2025-09-20, 23:03
Medlem
mammakebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullknocka
Tittade in på slutet av dagens lördagsskål, där Motvikt visar en del av det här gamla klippet på ett av hans trolleritrick där han binds med ett rep. En i chatten frågar hur länge sen det var och Motvikt funderar "Sju, åtta... Åtta... Nio tio år sen, till och med tio år sen kan det vara." Klippet laddades upp för 15 år sedan. Vad är det som tar emot så för Motvikt att säga sanningen om hur gammalt klippet är? öm punkt?

Eller så visste han på rak arm helt enkelt inte hur länge sedan det var?
Alla har inte ett minne som ett datum-sorterat bibliotek, redo att vid behov slå upp. Alla är inte som Rainman - och tacka gud för det!
Senast redigerad av mammakebab 2025-09-20 kl. 23:07.
Citera
2025-09-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammakebab
Eller så visste han på rak arm helt enkelt inte hur länge sedan det var?
Alla har inte ett minne som ett datum-sorterat bibliotek, redo att vid behov slå upp. Alla är inte som Rainman - och tacka gud för det!

Nej naturligtvis, men det står ju klart och tydligt i videobeskrivningen på Youtube hur gammalt klippet är.
Citera
2025-09-20, 23:31
Medlem
mammakebabs avatar
Citat:
Nej naturligtvis, men det står ju klart och tydligt i videobeskrivningen på Youtube hur gammalt klippet är.

Jag är inte insatt i det tekniska vad man ser och inte ser när man håller i en Live med mycket som pågår samtidigt, Motvikts fokus är nog mer på interaktionen och det sociala med tittarna än detaljer i videobeskrivningar av det man visar upp. Så tänker jag är det mest sannolika, men kör på du och tänk istället att det måste bero på någon 'öm punkt' - You do you
Citera
2025-09-20, 23:41
Medlem
Citat:
Jag är inte insatt i det tekniska vad man ser och inte ser när man håller i en Live med mycket som pågår samtidigt, Motvikts fokus är nog mer på interaktionen och det sociala med tittarna än detaljer i videobeskrivningar av det man visar upp. Så tänker jag är det mest sannolika, men kör på du och tänk istället att det måste bero på någon 'öm punkt' - You do you

Han nämner ju andra saker från videobeskrivningen, som att det är inspelat på Sylvia comedy club. Hade någon frågat mig om hur länge sen ett videoklipp spelades in hade jag ju dubbelkollat på videobeskrivningen om jag nu var så (i mitt tycke, spelat) tveksam som Motvikt var kring frågan.
Citera
2025-09-20, 23:59
Medlem
mammakebabs avatar
Citat:
Han nämner ju andra saker från videobeskrivningen, som att det är inspelat på Sylvia comedy club. Hade någon frågat mig om hur länge sen ett videoklipp spelades in hade jag ju dubbelkollat på videobeskrivningen om jag nu var så (i mitt tycke, spelat) tveksam som Motvikt var kring frågan.

Jaha, och? Då är det bara ett tecken på att Motvikt är lite som mig, med en simultanförmåga som inte är världsbäst och ett huvud fullt av tankar som gör att man i situationer med mycket att hålla reda på samtidigt struntar i att vara så noga med irrelevanta detaljer. Det är för övrigt en bra förmåga, anser jag själv, för det tillåter mig att lägga desto mer kraft och energi på det som i stunden är relevant.
Citera
2025-09-21, 07:39
Medlem
Citat:
Jaha, och? Då är det bara ett tecken på att Motvikt är lite som mig, med en simultanförmåga som inte är världsbäst och ett huvud fullt av tankar som gör att man i situationer med mycket att hålla reda på samtidigt struntar i att vara så noga med irrelevanta detaljer. Det är för övrigt en bra förmåga, anser jag själv, för det tillåter mig att lägga desto mer kraft och energi på det som i stunden är relevant.

Det kan ju vara så att han inte vet om att han har en simultanförmåga som inte är världsbäst. Så därför slänger han ur sig några siffror han kan. 15 är ett ganska högt tal.
Citera
2025-09-21, 11:36
Medlem
Han har gjort så mina kommentarer inte syns för andra på youtube så jag får prova här.

I alla fall. Denna clownen motsäger sig själv.

I samband med att han bjöd in Axel Öhman till sitt eget hem så gick Daniel ut med att han alltid tycker man ska mötas face to face. Att detta med att kriga online inte är nåt för honom. När Axel tackade nej till att åka hem till Daniel så menade Daniel att Axel var feg.
Men nu helt plötsligt låter det annorlunda. Nu vill Daniel kunna snacka skit om Axel oemotsagd utan att behöva träffa honom eller Medviktarna.
Han säger sig nu inte förstå det där med att vilja träffas IRL..
Hur fan går det ihop?

Vad gäller när Axel och Medvikt sökte upp Daniel i skobutiken tror jag inte ett skit på att han sprang ut på lagret på för att hjälpa en kund. Jag tror att han sprang ut på lagret för att messa Anjo och Rask,som den fega RÅTTA han är. Och kunden fick väl helt enkelt sitta och vänta.
Inte bra för skobutikens rykte att en anställd håller på med sitt privata skit på arbetstid.

