efter de som lyckats med något (SD) istället för de radikala försök som bara har en radda misslyckanden bakom sig.
Så AfS som VAR SD ska ta efter moderaterna även dom? M 3.0?
Behövs det tre M?

AfS behövs precis som de är. Deras politik är lösningen på sveriges problem. De sitter precis som SD förr med problemet att nå ut.
Deras politik följer inte agenda 2030 och vad Black rock vill. Därför får de ingen mediatid i MSM.

Visste folk vad de vill så är de inne i riksdagen i ett nafs.
Citera
2025-09-22, 22:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Så AfS som VAR SD ska ta efter moderaterna även dom? M 3.0?
Behövs det tre M?

AfS behövs precis som de är. Deras politik är lösningen på sveriges problem. De sitter precis som SD förr med problemet att nå ut.
Deras politik följer inte agenda 2030 och vad Black rock vill. Därför får de ingen mediatid i MSM.

Visste folk vad de vill så är de inne i riksdagen i ett nafs.

Anledningen att Afs är ett promilleparti är för att SD finns, och SD stjäl rampljuset. För alla SD-politiker pratar om återvandring. I Riks i morse t.ex. sa SD-politikern Tobias Årnell i Morgongänget att integration kommer aldrig funka, det är återvandring som är lösningen.

Kan du förklara för mig, Kolgrill, varför Sveriges största återvandringsförespråkare Jeff Ahl röstar på SD numera?
Citera
2025-09-23, 01:35
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Anledningen att Afs är ett promilleparti är för att SD finns, och SD stjäl rampljuset. För alla SD-politiker pratar om återvandring. I Riks i morse t.ex. sa SD-politikern Tobias Årnell i Morgongänget att integration kommer aldrig funka, det är återvandring som är lösningen.

Kan du förklara för mig, Kolgrill, varför Sveriges största återvandringsförespråkare Jeff Ahl röstar på SD numera?
You're not only have to talk the talk, but also walk the walk.
https://www.friatider.se/sd-beskedet-paradigmskiftet-kommer-igang-lagom-till-valet-2026

Citat:
Publicerad 26 augusti 2025 kl 07.08
Inrikes. Trots löftet om ett paradigmskifte har omkring 250.000 nya uppehållstillstånd och 170.000 medborgarskap beviljats hittills under mandatperioden. Förklaringen från SD:s migrationspolitiske talesperson Ludvig Aspling är att det är först nästa år – då det åter är riksdagsval – som paradigmskiftet kommer igång.

de anhöriginvandrare som Tidöregeringen hittills beviljat uppehållstillstånd är 65.000 hittills under mandatperioden anhöriga från asylländer i Mellanöstern och Afrika. Det finns inga som helst tecken på att denna invandring kommer att minska, konstaterar Fokus.

Om Jeff fått en hjärnblödning så kan jag bara beklaga.
Citera
2025-09-23, 04:50
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det är intressant att vänstern måste fuska genom att införa valspärr, vilket gör att jag inte ser att AFS gjorde ett fiasko. Tvärtom ökade de en hel del i ett för många ett värdelöst val. Dessutom tar partiet flera mandat runtom i landet i stiften. Jag vet inte hur det har gått på kyrkofullmäktigenivå.

Är det fusk att ha en spärr i andra val? (typ en 4% spärr)?

Varför måste "Gurra" (återigen) påpeka att "AFS gör sitt bästa val någonsin" (samtidigt som han fortsätter att jämföra kyrkoval med EP-val och riksdagsval)? Det är så tjatigt och pinsamt vid det här laget (ja ni gick framåt med några tusen röster, men det är inte ert bästa val nånsin. Och ni kan inte jämföra kyrkoval med typ valet till Riksdagen)

Ursäkta "spydigheten" men jag begriper inte liksom

https://x.com/AFS_riks/status/1969879781442228558
Citera
2025-09-23, 15:30
Medlem
HAEMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Varför måste "Gurra" (återigen) påpeka att "AFS gör sitt bästa val någonsin" (samtidigt som han fortsätter att jämföra kyrkoval med EP-val och riksdagsval)? Det är så tjatigt och pinsamt vid det här laget (ja ni gick framåt med några tusen röster, men det är inte ert bästa val nånsin. Och ni kan inte jämföra kyrkoval med typ valet till Riksdagen)

Tycker inte att ditt inlägg var "spydigt" – du konstaterar bara det uppenbara: partiet försöker skönmåla valresultatet. Det är ju förvisso inget unikt för AfS, så där håller väl de flesta partier på. Backar ett parti i ett riksdagsval är det ju inte ovanligt att partiledaren säger något i stil med: "Ja, det var tråkigt att vi inte fick fler väljares förtroende. Det visar att vi måste bli bättre på att kommunicera vår politik. Vi kan dock glädja oss åt att vi gick framåt i kommun X och Y." Klassiskt politiker-snack med andra ord.

Sedan blir det, som du påpekar, rätt patetiskt när man jämför ett kyrkoval med riksdagsval och EU-val. Det är ju att jämföra äpplen och päron – eller en bättre liknelse kanske är "som att jämföra en ficklampa med solen". Det är klart att det inte är fusk att ha en spärr i val per se, men i det här fallet var det så uppenbart och genomskinligt att man passade på att införa den för att bli av med ett parti man starkt ogillar.
Citera
2025-09-23, 16:10
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Sant det blir en massa "word-salad" som jänkarna säger när man ska leka "spin-doctor"

Citat:
Ursprungligen postat av HAEM
Det är klart att det inte är fusk att ha en spärr i val per se, men i det här fallet var det så uppenbart och genomskinligt att man passade på att införa den för att bli av med ett parti man starkt ogillar.

Javisst, jag kan nog vara eniga med er på just den specifika punkten förvisso
Citera
2025-09-23, 21:27
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Om en spärr införs för att hålla ett specifikt parti ute, så är det valfusk. Valspärrar är faktiskt inte särskilt demokratiska.
Citera
2025-09-24, 07:29
Avslutad
Citat:

"De flesta människor går inte runt och grubblar över judar..."

Nej, det är riktigt. De grubblar över obegripliga samhällsförändringar och härleder dem primärt till orsaker som de har lärt sig inom utbildningssystemet, i massmedia, i politiska sammanhang. Det är ett slutet system. Och när de känner sig riktigt radikala och vill söka sig utanför systemet, knackar de på AfS dörr, som, enligt min mening, är bedräglig.

"Man vill liksom inte vara i samma fack som NMR, utan snarare som SD."

Det här är den springande punkten. Man vill vara som SD och markera mot NMR, vilket också var det sannolika, underliggande motivet bakom varför man iscensatte Hagwall-spektaklet. Jag kan föreställa mig att flera av SD:s utrensningar också var pr-trick, just för att markera mot NMR. Problemet, som jag ser det, är att när de f.d. SD:arna grundade AfS, grundade de i själva verket en förlängning av SD eller en SD-gren. AfS och SD är i grunden samma parti, SD är SD i rd och AfS är SD utanför rd. Vad gäller markeringen gentemot NMR är även den en chimär. NMR är nödvändig som antites, som föreställningen om fienden, "nazismen", som alla kan mäta sig emot. Det är därför NMR aldrig försvinner. Vilka ligger bakom NMR? Jag kan tänka mig att NMR alltid har ingått i Expo:s nätverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in