2025-09-20, 00:53
Medlem
Angeliqas avatar
Mamman till Ahmed Almasser uppger till polisen att målet kan ha varit hennes son. Det ska ha funnits felaktiga uppgifter att han befann sig på restaurangen. Han förekommer i diverse Gävlekrimtrådar.

Det är hur snurrigt som helst kring BO. Hans meddelanden på mobilen om sök efter svensk fru, polis, pengar etc. Ärlig är han då inte. Han uppger f ö att han har turistvisum. Samtidigt som han svär på att han kom till Sverige i maj. Håhå jaja.

Ur ett vittnesförhör:

Citat:
Vad du vad han heter som blev skjuten?

Han som blev skjuten kallas Abo Achmed

Kärt barn har många namn.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-09-20 kl. 01:22.
Citera
2025-09-20, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Mamman till Ahmed Almasser uppger till polisen att målet kan ha varit hennes son. Det ska ha funnits felaktiga uppgifter att han befann sig på restaurangen. Han förekommer i diverse Gävlekrimtrådar (...)
Källa? Varifrån kommer dessa uppgifter?
Menar du egentligen en 24åring med snarlikt efternamn som har en ökänd släkting med nio liv?
Tänker du på någon(ra) specifika Gävle- eller Uppsalatrådar/-poster?
Citera
2025-09-20, 06:02
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Källa? Varifrån kommer dessa uppgifter?
Menar du egentligen en 24åring med snarlikt efternamn som har en ökänd släkting med nio liv?
Tänker du på någon(ra) specifika Gävle- eller Uppsalatrådar/-poster?
Lite förvirrande men den 22a maj kommer Moh@mmed Z0urob (bror till restaurangägaren 0mar Z0orub) tillsammans med @hmed @lmassris mamma w@faa in till polisstationen och säger att dagen före mordet
Så har en person i Belgien ringt och berättat att en person från Turkiet ringt och hotat hela släkten Z0urob och namngivit 0mar och Ref@@t Z0urob ( båda de befann säg även på restaurangen när mordet skedde). Den som uttalade hoten ska ha befunnit sig i Turkiet och sökte egentligen en
annan namngiven person med efternamnet Zourob som de inte fått tag på.
Detta skulle eventuellt bero på att denna person hade lurat eller tagit något.
Det hade även nämnts kristall i det sammanhanget. Den namngivna person som personen från Turkiet egentligen vill ha tag på (@hmed Z0urob)
satt frihetsberövad misstänkt för grovt narkotikabrott från 2025-05-12 enligt
polisen system.

Den 26e maj kommer W@faa in med med 0mar Z0urob in till polisen igen och W@faa berättar att de hört rykten om att anledningen till skjutningen ska ha varit att personer trodde att hennes son (@hmed @almassri) befann sig på restaurangen, hon berättar han fortfarande sitter i fängelse och att han därmed inte var på restaurangen..
Citera
2025-09-20, 12:35
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
Lite förvirrande men den 22a maj kommer Moh@mmed Z0urob (bror till restaurangägaren 0mar Z0orub) tillsammans med @hmed @lmassris mamma w@faa in till polisstationen och säger att dagen före mordet
Så har en person i Belgien ringt och berättat att en person från Turkiet ringt och hotat hela släkten Z0urob och namngivit 0mar och Ref@@t Z0urob ( båda de befann säg även på restaurangen när mordet skedde). Den som uttalade hoten ska ha befunnit sig i Turkiet och sökte egentligen en
annan namngiven person med efternamnet Zourob som de inte fått tag på.
Detta skulle eventuellt bero på att denna person hade lurat eller tagit något.
Det hade även nämnts kristall i det sammanhanget. Den namngivna person som personen från Turkiet egentligen vill ha tag på (@hmed Z0urob)
satt frihetsberövad misstänkt för grovt narkotikabrott från 2025-05-12 enligt
polisen system.

Den 26e maj kommer W@faa in med med 0mar Z0urob in till polisen igen och W@faa berättar att de hört rykten om att anledningen till skjutningen ska ha varit att personer trodde att hennes son (@hmed @almassri) befann sig på restaurangen, hon berättar han fortfarande sitter i fängelse och att han därmed inte var på restaurangen..

Hey! Ofint att ändra namnet i citat från FUP.
Polisen skriver:

Citat:
W*faa berättar sedan att de fått höra på ryktesvägar att anledningen till varför skjutningen
skedde var att personer trodde att hennes son (Ahm*d Almasseri) skulle ha befunnit sig på
restaurangen. Hon berättar att hennes son fortfarande avtjänar ett fängelsestraff och att han
därmed inte var där.

Är väl insatt i 24-åringen med liknande namn. Heter hans mamma W*faa? Skriver polisen fel efternamn i PM?

Sista bokstaven, i, kom inte med när jag kopierade namnet från FUP.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-09-20 kl. 12:40.
Citera
2025-09-20, 19:49
Medlem
Citat:
Mamman till Ahmed Almasser uppger till polisen att målet kan ha varit hennes son. Det ska ha funnits felaktiga uppgifter att han befann sig på restaurangen. Han förekommer i diverse Gävlekrimtrådar.

