2025-09-22, 20:52
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ja, jag kan se pilen, den leder mig till det här inlägget, (FB) Bugg hos ATG

Ja jag ser den pilen nu...
Citera
2025-09-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Så kundtjänsten sköter det juridiska på ATG.. Är dessa de egna, kunniga juristerna de hade som någon pratade om?
Dom har väl kunskapen att kunna koppla vidare till rätt avdelning i alla fall om dom sitter i kundtjänst.

Simpen123 lär inte ha varit den första som ringt om detta ärende. Klassiskt trick annars, att sålla bort 90% i telefonkön numera.
Citera
2025-09-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Dom har väl kunskapen att kunna koppla vidare till rätt avdelning i alla fall om dom sitter i kundtjänst.

Simpen123 lär inte ha varit den första som ringt om detta ärende. Klassiskt trick annars, att sålla bort 90% i telefonkön numera.

Men det gjorde de ju uppenbarligen inte, och är det deras "kunniga" jurister som försett kundtjänsten med informationen att ärendet nu är mellan spelaren och kronofogden är det ju bara pinsamt.
Citera
2025-09-22, 21:17
Medlem
Citat:
Men det gjorde de ju uppenbarligen inte, och är det deras "kunniga" jurister som försett kundtjänsten med informationen att ärendet nu är mellan spelaren och kronofogden är det ju bara pinsamt.
Ja, vi är överens, men som kund har man rätt att få kontakt med rätt avdelning även om det sitter långt inne. Spela in samtalen och hävda att man inte fått rätt support kanske kan fungera?
Citera
2025-09-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ja, vi är överens, men som kund har man rätt att få kontakt med rätt avdelning även om det sitter långt inne. Spela in samtalen och hävda att man inte fått rätt support kanske kan fungera?

Tror inte det hjälper honom i sak. Möjligen i en eventuell rättegång att han kan slippa deras rättegångskostnader även om han förlorar med hänvisning till att de vållat honom dessa kostnader genom att inte tidigare ge honom underlag för kravet. (osäker på det dock)
Citera
2025-09-22, 22:56
Medlem
Citat:
Tror inte det hjälper honom i sak. Möjligen i en eventuell rättegång att han kan slippa deras rättegångskostnader även om han förlorar med hänvisning till att de vållat honom dessa kostnader genom att inte tidigare ge honom underlag för kravet. (osäker på det dock)
Det är just bristen på underlag & support som stör mig. Kanske dom kommer undan med det. Tiden får utvisa.
Citera
2025-09-23, 00:30
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Det är just bristen på underlag & support som stör mig. Kanske dom kommer undan med det. Tiden får utvisa.

Fast vad är det för underlag de ska skicka till privatpersoner egentligen?
Loggar på allt? Det vill de givetvis inte skicka till någon privatperson förstås.
Jag tror inte att de är speciellt pigga på att göra det i någon tingsrätt heller.
Vem vet vad som kan komma ur dessa loggar?

Nej detta kommer inte att gå till någon och än mindre några rättegångar.
Om det gör det så lovar jag att inte använda en enda smiley på ett halvår...
Citera
2025-09-23, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Fast vad är det för underlag de ska skicka till privatpersoner egentligen?
Loggar på allt? Det vill de givetvis inte skicka till någon privatperson förstås.
Jag tror inte att de är speciellt pigga på att göra det i någon tingsrätt heller.
Vem vet vad som kan komma ur dessa loggar?

Nej detta kommer inte att gå till någon och än mindre några rättegångar.
Om det gör det så lovar jag att inte använda en enda smiley på ett halvår...
Så du menar att dom kan skicka krav utan underlag? Inte ens i tingsrätten behöver dom bevisa något?

Det är fan en genialiskt affärsidé.
Citera
2025-09-23, 01:05
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Så du menar att dom kan skicka krav utan underlag? Inte ens i tingsrätten behöver dom bevisa något?

ATG:s ord är lag, i varje fall enligt vissa pappskallar i denna tråd...
De behöver inte ens skicka något ombud till rättegångarna, och skulle de mot förmodan vara tvungna till det så har de tusentals anställda jurister som är redan anställda av ATG som bara väntar på ett sånt tillfälle.

Nej här ska folk veta hut serru, ingen ska sticka upp mot mäktiga ATG och tro att man kommer undan.
Pöbeln tycker väl att det räcker inte med att betala tillbaka pengarna utan att bli överkörd av häst med sulky vore ett rättmättigt straff.
Citera
2025-09-23, 01:54
Medlem
Citat:
ATG:s ord är lag, i varje fall enligt vissa pappskallar i denna tråd...
Vem i tråden har sagt det?
Citat:
De behöver inte ens skicka något ombud till rättegångarna, och skulle de mot förmodan vara tvungna till det så har de tusentals anställda jurister som är redan anställda av ATG som bara väntar på ett sånt tillfälle.
Var ifrån har du fått att de har tusentals anställda jurister? De har knappt femhundra anställda totalt.

Citat:
Nej här ska folk veta hut serru, ingen ska sticka upp mot mäktiga ATG och tro att man kommer undan.
Nu är det knappast ATG som kommer att bedöma det här, utan en svensk domstol.

Citat:
Pöbeln tycker väl att det räcker inte med att betala tillbaka pengarna utan att bli överkörd av häst med sulky vore ett rättmättigt straff.
Att du inte förstår att vi är några som tror att ATG kommer att vinna, innebär inte att vi skulle vara någon pöbel. Det är du som beter dig som en sådan.

Du är irriterad på spelbranschen för att du har blivit limiterad av flera, och du låter det, helt utan anledning, det gå ut över alla som tror att ATG kommer att vinna det här. Rationellt av bara den.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-23 kl. 02:01.
Citera
2025-09-23, 02:01
Medlem
Citat:

Naturligtvis behöver de visa på något i rätten, och såklart hade det varit schysst mot kunderna att visa det redan innan. Men de flesta som hamnar i rätten, om det hamnar där, är nog fullt medvetna om att de har fuskat. Tänker mig mest att det är korkat att gå upp där som spelare.

Lite som att snatta på ICA. Butiken har ingen skyldighet att visa snattaren övervakningsfilmen innan rättegången, eller ens berätta att det finns en sådan. En tjyv är alltid en tjyv, men har den tur här så stannar det vid återbetalningskrav, men det kan nog även hamna som bedrägeri och allmänt åtal. Mindre kul att ha ett sådant i sitt cv.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-23 kl. 02:16.
Citera
2025-09-23, 02:06
Medlem
Citat:
Har spelat varje helg sista åren men börjat tröttna på deras strul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in