Citat:
Ursprungligen postat av
PamBam
Jag har en vän som polisen hämtade (tyvärr blev det inget bra, de slog henne till marken på en cykelbana, så hon fick sårskador) och en annan gång kom ambulansen hem och hämtade henne. Det här är 10 år sen i Sandviken så rutinerna kan vara annorlunda nu.
Och vi vet inte vad SOS fått för uppgifter och hur de värderat uppgifterna. Var någon här inne som skrev att ambulansen åkt på ett hjärtstopp till hans adress. Jag vet att det ofta blir hjärtstopp när SOS inte är helt säkra på läget, men man misstänker att läget är allvarligt. Men han kan ju ha ringt in och ljugit för SOS. SOS och ambulansen vet då inte att han gjort samma sak för några dagar sedan, och skickar därför bara en ambulans utan poliseskort.
Polisen idag är ju oftast utbildade i att möta personer som mår dåligt.
Min bild av polisen är bra i allmänhet, i alla fall när det kommer till bemötande. Tycker fan de är för slappa. De som kom till mig där och då var snälla och lugna, det var två kvinnor runt 30 år.
Haft att göra med de efter nått slagsmål också i yngre dar, där jag sänkte 2 pers på krogen. Blev bra bemött efter det också.
Generellt är de trevliga om du inte kaxar dig och spelar Allan, vilket jag aldrig gör utan försöker vara trevlig, även när jag mådde skit.
De är vanliga knegare..