2025-09-22, 08:31
Avstängd
Jag såg det på youtube. Otrolig fin ceronomi. Väldigt bra band som spelade, inte typiskt den tråkiga religiösa musiken utan mer modern stuk.

Är fortfarande helt ställd hur man kan göra så mot han så otrolig fin kille.
Jag håller inte med Kirk och hans fru om att visa kärlek till dessa människor som vill en ont. Hans fru till och med förlåter mördaren.
Jag håller med Trump, jag hatar dom. Onda människor förtjänar ondska och inte kärlek. Jesus taktik med att bemöta all ondska med kärlek funkar inte i verkligheten.
Citera
2025-09-22, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vi ser skillnaden mellan höger och vänstern här.

Skulle en vänsterdebattör/politiker mördats på detta sätt skulle det blivit upplopp och plundringar i hela landet. Nu blir det istället fredsmöten med sång och tal och änkan t.o.m. förlåter mördaren.

Våldsvänstern vs högern.

Trots detta anklagar vänstern högern för att vara fascister. De har missat att det är fascister som mördar sin meningsmotståndare som de nyss gjort, och detta var inte långt efter 2 mordförsök av Trump.

Vänstern = fascism

De brände ner halva USA med Floyd som svepskäl.
Jämför det med den vackra och värdiga ceremonin till Kirk.
Kontrasterna kunde inte vara större.
Citera
2025-09-22, 08:38
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Påminner på ett obehagligt sätt om de spektakel som Goebbels iscensatte under ww2. Stormöten och polarisering.

Saknade bara en Horst Wessel sång. Tyvärr dras usa i sönder av Taco Boy, detta är bara en början för ytterligare kontrollera landet.

Men, ser i kristallkulan att det kommer bli ett våldsamt slut för MAGA och Trump. Bly kommer vara en beståndsdel i avslutet.

Tyvärr är ju inte befolkningen uppmärksammad på hur historien upprepar sig.

Jag hävdar inte att Trump är uttalad fascist. Men det är onekligen intressant att man ändå kan göra en lång lista över fascistiska kännetecken: Ledarkulten, massmötena, faiblessen för starka ledare, självberömmet, totalitarismen: om du inte är med oss är du emot oss. Hata dina fiender.

If you walk like a duck and if you sound like a duck you probably are a duck.
Citera
2025-09-22, 08:42
Medlem
potatislandets avatar
Citat:

Skulle en vänsterdebattör/politiker mördats på detta sätt skulle det blivit upplopp och plundringar i hela landet. Nu blir det istället fredsmöten med sång och tal och änkan t.o.m. förlåter mördaren.

Våldsvänstern vs högern.

Trots detta anklagar vänstern högern för att vara fascister. De har missat att det är fascister som mördar sin meningsmotståndare som de nyss gjort, och detta var inte långt efter 2 mordförsök av Trump.

Vänstern = fascism

Fredsmöten

Blev ett högt skratt här på tunnelbanan.
Citera
2025-09-22, 08:44
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

Våldsvänstern vs högern.

Vänstern = fascism

Efter 1 minuts googling...

Den senaste presidenten som mördades var demokrat.
De 5 senaste kongressledamöterna som mördades var alla demokrater
Dom 10 senaste delstatspolitikerna som mördats var samtliga demokrater (2 av dessa i år).

Du är en komplett idiot. Helt ignorant, faktaresistent och en perfekt Maga/SD-efterbliven. Grattis.
Citera
2025-09-22, 08:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
De brände ner halva USA med Floyd som svepskäl.
Jämför det med den vackra och värdiga ceremonin till Kirk.
Kontrasterna kunde inte vara större.

Ja extrema kontraster mellan höger och vänster.
Högern samtalar och änkan t.o.m. förlät mördaren.

När den kriminella knarkaren Floyd dog pga sitt motstånd mot polis brände de ned städerna och plundrade.
Citera
2025-09-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag hävdar inte att Trump är uttalad fascist. Men det är onekligen intressant att man ändå kan göra en lång lista över fascistiska kännetecken: Ledarkulten, massmötena, faiblessen för starka ledare, självberömmet, totalitarismen: om du inte är med oss är du emot oss. Hata dina fiender.

If you walk like a duck and if you sound like a duck you probably are a duck.

Om man vill hålla en sammankomst som många är intresserade av så blir det oundvikligen massmöte. Sk. liberaler har kanske inte så många massmöte för de är egentligen inte intresserade av politik utan av pengar, mode, knark, olika perversiteter andra hedonistiska aktiviteter.
Citera
2025-09-22, 09:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Efter 1 minuts googling...

Den senaste presidenten som mördades var demokrat.
De 5 senaste kongressledamöterna som mördades var alla demokrater
Dom 10 senaste delstatspolitikerna som mördats var samtliga demokrater (2 av dessa i år).

Du är en komplett idiot. Helt ignorant, faktaresistent och en perfekt Maga/SD-efterbliven. Grattis.

Och vilka blev dessa mördade av? Konstaterat republikaner och/eller högeranhängare? Källa på allt du från och med påstår...
Citera
2025-09-22, 09:23
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag såg det på youtube. Otrolig fin ceronomi. Väldigt bra band som spelade, inte typiskt den tråkiga religiösa musiken utan mer modern stuk.

Är fortfarande helt ställd hur man kan göra så mot han så otrolig fin kille.
Jag håller inte med Kirk och hans fru om att visa kärlek till dessa människor som vill en ont. Hans fru till och med förlåter mördaren.
Jag håller med Trump, jag hatar dom. Onda människor förtjänar ondska och inte kärlek. Jesus taktik med att bemöta all ondska med kärlek funkar inte i verkligheten.
Förlåtelse är något man förtjänar efter att man visar ånger. Jag förstår vad hans fru försökte göra men det är precis den inställningen som gör att västvärlden är på väg nedåt. Charlies hatare känner ingen sympati eller ånger och kommer fortsätta hata alla som honom. Dom skulle spotta henne i ansiktet och kasta tillbaka hennes förlåtelse i förakt för dom anser inte att dom gjort något ont.

Ett nytt korståg är på sin plats. Ont ska med ont fördrivas. Ingen nåd
Citera
2025-09-22, 09:33
Medlem
AdamSmiths avatar
Jag undrar om Kirk själv hade velat ha det här spektaklet. Det känns som MAGA profiterar från hans död och jobbar dygnet runt för att plocka politiska poäng snarare än att det finns någon genuin sympati.

Lyssnade på några av hans samtal med folk om abortfrågan. Han tyckte att det var fel att göra abort även om graviditeten var ett resultat av en våldtäkt..... Den kristna högern i USA ger mig starka talibanvibbar....
Citera
2025-09-22, 09:39
Medlem
Viktor79xs avatar
Ytterst få här på FB visste vem Kirk var innan han blev mördad. Ingen av dom svenska högerdebatörer som ojat sig nu har nämnt honom innan vad jag vet. Hittade heller ingen interjuv med karln på Tuben

Inget ont om Kirk men det här blir så viktigt som man gör det till. Inget vi i Sverige behöver bry oss särskilt mycket sig om.
Citera
2025-09-22, 09:45
Medlem
BombaySaphires avatar
Minnesceremonin visade tydligt hur otroligt religiösa de här människorna är, om än på ett typiskt Amerikanskt vis. De gör nu USA till en teokrati. Kommande åren i USA kommer att bli mörka och motsättningarna kommer att öka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in