2025-09-21, 13:08
Medlem
Finurlig34s avatar
Har ett liv så hinner inte läsa igenom 50 sidor. Gärningsman, finns bild?
Citera
2025-09-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
2004 bestämde Socialstyrelsen att endast leg.personal ska få ge läkemedel. Innan dess hade amb.sjukv dispens på att få ge läkemedel.
Så från 2005 måste det vara minst 1 leg.personal (ssk) i en amb.

Var hon ensam i ambulansen? Är det inte alltid två i varje bil? Blir ju lite svårt att bära båren annars. Om dom var två, vad hände med den andra sjukvården isåfall?
Senast redigerad av Jagharenbil 2025-09-21 kl. 13:30.
Citera
2025-09-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
STEP är rena skämtet. Vem som helst kan sitta som SOS-operaratör. Man ställer ledande frågor till inringaren. Man tänker inte "utanför boxen" och ställer frågor som kan avgöra ärendets prio pga sjukvårdskunskapen är oerhört dålig hos SOS-operatören.

Ja, de har ingen bra sjukvårdskunskap och därför blir det ibland för hög prio och ibland för låg. Jag vet att ambulansen ibland själva ringer upp patienten för att få en bild om hur allvarligt det är. Det känns som att de skulle inte behöva göra det, utan kunde fokusera på sitt jobb, om kunskapen var hög i alla led.

Men som sagt han kan ha varit lugn och rationell i samtalet och sagt att någon ligger medvetslös hos honom.
Citera
2025-09-21, 13:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Jag har en vän som polisen hämtade (tyvärr blev det inget bra, de slog henne till marken på en cykelbana, så hon fick sårskador) och en annan gång kom ambulansen hem och hämtade henne. Det här är 10 år sen i Sandviken så rutinerna kan vara annorlunda nu.

Och vi vet inte vad SOS fått för uppgifter och hur de värderat uppgifterna. Var någon här inne som skrev att ambulansen åkt på ett hjärtstopp till hans adress. Jag vet att det ofta blir hjärtstopp när SOS inte är helt säkra på läget, men man misstänker att läget är allvarligt. Men han kan ju ha ringt in och ljugit för SOS. SOS och ambulansen vet då inte att han gjort samma sak för några dagar sedan, och skickar därför bara en ambulans utan poliseskort.

Polisen idag är ju oftast utbildade i att möta personer som mår dåligt.

Min bild av polisen är bra i allmänhet, i alla fall när det kommer till bemötande. Tycker fan de är för slappa. De som kom till mig där och då var snälla och lugna, det var två kvinnor runt 30 år.
Haft att göra med de efter nått slagsmål också i yngre dar, där jag sänkte 2 pers på krogen. Blev bra bemött efter det också.

Generellt är de trevliga om du inte kaxar dig och spelar Allan, vilket jag aldrig gör utan försöker vara trevlig, även när jag mådde skit.

De är vanliga knegare..
Citera
2025-09-21, 13:15
Medlem
https://imgur.com/a/ReuuqTe

Här har ni en video från gripandet iaf.
Citera
2025-09-21, 13:16
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
jes. ..lind....erg

Nej! Det där är hans mamma. Bra om du skriver ut rätt brottsoffer oxå
Citera
2025-09-21, 13:16
Medlem
Antagligen var ambulansen ditkallad pga GM, så ett fruktansvärt avskum som går till attack på sin hjälpare. Hoppas det blir rejält lång inlåsning, bör dömas hårt. Varför gjorde den inte ett nytt självmordsförsök om den nu var så sugen på att döda, hade ju varit bästa lösningen.
Citera
2025-09-21, 13:21
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob1234
Du är ju blockad? Tror säkert du har skickat hat till henne? Sluta med det genast! Idiot

Det har jag inte gjort. Sitter inte här och döm människor.
Citera
2025-09-21, 13:21
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Du vet ju vad GM heter så då är det bara att läsa på hans FB vad syskonen heter.

Finns ingen på RRRRR där
Därav jag frågade
Citera
2025-09-21, 13:29
Medlem
eunices avatar
Så han ville ta livet av sig häromdagen, hade möjligheten att göra det igår, men ändrar sig då till att han hellre vill mörda någon annan? Känns för genomtänkt för att det skulle räknas som ett vansinnesdåd, han bör ju dömas till fängelse och inte rättspsyk.
Citera
2025-09-21, 13:30
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolibompadrakeen
Kalahari.

Jobbade han/hade plats där?

https://visit.destinationhalsingland...C3%A9/detaljer
Citera
2025-09-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Var hon ensam i ambulansen? Är det inte alltid två i varje bil? Blir ju lite svårt att bära båren annars. Om dom var två, vad hände med den andra sjukvården isåfall?
Inte ensam! En kollega som klarade sig fysiskt men troligtvis inte psykiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in