2025-09-21, 19:18
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag fortsätter åt dig:

Nioule är nästa världsstjärna
Dahbo kommer säljas för 100 miljoner
Bajen förstod inte vad dom gjorde när dom dumpade Ben Engdal
Hirstic kommer vinna skytteligan...någon gång
Hilvenius är för bra för allsvenskan
Häcken kommer komma på övre halvan nästa år.

*gäsp* nu tröttar du bara ut mig. Jag är färdig.
Citera
2025-09-21, 19:20
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
*gäsp* nu tröttar du bara ut mig. Jag är färdig.
Hoppas du lär dig något.
Om inte annat, att era 11 spelare lärt dig något idag...
Citera
2025-09-21, 19:21
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Mjällby gör det riktigt bra, där är vi eniga. Är vi även eniga om att Häcken är ett jävla fiasko till lag i allsvenskan i år...igen?

Hoppas ni åker ur snart. Ni tillför ingenting.

Är vi eniga om att Bajen är ett jävla fiasko ute i Europa i år….igen? Eftersom ni aldrig vinner Allsvenskan tillför ni lika lite som Häcken, coño.
Citera
2025-09-21, 19:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Är vi eniga om att Bajen är ett jävla fiasko ute i Europa i år….igen? Eftersom ni aldrig vinner Allsvenskan tillför ni lika lite som Häcken, coño.
https://streamable.com/g48m2w
Citera
2025-09-21, 19:35
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Jämför oss inte med Bajen tack. Vi tillför koefficientpoäng till svensk fotboll och bygger även upp landets rykte utomlands. Raka motsatsen till Bajen.
Citera
2025-09-21, 19:43
Medlem
eternussermos avatar
En fin comeback efter den nesliga derbyförlusten där vi tappade guldchansen.

Äntligen är vi lite plus också på målet för året 60 mål och 60 poäng, visserligen bara ett mål och en poäng, mem detta måste vi hålla i nu!
Citera
2025-09-21, 19:51
Medlem
Teus avatar
Ändå lite förvånad av att begreppet "Knullafton" inte lyfts fram i tråden än.
Citera
2025-09-21, 20:13
Medlem
Valvantos avatar
Häcken är Väcken. Kan vara det sämsta motståndet vi mött i år på hemmaplan?
Citera
2025-09-21, 20:29
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi var dåliga under våren, fullkomligt överlägsna andra halvan av säsongen.

Du menar att vi chokeade under omgång 5? Du kunde bara sagt att du inte visste vad en choke är så hade du sparat oss båda tid.

Ni går alltid in med buller och bong och säger att "i år är året", "it's coming home" och allt var det är. Skiter man ner sig då så jo då chokear man

OnT: vad i helvete gjorde Sirius idag!? Torskar med 3-1 mot ett Degen som har en fot i den allsvenska graven
Citera
2025-09-21, 20:37
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Det är underhållande med supportergnabb men det blir lite fel att anklaga varandra för vaskade titlar när man knappast har tagit mer än man borde.

Om jag försöker från ett "objektivt" (GAIS = icke inblandad) så har ju MFF de flesta åren haft bäst förutsättningar.

Jag ser det så här MFF har fått ett guld av Elfsborg 2023 (som egentligen är det lag som har störst anledning till missnöje i och med att tappet var så grovt), men missade ju straffar en masse 2019 när Djurgården vann (var väl 5?) inkl. i den inbördes matchen på sin hemmaplan. Vet att Hammarby var med bra men kan inte riktigt deras poängtapp, men MFF hade ju vid normal straffutdelning ökat sin poängskörd avsevärt. MFF kan således ha utdelning som de ska vara nöjda med.

Kan inte säsongen när de vann på målskillnad om det var speciell tur/otur mellan AIK och MFF.

AIKs vinst var de riktigt solida och bjöd snarare in andra lag. Utdelning enligt norm.

Häcken vann sitt år klart och hade det bästa spelet särskilt i slutet. Mycket bra mittfält och anfall.

Djurgården får ju sitt guld till stor del pga. MFF straffmissar och kan således inte vara missnöjda med ett guld under perioden.

Mjällby går mot poängrekord, lite svårt att tala om vaskningar från andra lag, även om jag nog kan hålla med Axen i viss mån. Vi kan se jämförelsen mellan Bajen och Häcken 22 och Mjällby i år där de lagen nog gått in mer i att det är nu eller aldrig mode och gjort vad man kunnat.

Hammarby känns mer som om de satsar på långsiktighet men är själv förvånad att de inte försökte utnyttja fönstret till anfallsförstärkning tidigt. Mjällby har de torskat 2x tidigt mot men andra matchen mot oss med tex en Jeremejeff (exempelspelare) i 22 års form hade ju mot oss antagligen vänt resultatet.
Som Mjällby spelar så hade det antagligen inte räckt ändå, men de hade skapat mer press och hopp. Plattmatchen mot Sirius kan alltid hända alla lag gör en och annan svag insats.

Utifrån sett syns Hammarby må bra med en solid ekonomi och stora publikintäkter vilket givetvis ger dem förutsättningar att vara med, men kan inte låta bli att tycka att de kanske är lite för försiktiga. Det är inte alls givet att de fixar det något av de kommande åren. Skulle dock vara förvånad om inte Hammarby skulle vinna något av de kommande tio åren.

Sedan kan man argumentera som supporter att man kunde/borde varit närmare pga. ekonomi, men jag tycker snarare att det är flera lag som har lyft sig. Sedan glömmer man lätt bort att det också blivit lättare för att Blåvitt har misskött sig så extremt, de har genom historien alltid varit ett övre halvan/topplag i snitt. Visst de var i underdivisionen under sex år 71-76 men annars har de även om man räknar bort guldåren 1982-96 alltid varit bättre än nu, de vann ungefär var tionde-femtonde år och ungefär som AIK varit de senaste åren mycket topp fyra platser med enstaka toppar.

Detta har onekligen gjort det lättare för andra lag. IFK har verkligen vaskat sin publikintresse. Kanske är de på rätt väg nu, återstår att se.

För egen del: Har vi i GAIS vaskat något? Nej det tar några sekunder att inse. Kan vi göra en Mjällby?
Ytterst tveksamt. Möjligen kan vi vinna en cup-titel. Men det är klart skulle man få fram några riktiga stjärnor från ingenstans så- det är väl hoppet som vi supportrar lever på.

Apropå vaskning på lägre nivå - att Helsingborg har fallit så djupt med sina förutsättningar med en stor publik och tradition jämfört med andra lag liksom ÖSK är intressant att skåda. Tur att man inte är supporter till de lagen.
Jag finner det intressant hur så många Hammarbysupportrar gav upp med 30 poäng kvar att spela om. Så klart för att sätta press på Mjällby, men det verkar ha bidragit till att luften gick ur den egna sidan. Det gör att Hammarby känns extra loser/grinbajen i år. Man gör inte så.
Citera
2025-09-21, 20:37
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jämför oss inte med Bajen tack. Vi tillför koefficientpoäng till svensk fotboll och bygger även upp landets rykte utomlands. Raka motsatsen till Bajen.

Lugna dig nu. De var nära att slå ut Basel.
Citera
2025-09-21, 20:53
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ändå lite förvånad av att begreppet "Knullafton" inte lyfts fram i tråden än.

Vilket möte är de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in