Jag tror heller inte ett skit på att en random kund kände till Axel och Medvikt.
Jag tror heller inte ett skit på att Daniel skulle på barnkalas sent på söndagseftermiddagen. Konstig tid för att kalas.
Inga föräldrar vill ha kalas sent en söndag. Familjer har alltid söndagsbestyr inför veckan och vill ta tidig kväll. Fan inte ha nåt jävla kalas då.

Jag tror att Daniel sprang av ren rädsla som den 165 cm korta clown han är. Vilken syn det hade varit att få bevittna när den lille man lägger benen på ryggen.

Det märktes tydligt i den 3 timmar långa liven han höll till sent in på natten samma dag att han var uppenbart skärrad. Det var vääääldigt viktigt att verkligen VISA att han är polare med Anjo och Rask. Oj oj oj. Men Anjo och Rask lät inte superengagerade. Pinsamt, Daniel.

En annan sak som är helt sjuk är hur Daniel sitter och skrämmer upp SINA EGNA BARN i sin live.
Han säger ju att han inte skulle förvåna sig om Axel och Medvikt skulle söka upp hans barn i skolan...
OMG.... för det första är hans barn stora nog att se hans live och bli uppskrämda helt i onödan av detta.
Axel och Medvikt har inte gjort nånting som visar att dom på NÅT SÄTT skulle vara kapabla eller ha intresse av att söka upp hans barn. Det är ju helt bisarrt att ens nämna det....
Medvikt är ju till och med noga att poängtera i sitt mail att det är Daniel dom vill prata med, att dom heller inte ville ställa till en scen ens i skobutiken.
Så hur FAN får det Daniel till att dom är kapabla att söka upp hans barn!? Daniel skrämmer ju sina egna barn med fiktiva hot och får sina egna barn att gå runt och vara oroliga.
Dock har dom en farsa som ägnar sin fritid åt kvinnohat och att snacka skit om folk...
Stackars Lillis (hans sambo), undrar vad hon egentligen tycker om skiten....

Om ni ser en kort liten gubb-clown med tofs på huvet kuta genom Stockholm då vet ni att Axel och Medvikt försökt prata med clownen.
Senast redigerad av Blodsessa 2025-09-21 kl. 12:02.
Citera
2025-09-21, 11:50
Medlem
GreenBatterys avatar
Det är viktigt att återigen poängtera att Anjo, Rask och Motvikt döljer alla motståndare på sina kanaler och IG medan den andra sidan (Temusekten) inte har gjort det utan tvärtom uppmuntrar dialog.

Rask har även gått ut och ljugit (otippat!) om att han ska ha tagit bort doldfunktionen bl.a. Axel, något som Axel direkt bevisade var ljug genom att skriva i en pågående Rasklive.

Att dölja isf. blocka är fegare än fegt. Vid blockering får användaren reda på att hen är blockerad, det gäller inte vid dold.

Anjo och Rask har under sina många år på YouTube varit så hjälplösa. Det har givetvis Motvikt förstått så han är livrädd.

Ändå fortsätter de alla att förtala och ljuga vilket gör de än värre för dem men de är stressade och livrädda så det kan förklara.
Citera
2025-09-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos
Alltså snubben är totalt humorlös. Hittade subbens gamla kanal. Alltså det är så pinsamt dåligt så man vill sprängas i bitar. https://www.youtube.com/watch?v=ZmD66QsM-4M&t=377s

Jag förstår inte varför han visade det där skiten. Tricket är ju sånt där som billiga inhyrda "magiker" till nån blöt firmafest sysslar med. Ett dussintrick. Och att det skulle göra ont är totalt bullshit.
Han styr ju hur repet knyts, t.ex. genom att hålla fingrarna på ett visst sätt eller föreslå en viss typ av knut. Det ser ut som en hård knut, men i själva verket kan den glida upp eller lämnar rejält slack...
Nån brud satt och garvade hörde man i klippet, troligen åt hur dåligt det var, publiken var nog bara packad och väntade på huvudnumret.
Pinsamt dåligt.
Men men .... den lilla trollkarls-karriär att han än må ha haft är ju för all framtid sabbad nu när han gjort sig känd som en mobbande gubbsjuk sexist på youtube. Det blir svårt att trolla bort det epitetet.
Citera
2025-09-21, 12:02
Medlem
mammakebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
.. är fegare än fegt.

.. varit så hjälplösa. .. han är livrädd.

.. men de är stressade och livrädda.

Tourettes.
Citera
2025-09-21, 12:32
Medlem
Citat:
Tourettes.

Det behöver du inte skämmas över.
Citera
2025-09-21, 13:00
Medlem
GreenBatterys avatar
Tror jag behöver köpa nya skor…
Ska bli ”psykologiskt intressant” att observera detta stolpskott ”up and close”!

Kanske köper extra dyra skor som tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in