Citat:
Ursprungligen postat av
Sokoke.Cute
Ja det är ju de snälla som blir kvar! 😃 Jag tänker att det är återkommande kunder som är stammisar, svårt att säga hur många ggr man ska ses för att kvalificeras som stammis men kanske fler än tre tror jag. Det beror väl lite på, jag har några stammisar som inte bor i Sverige och vi träffas ju inte ofta pga det men de är ju ändå stammisar eftersom vi träffats i flera år. 😊
Jag har inte heller varit med om det, men om det är min allra bästa stammis så skulle jag så klart gå med på det men han skulle aldrig komma på tanken. Han bokar mig kontinuerligt o vi känner ju varandra väl. För flera år sen så träffade jag en äldre herre på hotell för tredje gången (men jag hade hans identitet). Då hade han inte tagit ut tillräckligt med pengar och frågade om han kunde ge mig resten av pengarna nästa gång. Såååå obekvämt! Jag tar alltid betalt i början av träffen så det blev så konstigt allting. Vi genomförde träffen ändå och när vi var klara så fick vi tillsammans gå och leta upp en bankomat. Vi var mitt inne i stan och så stod han där vid bankomaten och räckte över pengar till mig. Förnedrande för både mig och honom typ. Kanske inte förnedrande, men jag kommer inte på nåt bättre ord. Det blev aldrig en fjärde gång med honom.😅 Vet inte om han hade planerat det från början och försökte få en längre träff billigt eller om han skämdes över det där. Eller så ville han helt enkelt inte ses igen av annan anledning.🤪
Med en nykomling -- ALDRIG! Jag har kunder som jag räknar som stammisar men de bokar lite ojämnt, ibland en gång i veckan och ibland kan det gå två-tre månader mellan träffar så med en sån så skulle jag inte gå med på uppskov. Inte för att jag tror att de skulle lura mig men jag skulle ändå inte gå med på det.
Det jag tycker är konstigt är nya personer som när de tar kontakt lockar med att de ska BLI stammisar och boka ofta och yadayadayada. Ok jag fattar att det kan vara så att man vill träffa nån och bli stammis pga känns tryggt och bra, men ofta så är det ju bara carrot dangling tror jag. Det roliga är ju att de dessutom liksom bara utgår från att JAG vill träffas igen efter första träffen. 😂
Fan sånt är jobbigt men förstår att man inte hinner eller har möjlighet alla gånger idag. Många bankomater är stängda eller ur funktion och man har inte tid att åka halva stan för några tusenlappar.
Har hänt mig vid
upprepade tillfällen att jag får följa med kunder till bankomater. Oftast för att det blivit en spontan träff för dem själva och de har inte hunnit. Alla gånger har jag träffat de innan och litat på att de har eller kommer ge pengarna på något sätt men blir så stelt när man är klar och de bara "Hoppsan hejsan, inga cash... nehe ingen jävla swish heller?! Då får vi gå till bankomaten vid min lokala Ica!".
En speciell gång var när jag var 19 år och träffat en av mina stammisar och vi gick till bankomaten tillsammans. Jag sa "Jag väntar här!" (som var typ 20m bort vid en butiksingång) och han ba 2nej det ser konstigt ut om du inte följer med fram"... EHM?! ursäkta?! Sagt och gjort följde jag med och spanade på hans kod

och tog emot pengarna precis vid bankomaten... Så skrev jag att det här absolut inte får hända igen och det gjorde det inte... inte med samma kund iaf.
En annan gång fick jag sitta kvar i bilen medans han stod och skämdes och tog ut cash till mig. Fyfan det var nog förnedrande för oss båda haha.