2025-09-20, 12:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Ja, jag hoppas att jag förstår dig. Du bekräftar första delen i det jag skrev.

Men jag tänker ändå att min tanke om att en del skribenter har förmåga att ta till sig dina och mina resonemang och de sakliga fakta vi presenterar, men väljer att inte göra det; kan ha sin grund i att yttersta högern vill mata människor med enkla lösningar på komplexa problem, därför att självständigt tänkande människor hotar deras maktsträvanden.

Ang din diskussion med Ganonito. Jag tänker inte gå in i den. Jag nöjer mig med att konstatera att G alltså har givit två argument för att vara emot invandring.
1. Invandrare begår brott.
2. Invandrare är födda i ett annat land.

I argument 1 försöker han hitta en saklig anledning.
I argument 2 kommer den verkliga anledningen fram; ”de är födda i ett annat land”.
Inser han konsekvenserna av detta uttalande?

Precis, det första var att han ansåg att det var fullt rimligt som sakligt skäl att inte vilja ha hit invandrare för att de begår brott men som du såg själv så backade han snabbt ifrån detta när han insåg att det hade lett till att han hade behövt vara för (för att vara logiskt konsekvent) att stoppa barnafödandet av etniskt svenska eftersom dessa också begår brott.

Sedan la han till ett kriterium till - invandrare är födda i ett annat land än i Sverige.

Han testas nu på dessa värderingar men verkar inte ens förstå vad han blir utsatt för... ja, det leder till väldigt absurda följder givetvis. Ponera att invandringen för med sig extremt mycket gott och förbättrar samhället enormt - mindre våldtäkter mot kvinnor, mindre våld mot barn, bättre ekonomi och en massa andra fördelar. Trots detta, så hade person i fråga varit tvungen att vara emot invandring eftersom invandrare är födda i ett annat land och de begår brott. Detta för att vara logiskt konsekvent.

De flesta inser hur pass ''shallow'' detta är. Det är ett oerhört ytligt tänk utan rationellt djup. Samhällets bästa är inte av intresse utan det som är av intresse är någon slags etnisk tribalism eller vad man ska kalla det, där man värdesätter saker utifrån väldigt godtyckliga och ytliga grunder. Det finns inget djup i värderingarna.

Uppdatering: Han backade igen.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-20 kl. 12:25.
Citera
2025-09-20, 12:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag tror ingen hade varit emot invandring om det hade fört med sig positiva saker. Precis som de flesta inte är emot invandring i sig utan snarare typen av invandrare vi tar emot. Araber, negrer och till stor del muslimer. Inkapabel att leva efter svensk kultur och svenska värderingar. Beter sig som i sina hemländer och har en stenålders syn på kvinnor. Kort sagt, vita européer har nog ytterst få emot att de invandrar, men araber och negrer är det bara 8-klövern som vill ha hit.

Då kan vi stryka de två skälen du uppgav:
1) Invandrare begår brott ✖.
2) Invandrare är födda i ett annat land än i Sverige ✖.

Grundorsaken till att du är emot invandring bottnar sig inte i det du säger. Det grundar sig i något annat.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-20 kl. 12:26.
Citera
2025-09-20, 12:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Då kan vi stryka de två skälen du uppgav:
1) Invandrare begår brott ✖.
2) Invandrare är födda i ett annat land än i Sverige ✖.

Grundorsaken till att du är emot invandring bottnar sig inte i det du säger. Det grundar sig i något annat.

Jag är inte emot invandring i sig som jag precis sa utan invandring från Afrika och Mellanöstern.
Citera
2025-09-20, 12:46
Avstängd
Citat:
Jag är inte emot invandring i sig som jag precis sa utan invandring från Afrika och Mellanöstern.

Det krockar med det du tidigare skrev men ok. Som du vill. Du verkar inte förstå att jag försöker fiska varför du är emot invandring? De skälen du uppgav tidigare höll uppenbarligen inte.

Är det för att du anser att afrikanska invandrare exempelvis är överrepresenterade i brottsstatistiken?
Citera
2025-09-20, 12:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det krockar med det du tidigare skrev men ok. Som du vill. Du verkar inte förstå att jag försöker fiska varför du är emot invandring? De skälen du uppgav tidigare höll uppenbarligen inte.

Är det för att du anser att afrikanska invandrare exempelvis är överrepresenterade i brottsstatistiken?

Nja. Jag har hela tiden syftat på utomeuropeisk invandring. Precis som de flesta gör när de pratar om invandring. Trodde inte att det behövde förtydligas.