Det är hur snurrigt som helst kring BO. Hans meddelanden på mobilen om sök efter svensk fru, polis, pengar etc. Ärlig är han då inte. Han uppger f ö att han har turistvisum. Samtidigt som han svär på att han kom till Sverige i maj. Håhå jaja.

Ur ett vittnesförhör:

Kärt barn har många namn.

Man får intrycket att den här felskjutningen egentligen var en rättskjutning, trots att gärningsmännen var av annan åsikt.
Citera
2025-09-20, 19:59
Medlem
Citat:
Polisen skriver:

Är väl insatt i 24-åringen med liknande namn. Heter hans mamma W*faa? Skriver polisen fel efternamn i PM?

Är det en kille som är skriven i Gävle, polare med Knogis?
Citera
2025-09-21, 06:39
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Polisen skriver:

Japp de stavar fel på deras namn ofta.
Här kan du se bild på mamma w@faa och @hmed @lmassri från 2009
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ppa-kommer-hem

Verkar som att nästan hela familjen har dolda identiter och adresser, den enda jag kan hitta är pappan som är skriven i gottsunda.

Det enda som jag hittar när jag söker på mamman med rätt ålder 41 år är en gammal länk till lexbase där hennes fullständiga namn är W@FAA M@hmoud M0hammad Zur0b @lmassri.
Undrar ifall de är släkt med Z0urob familjen också??
https://lexbase.se/search?q=Wafaa+Al...c25f546efa4a7d
Citera
2025-09-21, 06:49
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Är det en kille som är skriven i Gävle, polare med Knogis?
Nu är han skriven I gottsunda. Kusin/släkt med knogis. Ledande roll i g10 nätverket i gävle
Citera
2025-09-21, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
Nu är han skriven I gottsunda. Kusin/släkt med knogis. Ledande roll i g10 nätverket i gävle
Som jag förstått från olika trådar är det egentligen deras resp pappor som är kusiner med varandra så ovan nämnda borde formellt vara sysslingar* eller dyl. I teorin finns det naturligtvis andra kombinationer som trots allt skulle kunna innebära att de ändå är kusiner.
*Om två kusiner har barn (alltså inte med varandra) så kallas dessa barn i sin tur för sysslingar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Syssling
Citera
2025-09-21, 21:17
Medlem
Alltså, målsäganden var ju här illegalt under falska premisser och jag skulle gärna vilja veta hur han kom hit och vem som tog hit honom? Han förtjänar inte dödsstraff för att han var illegal och ljög, men jag undrar bara.

Från FUP:en
Ramadan skall ha kommit till Sverige i mitten på januari, det är lite oklart hur han kom till
Sverige då det inte finns någon inresa med flyg eller båt. Inhämtning har genomförts via PIU
som visade att målsägande kom till Sverige den 24/1 2025 klockan 13:45. Se annat pm som
gäller målsäganden märkt pm avser kartläggning av målsägaren. Övriga inhämtningar Spoc
Noa samt Hub resa. Dessa har inte gett något.Han skall ha kommit till Sverige för ett bättre liv.

Från hans meddelanden i hans mobil från FUP:en.

Jag svär att jag precis har kommit från Egypten och letar efter jobb och bostad! Min situation
är inte stabil.

Men jag behöver ett jobb.

Jag vill gifta mig med en kvinna härifrån Sverige,oavsett vilket land hon kommer ifrån, för att hjälpa
mig med pappersarbetet eftersom polisen kanske visslar.

Snälla, ni måste hitta en kvinna åt mig att gifta er med i enlighet med Guds och Hans Sändebuds
Sunna, en kvinna som ska vara en god hustru, så att polisen inte deporterar oss.

Så, han föreföll ha kommit hit under falska premisser och jobbade lite svart, ville gifta sig (tvegifte) för att få ett svenskt pass.

Jag vill veta vem han messade med och vem som plockade hit honom. En obildad egyptier torde väl snarare åka till Italien/Tyskland/UK eller dylikt. Så någon plockade hit honom. Vem? Vem är Ramadam i Örebro?

Somia uppger att Ramadan kom till Sverige från Egypten för 1–2 månader sedan för att söka
jobb och för att få papper för att stanna i Sverige. Han ville ta hit sin familj. Han har fru och
flera barn, ett av barnen heter Maryan. Det vet hon eftersom hennes dotter heter likadant. Hon
vet inte vad frun heter. Ramadan hade ingenstans att bo, han sov ibland i restaurangen och
ibland hos sin vän Ramadan i Örebro.
Citera
2025-09-21, 22:35
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Man får intrycket att den här felskjutningen egentligen var en rättskjutning, trots att gärningsmännen var av annan åsikt.

Undrar hur BO förlorade sitt öga.
Citera
2025-09-23, 20:44
Medlem
Stackars grabb som blivit inlurad i detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in