2025-09-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kolla på hur mycket de kommunala boendena kostar. Så får du se siffror. Ett privat boende skulle dessutom kräva profit.

Varför vill du kalla dina medmänniskor parasiter? Du har inte själv fått något från stat, region eller kommun någonsin? Haha, jojo.
Stor skillnad på att få något bidrag tillfälligt mot att som du bli förtidspensionär som ung(och dessutom ha mage att sitta och kasta skit på dem som försörjer dig).
Citera
2025-09-21, 18:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Apropå matkostnader...

240.000 kr per dygn (87 miljoner om året) på en enda flyktingförläggning!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...0-000-per-dygn

Det asylboendet finns inte längre, din artikel är 10 år gammal.
Citera
2025-09-21, 18:39
Medlem
Bästa vore om bara snälla fick bidrag.
Citera
2025-09-21, 18:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Nej, de står i skuld till mig. Men jag funderar på att bli som du. Bara skita i att jobba så att resurserna dräneras mer. Det kommer drabba även dig.

Om du inte betalar skatt till staten, kostar jag dig inget.
Citera
2025-09-21, 18:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Stor skillnad på att få något bidrag tillfälligt mot att som du bli förtidspensionär som ung(och dessutom ha mage att sitta och kasta skit på dem som försörjer dig).

Ja, vad fräckt av mig att bli svårt sjuk som 26-åring och sedan få mer handikapp med tiden.

Jag kastar bara skit på dig, för du är ruggigt ointelligent, helt oförstående och en bitterfitta.
Citera
2025-09-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Intressant! Försörjningsstöd är ju en mindre del av alla de bidrag som arbetslösa migranter lever av. Försäkringskassans kontor har numer vakter på grund av alla arga migranter som är missnöjda. Vissa kontor har eldhärjats. Ännu en tulpan ur den bukett som det importerade och gränslösa beteendet för med sig.
Har f-kassan kvar fysiska kontor? Var då?
Citera
2025-09-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ja, vad fräckt av mig att bli svårt sjuk som 26-åring och sedan få mer handikapp med tiden.

Jag kastar bara skit på dig, för du är ruggigt ointelligent, helt oförstående och en bitterfitta.
Nä, det är inte bara mig du kastar skit på. Senast för nån vecka sen önskade du en annan användare cancer.
Och undrar vem av oss två som är ointelligent, du som sitter hemma och lever på oss andra, önskar högre skatter och allt åt alla, eller jag som är med och bidrar och förstår att ALLT i ett samhälle måste finansieras på ett eller annat sätt.
Citera
2025-09-21, 19:12
Medlem
Citat:
Om du inte betalar skatt till staten, kostar jag dig inget.
Nej men ju fler som tar från resurserna utan att betala, desto sämre blir ekonomin och det kommer drabba bidragstagare när skattepengarna inte räcker till. Vi är i princip redan där
Citera
2025-09-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmPillarn
Kommer ändras tillbaka när sossarna får makten nästa val usch fyfan

Ja. Tyvärr. Alla bidragstagare kommer att rösta på bidragspartierna S, V och lilla mp
Citera
2025-09-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Nej de har inte lånat till skattesänkningar. Om du kan det minsta lilla om ekonomi så förstår du att skattesänkningar ger MER pengar in till statskassan ..
Hoppas på det.
Citera
2025-09-21, 19:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Nä, det är inte bara mig du kastar skit på. Senast för nån vecka sen önskade du en annan användare cancer.
Och undrar vem av oss två som är ointelligent, du som sitter hemma och lever på oss andra, önskar högre skatter och allt åt alla, eller jag som är med och bidrar och förstår att ALLT i ett samhälle måste finansieras på ett eller annat sätt.

Lite skillnad, Pa.Forever tog inte illa upp, det är sådant som förekommer ibland här, och ska inte ta på blodigt allvar.

Jag känner inte Pa.Forever och har ingen aning om vad han egentligen är för en. Du däremot, sticker alltid fram ditt fula tryne, kommer med felaktiga uppgifter, kan inte tänka själv för fem öre. Du är värd förakt. Du har nog aldrig hjälpt någon i hela ditt liv. Så ja, du är lite special.

Och du är sååå sårad, din stackare. Du är en riktig fegis. Du har aldrig sagt något alls om dig själv, eller ens deltagit i riktiga diskussioner. Du kommer BARA fram för att klaga på folk som behöver extra hjälp från samhället. Udda att det är ditt enda intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Delar din åsikt till 100%. Tror att alla vi som har en någorlunda stor bekantskapskrets har någon sjukpensionär eller förtidspensionär i närheten. Och min och flera med mig är överens att många av dom här individerna är enbart lata och bekväma av sig. Vill inte ta något arbete som dom inte tycker är roligt utan då är det bättre att gå på bidrag.

Med hur svårt det är idag att på sjukpension tror jag dig faktiskt inte.

Och orka hålla på med egen häst, det är nog ovanligt. Och hålla på med massa egna intressen? Kanske om man har nedsatt intelligens eller ett svårt NPF. Sådana vill ju jobba men kan inte, de fattar inte själva att de inte kan, och har försökt, men de har bara ställt till kaos på arbetsplatser.

Sedan så drar sig folk för att tala om för sådana som dig vad den riktiga orsaken till sjukpensionen är, troligen någon mentalsjukdom som de inte vill att andra ska veta om. Då ser de friskare ut än de är.
Citera
2025-09-21, 20:03
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Har f-kassan kvar fysiska kontor? Var då?

Ja, ganska många

https://www.forsakringskassan.se/kon...-servicekontor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in