2025-09-21, 14:34
Medlem
Kul för sockersöta Topic att få en medalj, och alltid trevligt när tävlande visar sån genuin glädje.
Citera
2025-09-21, 14:35
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Anders Besseberg styrde IBU i 25 år. Satt i WADA:s styrelse i 20 år. Genomkorrupt. Fått flera års fängelse för korruption. Hade en position så han kunde mörka dopingtester.

Dopingen inom amerikansk sprint har jag delgivit. För att bli bäst måste du dopa dig inom amerikansk sprint. SML utveckling på 400 m häck och 400 m visar en utveckling som visar historiskt att man dopat sig. Har man Bob Kersee som tränare..och fått den snabba utvecklingen..så är det ingen fördel.

Marita Kock åkte inte dit, Flo Jo åkte inte dit, Usain Bolt åkte inte dit..vissa är för stora för att de skall avslöjas..det är så det fungerar bakom kulisserna. Jag har följt dopingarbetet nära i 15 år och vet hur det fungerar bakom kulisserna.

Exakt så. Vad gemene man inte vet är hur idrottsvärlden fungerar. De fattar inte hur mekanismerna bakom fusk och doping ser ut.

Det handlar om pengar, makt, publikmagneter, politisk propaganda, kändisskap, reklamkontrakt, mer pengar osv. Det är en enorm business bakom varje toppidrottare på världsnivå.

Björn Borg berättade i en intervju häromdagen hur det fuskas än idag inom tennisen redan på tidig juniornivå.
Citera
2025-09-21, 14:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Oj vad sur du blev nu. Är det din syster eller? Då kan du ju svara på varför hon tar en tupplur mellan varje hopp.

Till skillnad från dig så stör det mig inte. Hon får väl göra vad hon vill.
Citera
2025-09-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Verkligen! Otroligt att de inte har en lösning vid regnväder. Det är varken ovanligt eller oväntat. Borde ju inte vara något problem att lösa, iaf inte just för diskus.

Det är ett bra exempel på hur dåligt genomtänkt mycket i världen faktiskt är. Vi tror gärna att vi kan allt och optimerat allt men istället för att spänna upp ett litet regnskydd ska man klydda & kladda med handdukar och skjuta upp en tävling som ses av miljontals tittare.
Citera
2025-09-21, 14:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Fördel Ståhl med erfarenhet dessa omständigheter? Eller nån annan bättre på kasta i blöta förhållanden?

Jag tänker att Ståhl inte är tillräckligt smidig vilket gör det svårare för honom att stå kvar i ringen när det är regnigt.
Citera
2025-09-21, 14:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Nu fick du en beskrivande emoji. Den skrattar, om du nu inte kan tolka den korrekt.

Ja, det är verkligen jättesvårt när man beskriver världens mest utvecklade land som tekniskt efterblivna.

Om du inte märkt det så är Flashback efterblivet och rasistiskt, det var inte bara jag som trodde du var seriös. Det vore normalt för Flashback att någon uttrycker något sådant.
Citera
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Nu fick du en beskrivande emoji. Den skrattar, om du nu inte kan tolka den korrekt.

Ja, det är verkligen jättesvårt när man beskriver världens mest utvecklade land som tekniskt efterblivna.
ja det var verkligen svårtolkat...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Oj vad sur du blev nu. Är det din syster eller? Då kan du ju svara på varför hon tar en tupplur mellan varje hopp.

Har du förslag på vad hon borde göra i stället? Logga in på Flashback och häckla motståndarna kanske?
Citera
2025-09-21, 14:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tänker att Ståhl inte är tillräckligt smidig vilket gör det svårare för honom att stå kvar i ringen när det är regnigt.

Fast han borde väl ha mindre risk att halka rent gravitationsmässigt?
Citera
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Fördel Ståhl med erfarenhet dessa omständigheter? Eller nån annan bättre på kasta i blöta förhållanden?

Jag vet inte vem som har mest fördel, kanske Alekna? för att han är ju lätt i kroppen.
Citera
Medlem
Stefan4s avatar
Guld till Skoog 2.0.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Lille vän, tagga ned. Det är många som tycker sjukamp/tiokamp är en tråkig gren inom friidrotten. Att hylla mediokra atleter kan du glra om du vill..men faktauppgifterna visar att det är en mycket ihålig gren..utan bredd.

Du har storhetsvansinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in