2025-09-21, 18:14
Medlem
Modigt. Kan ju bli hur bra som helst men också hur dåligt som helst. Att gå sakta fram, prova och prata är säkert bra men det kan också bli att det aldrig leder till något. Å andra sidan kanske det bara lockar fram en trevlig fantasi. Vill man verkligen kanske det kan vara bättre att riva av plåstret och gå på annars blir det bara blyga småsteg.
Citera
2025-09-21, 18:17
Avstängd
Severlohs avatar
Så du har blivit pumpad av andra män innan medans han bara har varit med dig, och det är du som vill ligga med ännu fler nu?

Om något så borde ni ensidigt öppna upp förhållandet för honom, och när han har knullat lika många som du gjorde innan förhållandet så kan ni börja diskutera att du kan knulla med andra.
Citera
2025-09-21, 18:26
Medlem
Folk är aldrig nöjda. Mycket vill ha mer. Gapar man efter mycket, tappar man ofta hela stycket…
Citera
2025-09-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hontappardet
När vi var runt 20 så hade vi sex tillsammans med andra par. Så det är väl den erfarenheten han har med andra än mig. Jag var knappt 17 när vi träffades.

You lost me here. I trådstarten hade han inte haft sex med någon annan.
Var han passiv när ni var med andra par?
Citera
2025-09-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Inget som oroar TS , hon har redan lämnat sin man mentalt.
Ja precis, när sådana tankar kommer upp är det redan över.
Citera
2025-09-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
You lost me here. I trådstarten hade han inte haft sex med någon annan.
Var han passiv när ni var med andra par?

Alltså han hade inte haft sex med andra innan mig. Men vi provade ha sex med andra tillsammans. Otydligt formulerat. Och han har aldrig haft sex själv med någon annan utan mig.
Citera
2025-09-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Så du har blivit pumpad av andra män innan medans han bara har varit med dig, och det är du som vill ligga med ännu fler nu?

Om något så borde ni ensidigt öppna upp förhållandet för honom, och när han har knullat lika många som du gjorde innan förhållandet så kan ni börja diskutera att du kan knulla med andra.

Pumpad.. Kanske lite vulgärt uttryckt men ja jag hade haft sexuella relationer innan. Det är väl inte mitt fel att han inte hade det innan vi träffades. Kan ju inte vara mitt ansvar. Inte direkt som jag var där och hindrade honom. 🤣
Citera
2025-09-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja precis, när sådana tankar kommer upp är det redan över.

Det är det väl inte. Tråkigt för alla de som ser på allt så svart och vitt..
Citera
2025-09-21, 21:18
Medlem
Citat:
Jag har en jättebra relation med min man. Vi har varit tillsammans i 20 år och har gemensamma barn och hem. Vi blev tillsammans väldigt unga. Jag är hans enda sexpartner. Jag hade provat några innan. vi har ett bra sexliv. Men efter 20 år Är sexet bra men man får liksom inte pirret på det sättet som man får när man inte känner någon.

Jag har haft en längtan att prova öppna upp vårt förhållande. Inte för att skaffa älskare eller älskarinna. Utan mer att om chansen dyker upp för oss kunna ha sex med andra om tillfället råkar dyka upp.

Hur tar man ens upp det här!? Jag menar ska vi leva 40-50 år till utan att ens prova ha sex med någon annan. Det känns trist. Jag vill både ha kakan och äta den. Är trygg i min relation och känner mig inte hotad. Han kan få ha sex med nån med. Det är så klart åt båda hållet.

Ni som lever öppet - hur frågade du? eller han!
Tror mer att du tröttnat.
Citera
2025-09-21, 21:34
Medlem
Min fru och jag har nyligen öppnat upp, på hennes initiativ och hon har varit med en annan.
Det var tredje gången hon frågade (första 2017, andra 2021) och den första sa jag tvärt nej. Den andra sa jag halvt ja, men jag sa att jag inte kunde lova någonting om hur jag skulle känna kring om hon var med någon annan och hon tog det som ett nej.
Den tredje gången sa jag ja och har stöttat henne hela vägen.
Skillnaden mellan gångerna var att första gången började hon med att fråga mig om mina behov och försökte få mig att ta initiativet till att öppna upp för min skull, något jag fortfarande inte är intresserad av.
Den andra gången sa hon att hon kände ett behov av att "leka av sig" och "knulla runt" då hon inte gjort det i sina tonår och 20-år.
Den tredje gången beskrev hon sina känslor och var ärlig med sina tankar och hade också en person åtanke som hon kunde berätta om (som hon haft en vänskaplig relation med sedan gymnasiet) och vad det innebar för henne att känna som hon gjorde kring honom.

