2025-09-17, 05:58
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är ju som du säger, de är ju barn och fattar idiotiska beslut.

Och frågan blir då mer varför man låter ett barn mata varelserna helt ensam. Och varför kan ett barn låsa upp burarna?

Frågan togs upp tidigare. Varför skickar man in barn för att reka ett krashat rymdskepp osv.

Det är mycket såna saker som brister här.

Och de här barnen ska vara genier.
Ändå lyckas den ena låsa in sig själv i en av burarna
Citera
2025-09-17, 07:30
Medlem
Jag vet jag är tjatig men de här med "barnen" var en så otroligt jävla hjärndöd idé eller så är det skådisarna som inte riktigt behärskar rollen men om det någonsin ska bli en S2 så måste de hitta en heeelt annan vinkel. Som Alien-fan gör de lite ont i mig att titta.

Tur jag inte betalar för denna serie iaf.
Citera
2025-09-17, 19:32
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Och de här barnen ska vara genier.
Ändå lyckas den ena låsa in sig själv i en av burarna

Och varför låter android Billy idol detta ske? Varför låter han dess ban, som han ansvarara för och vet är barn fatta viktiga beslut själva eller låter vara in charge av viktig saker? Skräpserie

De lyckades göra alien icke skrämmande, bra jobbat.
Senast redigerad av carminaburana 2025-09-17 kl. 19:44.
Citera
2025-09-18, 16:24
Moderator
zanteras avatar
En sak jag småretar mig lite på är inkubationstiden på en alien där de tar sig mycket frihet och anpassar det efter vad som krävs i sammanhanget. Föredrar nog mer hur de gjorde det i Alien 3 och Resurrection där en karaktär får reda på sitt öde men det är först i slutet av filmen som de får en alien genom bröstkorgen. Är inget jättefan av hur de har gjort det i senare filmerna (Covenant, Romulus) samt Earth där det är en Mcdonalds express drive-in, och den lämnar kroppen efter 10-15 minuter redan.

Tycker det finns mer obehag i tanken av att något långsamt växer fram i bröstkorgen som kommer ta sig ut inom en kort framtid, snarare än att kroppen bara behandlas som ett kärl i mellansteget mellan facehugger och xenomorph och något man får ur vägen efter 10 minuter.
Citera
2025-09-18, 21:04
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Och varför låter android Billy idol detta ske? Varför låter han dess ban, som han ansvarara för och vet är barn fatta viktiga beslut själva eller låter vara in charge av viktig saker? Skräpserie

De lyckades göra alien icke skrämmande, bra jobbat.

Nej, dessa barnen är ett dyrt experiment, något helt nytt.
Ändå skickas de på ett livsfarligt uppdrag och får ta hand om okända arter som kommer från andra planeter. Jag förstår tanken med att de ska vara barn, handlingen baseras på det men gillar det inte riktigt.

Annars är det en snygg serie och det var häftigt att se en Alien ute i det fria.
Citera
2025-09-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
En sak jag småretar mig lite på är inkubationstiden på en alien där de tar sig mycket frihet och anpassar det efter vad som krävs i sammanhanget. Föredrar nog mer hur de gjorde det i Alien 3 och Resurrection där en karaktär får reda på sitt öde men det är först i slutet av filmen som de får en alien genom bröstkorgen. Är inget jättefan av hur de har gjort det i senare filmerna (Covenant, Romulus) samt Earth där det är en Mcdonalds express drive-in, och den lämnar kroppen efter 10-15 minuter redan.

Tycker det finns mer obehag i tanken av att något långsamt växer fram i bröstkorgen som kommer ta sig ut inom en kort framtid, snarare än att kroppen bara behandlas som ett kärl i mellansteget mellan facehugger och xenomorph och något man får ur vägen efter 10 minuter.

Fast så har det alltid varit i Alien-filmerna också, det jag stör mig mest på i filmerna är att efter att Xenomorphen har kommit ut genom bröstkorgen så blir den fullvuxen på några timmar typ och det utan mat, sjukt ologiskt!
Citera
2025-09-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Jag vet jag är tjatig men de här med "barnen" var en så otroligt jävla hjärndöd idé eller så är det skådisarna som inte riktigt behärskar rollen men om det någonsin ska bli en S2 så måste de hitta en heeelt annan vinkel. Som Alien-fan gör de lite ont i mig att titta.

Tur jag inte betalar för denna serie iaf.

Ja det är fan svårt att förstå syftet .. Helt menlöst
Citera
2025-09-20, 11:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Ja det är fan svårt att förstå syftet .. Helt menlöst
Men utan dem så hade inte storyn hängt samman om hur X-morohen släpps fri
Samt få någon som kan styra den

Det har ju nu ett dödligt vapen som kanske går att reproducera
Citera
2025-09-24, 21:21
Medlem
Dalulvens avatar
Några enstaka häftiga vyer, scener och avsnitt. Ögat var creepy, Men som helhet rätt meh?

Alien har passerat bäst före-datum. Man kanske skulle skippat alien, och fokuserat på andra xenomorfer.

Ridley Scott fattade detta redan för 15 år sen, och för varje kackig film och serie framstår "Prometheus" som allt bättre, ungefär på samma sätt som Star Wars prequels har stigit i rang: Originalitet.

För många konstiga inslag att ens räkna upp.

Citera
2025-09-24, 21:29
Medlem
carminaburanas avatar
absolut skräp, vilken besvikelese. och än en gång usel musik cue i slutet. blir nog ingens02
Citera
2025-09-25, 14:21
Medlem
pjtrs avatar
Då var man igenom hela säsongen. Jag är hyfsat ny i Alien-svängen och tyckte att serien var medryckande till Avsnitt 7. Jag tycker nästan de kunde fått sluta med att Prodigy-folket fångade Cyborgen.

Dittills bra men,

Avsnitt 8 tyckte jag kunde fått inleda en ny säsong, med någon ny riktning. Som det var nu tycker jag det blev lite för bråttom och lite för lätt för ungdomarna att kasta all dittills varande omkring överbord.

Det blev också lite som Hr. och Jr. Alien blir statister i sin egen film. Det hade varit roligare om den också behövt kämpa lite för livet.
Citera
2025-09-25, 23:19
Medlem
Elementarts avatar
Det enda bra avsnitt var ju egentligen avsnitt 5, där man fick se en backstory om vad som hände på skeppet innan det kraschade. Vad jag stör mig på är att storyn aldrig handlade om xenomorphs, så de hade ju lika gärna skippat att ha med dem om det ändå skulle vara barnen som var huvudstoryn och varför har Wendy en massa superkrafter. Det var så mycket i serien som var dåligt.

Jag kommer inte se säsong 2 om den nu blir av, men vad den ens handla om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in