2025-09-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Skrev jag att jag har det? Nej det gjorde jag inte, som vanligt lägger du ord i munnen på folk, samt diskuterar inte det som skrevs i de inlägg du citerar.

Problemet är inte att han erkänner Palestina, problemet är tidpunkten då han gör det.

Problemet är sättet han gör det, med en förinspelad film som han postar på sociala medier. Hans folk är som gladas när de får sjunga Stamer is a Wanker. De skriver upprepat om hans feghet och ryggradslöshet. Förtroendet för honom störtdyker. Han retar alla på alla tänkbara sidor. Folk arresteras för vad de skriver, även vad de tänker och om de hissar flaggor. Även de som demonstrerar för Palestina arresteras som tenorister, fast de bara kanske suttit på marken med ett plakat.

Han har tagit helt av och folket hatar honom och hånar honom öppet. I det läget borde han avgå, men det gör han inte. Nu pratar man i UK att arrestera Musk efter han var med på länk.

Kan du inte se att de förtrycker sitt folk? Borde de inte ordna upp i den skiten först? Erkänna Palestina den dagen Hamas fallit.
Okej så du har inga problem med att Palestina erkänns. Det är bra att Palestina erkänns?
Citera
2025-09-22, 13:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Det här är ett diskussionsforum. Om du har ett argument så för all del dela med dig. ”Googla” är inte ett argument. Du förlorar på Walk over när du håller på såhär

Jag har skrivit det många gånger men ni tror mig ju inte så det är bättre om ni kollar upp det själva. Problemet med det här är att alla har en åsikt men kunskaperna är extremt bristfälliga. Det är inte svårt att kolla upp vad kriterierna för statsbildning är, det är heller inte svårt att läsa vad som står i Nationernas Förbunds beslut om Palestinamandadet.
Citera
2025-09-22, 13:33
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och varför tror du de inte inkluderade hur många de frågade på sidan?

Börjar du bli litet desperat?

YouGov är en av de mest tillförlitliga opinionstjänsterna i världen.

Men du får givetvis tro på precis vad du vill. Huvudsaken är att de som faktiskt vill ha koll har tillgång till korrekt information.

Du har ju inte backat upp ditt underliga "9 av 10"-påstående, kanske du skulle börja där. Då kan man börja diskutera vilken undersökning som är mer tillförlitlig. Nu framstår du bara som ideologiskt förblindad alternativt korkad, genom att istället för att förklara de siffror du själv presenterade dra till med klassiska konspiratoriska påståenden ("alla data som motbevisar mig är per definition suspekta").
Citera
2025-09-22, 13:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Börjar du bli litet desperat?

YouGov är en av de mest tillförlitliga opinionstjänsterna i världen.

Men du får givetvis tro på precis vad du vill. Huvudsaken är att de som faktiskt vill ha koll har tillgång till korrekt information.

Du har ju inte backat upp ditt underliga "9 av 10"-påstående, kanske du skulle börja där. Då kan man börja diskutera vilken undersökning som är mer tillförlitlig. Nu framstår du bara som ideologiskt förblindad alternativt korkad, genom att istället för att förklara de siffror du själv presenterade dra till med klassiska konspiratoriska påståenden ("alla data som motbevisar mig är per definition suspekta").

Jag läste en tillfrågning nyligen, jag kommer inte ihåg ordvalet men det gör ganska mycket. Tror det var typ "tycker du det var korrekt beslut av Starmer att erkänna Palestina".
Citera
2025-09-22, 13:36
Medlem
Citat:
Och enligt brittiska polisen var det bara 100k ute och protesterade i London förra helgen.
Og hvordan forandrer det noe på undersøkelsen?
Du glemte å svare på hvor du har dine tall i fra?
Citera
2025-09-22, 13:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nej. Läs på istället för att skitposta. Googla "grundkriterier för statsbildning".

Det finns fyra länder i rubriken som inte delar din uppfattning. Då är det de facto det som är kriteriet för en statsbildning.

Det finns skäl för att en stat normalt sett har ansetts böra uppfylla vissa krav som Palestina inte uppfyller, men det finns också skäl till att andra folkrättsliga hänsyn kompenserar för detta, vilket nu fler och fler stabila och normala länder erkänt.

Det finns också praktisks skäl som går i linje med detta och som säger att aggression sådan som Israel och Ryssland idag sysslar med inte skall löna sig. Israel skall inte med våld kunna förstöra den rudimentära palestinska stat som finns i syfte att den inte skall kunna uppfylla de mer formella kraven på en stat.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Jag läste en tillfrågning nyligen, jag kommer inte ihåg ordvalet men det gör ganska mycket. Tror det var typ "tycker du det var korrekt beslut av Starmer att erkänna Palestina".

Men du tror mera på den "tillfrågningen" än på YouGovs siffror?

Kan du kanske länka till den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Alla islamiststyrda länder i väst med andra ord. Bara Sverige som saknas

Sverige erkände Palestina för flera år sedan.

Du har bra koll du
Citera
Medlem
AdamSmiths avatar
Vansinne. Det ger signalen att det lönar sig med terrorism. Om något så borde Sverige dra tillbaka sitt erkännande av Palestina som en stat.

Det bästa hade varit att tömma "Palestina" på "palestinier" och göra något vettigare med marken.
Citera
2025-09-22, 13:39
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Okej så du har inga problem med att Palestina erkänns. Det är bra att Palestina erkänns?
Jag kan svara dig om du först svarar mig om du tyckte det var fegt sätt som Stamer erkände Palestina på.

Alltså att han gjorde det på en förinspelad film som han postade på sociala medier så att han inte behövde svara på frågor.

Gärna också svara på om tidpunkten är bra.

Det är en tidpunkt då det tjänar Hamas inte folket Palestina, för vi vill väl att de ska bli fria från Hamas förtryck? Jag tror att Stamer gör detta för det börjar bli omöjligt för honom att sitta kvar och han hoppas med detta köpa sig lite positivitet på hemma plan.

Men vill han glädja de i sitt land som stödjer Palestina kanske han först ska sluta arrestera fredliga demonstranter som terrorister.

Men du vill som vanligt inte på något vis diskutera det som skrivs i de inlägg du citerar. Bara komma med ytterliga frågor.
Senast redigerad av .nattramn. 2025-09-22 kl. 13:48.
Citera
2025-09-22, 13:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Men du tror mera på den "tillfrågningen" än på YouGovs siffror?

Kan du kanske länka till den?

Nej jag har en nyinstallerad dator.
Citera
2025-09-22, 13:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det finns fyra länder i rubriken som inte delar din uppfattning. Då är det de facto det som är kriteriet för en statsbildning.

Nej det är en ren lögn. Israel kontrollerar marken, inte Palestina. Palestina har inte ens en regering utan två olika som är i krig med varandra. Du har inte ens googlat kriterierna som jag skrev att du skulle göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in