Det blev mycket lättare den tredje gången eftersom jag fick möjlighet att förstå henne på djupet och sympatisera med hennes orsaker.

De två första kändes däremot omogna och rentav (första) förolämpande och därför gav de de resultat de gav.

Kanske kan detta vara en hjälp för dig kring hur du kan tänka.

Viktigast för mig har varit hennes fullständiga ärlighet och öppenhet kring ALLT. Det har till och med fått mig att älska henne mer, då vi byggt en ny typ av tillit och hon låtit mig lära känna henne som hon verkligen är.
Citera
2025-09-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BliFul
Min fru och jag har nyligen öppnat upp, på hennes initiativ och hon har varit med en annan.
Det var tredje gången hon frågade (första 2017, andra 2021) och den första sa jag tvärt nej. Den andra sa jag halvt ja, men jag sa att jag inte kunde lova någonting om hur jag skulle känna kring om hon var med någon annan och hon tog det som ett nej.
Den tredje gången sa jag ja och har stöttat henne hela vägen.
Skillnaden mellan gångerna var att första gången började hon med att fråga mig om mina behov och försökte få mig att ta initiativet till att öppna upp för min skull, något jag fortfarande inte är intresserad av.
Den andra gången sa hon att hon kände ett behov av att "leka av sig" och "knulla runt" då hon inte gjort det i sina tonår och 20-år.
Den tredje gången beskrev hon sina känslor och var ärlig med sina tankar och hade också en person åtanke som hon kunde berätta om (som hon haft en vänskaplig relation med sedan gymnasiet) och vad det innebar för henne att känna som hon gjorde kring honom.

Det blev mycket lättare den tredje gången eftersom jag fick möjlighet att förstå henne på djupet och sympatisera med hennes orsaker.

De två första kändes däremot omogna och rentav (första) förolämpande och därför gav de de resultat de gav.

Kanske kan detta vara en hjälp för dig kring hur du kan tänka.

Viktigast för mig har varit hennes fullständiga ärlighet och öppenhet kring ALLT. Det har till och med fått mig att älska henne mer, då vi byggt en ny typ av tillit och hon låtit mig lära känna henne som hon verkligen är.

Tack för att du delade. Det är ett fint perspektiv och intressant att höra hur ni arbetat er fram till ett sätt att förhålla er till det. Fint också att det gjort er som par starkare. Vad har ni för ”regler”?
Citera
2025-09-21, 22:02
Medlem
Citat:
Jag har en jättebra relation med min man. Vi har varit tillsammans i 20 år och har gemensamma barn och hem. Vi blev tillsammans väldigt unga. Jag är hans enda sexpartner. Jag hade provat några innan. vi har ett bra sexliv. Men efter 20 år Är sexet bra men man får liksom inte pirret på det sättet som man får när man inte känner någon.

Jag har haft en längtan att prova öppna upp vårt förhållande. Inte för att skaffa älskare eller älskarinna. Utan mer att om chansen dyker upp för oss kunna ha sex med andra om tillfället råkar dyka upp.

Hur tar man ens upp det här!? Jag menar ska vi leva 40-50 år till utan att ens prova ha sex med någon annan. Det känns trist. Jag vill både ha kakan och äta den. Är trygg i min relation och känner mig inte hotad. Han kan få ha sex med nån med. Det är så klart åt båda hållet.

Ni som lever öppet - hur frågade du? eller han!

Skulle aldrig ta upp något sådant. Det vore väl jättefint om han enbart haft dig under sin livstid. Men ja, vill du sumpa det så säg det bara rakt ut till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in