Det är inget jag anser. Det är så det är. Araber/afrikaner för inte med sig någonting positivt öht.
Citera
2025-09-20, 13:08
Avstängd
Citat:
Nja. Jag har hela tiden syftat på utomeuropeisk invandring. Precis som de flesta gör när de pratar om invandring. Trodde inte att det behövde förtydligas.

Det är inget jag anser. Det är så det är. Araber/afrikaner för inte med sig någonting positivt öht.

Nej, det gjorde du inte, men bra försök. Vad andra säger har ingen relevans för det du säger. Du får stå för dina egna ord.

OK, så vill inte ha afrikanska invandrare i landet för att de är överrepresenterade? Och du tycker att detta är ett giltigt skäl och tillräckligt för att inte ha dem här? Ja/nej?
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-20 kl. 13:12.
Citera
2025-09-20, 13:28
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Eftersom Muhammeds föräldrar naturligtvis aldrig skulle ha släppts in ska naturligtvis inte Muhammed få bo här heller. Muhammed blir inte svensk bara för att han är född i Sverige. Den norska familjen är dock välkommen eftersom de ligger så pass nära svenskarna både etniskt och kulturellt.

Men snälla du.
Förstår du inte följderna av dina resonemang och åsikter.
Nu lägger du helt plötligt in ”undantag”, när jag påtalar bristerna i ditt resonemang.

Vad säger du om detta?
Basher, 35 år, kom hit från Afghanistan när han var 15 år. Han har svenskt medborgarskap. Han är gift med Lucinda född i Chile, hon har inte svenskt medborgarskap. De har en dotter, Emily, född i Sverige.
Utifrån ditt resonemang; hur vill du behandla denna familj?
Citera
2025-09-20, 13:33
Avstängd
Citat:
Jo, det gjorde jag. Att du inte fattade det är inte mitt problem.

Du har svårt att förstå vad du själv säger. Det märks. Du märker inte ens av att du klantar dig logiskt

Citat:
Ja.

Och detta baserar du på vad och kan du förklara den rationella analysen?
Citera
2025-09-20, 13:39
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
De vill skapa kaos så de kan göra revolution och döda de rika.
De gillar terrorism och pedofili.
De importerar röstboskap.
De vill degenerera och ruinera svenskarna.
De älskar kriminella och hatar brottsoffer.

Intressant, men jag tänker att det finns två läger. Ett är som du beskriver. De andra är helt enkelt dumma i huvudet och har levt för bra för att inte se skiten de importerade.
Citera
2025-09-20, 13:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Men snälla du.
Förstår du inte följderna av dina resonemang och åsikter.
Nu lägger du helt plötligt in ”undantag”, när jag påtalar bristerna i ditt resonemang.

Vad säger du om detta?
Basher, 35 år, kom hit från Afghanistan när han var 15 år. Han har svenskt medborgarskap. Han är gift med Lucinda född i Chile, hon har inte svenskt medborgarskap. De har en dotter, Emily, född i Sverige.
Utifrån ditt resonemang; hur vill du behandla denna familj?

Vilka "undantag"? Jag har som sagt alltid syftat på invandring från Afrika och Mellanöstern och detta gäller naturligtvis även deras avkomlingar. Precis som att en katt född i ett stall inte blir en häst.
Citera
2025-09-20, 14:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Ingen källa och inget rationellt resonemang?

Jag tror jag pratar med ett litet barn eller en väldigt ung person. Den nivå du har uppvisat på det här forumet är bland den lägsta jag har sett.

Vad sägs om att lyfta blicken utanför det etniskt homogena område du troligtvis bor i? Har du missat alla våldtäkter, i synnerhet gruppvåldtäkter, sprängningar, skjutningar, pensionärsrån, stenkastning mot polis och brandkår, förnedringsrån etc etc? Vilka tror du det är som ligger bakom dessa? Olle, Kalle och Lasse? Hade vi den typen av brottslighet på 50 och 60-talet när Sveriges demografi såg annorlunda ut?
Citera
2025-09-20, 14:05
Medlem
Citat:

Det är dock precis dessa grupper som är en del i planen då dom skapas något som behövs i Sveriges samhälle som i princip inte fanns för 30 år sedan: Kaos.

Människorna som ligger bakom dessa massinvandringar till varenda land i västvärlden är väl medvetna om detta, det är liksom hela poängen med varför dom är här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in