2025-09-21, 10:16
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Nyfiken på om någon vet ifall psykfallet Liam Hast haft något jobb/sysselsättning? Han har ju varit i arbetsför ålder ett bra tag så något borde han väl sysslat med under åren.

Hans skattedeklaration för 2024 visar en årsinkomst på 208 700 kr. Vad för typ av arbete som han utförde kan vi endast spekulera fram till dess-
Citera
2025-09-21, 10:18
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"Norrland"? Du nämner Kalmar och Norrland som att de var städer båda två...

Jag vet ingen stad i Norrland som har psykambulans.
Även om det finns stort behov.

Det var väl en vanlig ambulans från Hudiksvalls sjukhus som ryckte ut?
Regioner, dumhuvud. Vart i Norrland vet jag ej, varför jag skrev norrland. Sök själv, dumhuvud.

I detta fall tror jag inte det var psyk.amb och det har jag inte heller påstått, dumhuvud.

En gång är ingen gång men du är för mycket.
Citera
2025-09-21, 10:23
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Hans bror R har ett litet galet FB-konto. Han verkar inte må så bra heller av det man kan utläsa där. Många citat om narcissister där också så vem är det? Mamman? Brorsan? Partnern?

R vadå?
Citera
2025-09-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Skitstöveln måste antagligen ha planerat det här. Han ringde nog bara för att lura dit dem, för att sedan mörda någon av dem. Det kanske var hans sätt att få gratis vård i resten av sitt liv. Nu blir han ju omhändertagen och uppassad!

Tror det ligger något i det du skriver. Annan personal från ambulansen hade varit där en vecka tidigare och hade behövt utrymma då GM hade jagat ambulanspersonalen med basebollträ.
Citera
2025-09-21, 10:34
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Nu har Li@ms mamma inaktiverat Facebook

förr hette fängelsekunderna Johnny Sonny och Jimmy

I dag Muhamed eller LIAM
Det finns nog inget mer Underklassigt pojknamn i den generationen.
Citera
2025-09-21, 10:35
Medlem
Såg en bild på ev gm..en snorunge med runda glasögon..är det han
Citera
2025-09-21, 10:38
Medlem
Ingen mer bild på GM?
Citera
2025-09-21, 10:47
Medlem
Samhället sviker, denna person borde aldrig sett dagsljus efter tidigare dom. Värsta är att han efter detta kommer gå fri igen.
Citera
2025-09-21, 10:48
Medlem
1 vecka? 3 dagar sa dem nyss på nyheterna..
Verkar absolut Som att han lurade dit dem i ett bakhåll

Citat:
Ursprungligen postat av Elsaberg
Tror det ligger något i det du skriver. Annan personal från ambulansen hade varit där en vecka tidigare och hade behövt utrymma då GM hade jagat ambulanspersonalen med basebollträ.
Citera
2025-09-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Någon som vet om den mördade kvinnan var sjuksköterska eller undersköterska? Ganska relevant i sammanhanget….Media skriver ’anbulanssjukvårdare’ så jag antar att hon var undersköterska eller vårdare.

Det är stor skillnad på att vara sjuksköterska och undersköterska i arbetet. Sjuksköterskor har högskoleutbildning och kan bedöma situationer på ett annat sätt än undersköterskor. Och då pratar vi också om hur man bemöter och närmar sig människor som mår dåligt. Man måste läsa av och får inte pusha en sådan människa, för då kan det trigga aggression och situationen kan urarta. Nu vet jag inte vad som hände för jag var inte där men jag vet att många undersköterskor är för pushiga eller dominanta när det gäller psykpatienter och det kan trigga våld. Jag gissar att hon var nyanställd, svensk och ung och att hon inte var sjuksköterska.

Den som bär ansvar för ambiulansvårdarens död är den läkare som släppte ut mannen. Vad var det för läkare?

Väldigt orelevant i mitt tycke....har man jobbat i 25 år med detta så spelar det ingen roll vilken roll du har!! För övrigt var hon sjuksköterska.
Citera
2025-09-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
R vadå?

Du vet ju vad GM heter så då är det bara att läsa på hans FB vad syskonen heter.
Citera
2025-09-21, 10:58
Medlem
Den här historien verkar bli sjukare och sjukare. Hur i allsindar kunde man låta den mannen vara kvar ute i frihet? Verkar som att alla vara rädda för honom och att det bara var en tidsfråga innan han skulle skada/döda någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in