2025-09-19, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kriminella svenskar är vårt eget ansvar. Vi kommer aldrig komma ifrån kriminalitet helt och hållet, men vi kan åtminstone hålla den nere så gått det går. Och vissa brott skulle vi slippa helt om det inte vore för invandringen. Gruppvåldtäkter t.ex.

Men du ser väl själv problemet med att vara emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott?
Citera
2025-09-19, 22:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Men du ser väl själv problemet med att vara emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott?

Nej, inte alls. Det är en fullt rimlig invändning. Svenskarnas trygghet i sitt eget land ska naturligtvis gå före araber och negrers strävan om att få ett bättre liv.
Citera
2025-09-19, 22:09
Avstängd
Citat:
Nej, inte alls. Det är en fullt rimlig invändning. Svenskarnas trygghet i sitt eget land ska naturligtvis gå före araber och negrers strävan om att få ett bättre liv.

OK, har du en invänding emot fortsatt barnafödande av etniskt födda svenskar också?
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-19 kl. 22:13.
Citera
2025-09-19, 22:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
OK, har du en invänding emot fortsatt barnafödande av etniskt födda svenskar också?

Fortfarande. Det är svenskarnas land och vi kan inte applicera samma tänkande där.
Citera
2025-09-19, 22:22
Medlem
Som jag ser det finns det tre olika grupper som vill ha hög asylinvandring:

1/ Krossa-välfärdsstaten-nyliberaler. Hög invandring, många konkurrerar, löner kan sänkas, helst ska staten tvingas retirera, istället privata lösningar (för de som har råd).

2/ Mjukis-kristna. Hjälp din näste. Samla ej skatter på jorden, samla dem i himlen. Om du på köpet blir fattig, förlöjligad, utnyttjad, misshandlad eller dödad, strunt samma för då har du snabbspår till paradiset.

3/ Vänstermänniskor. Självhat. Vurm för det exotiska. Vi lever våra liv på ett falskt sätt. Vi har det för bra. Vi överkonsumerar. Spelar ingen roll vem som kommer. Bara miljön/socioekonomin är bra, så kommer de att blomma ut. Om de inte blommar ut så beror det på svenskens rasism eller diskriminerande attityd.

Alla tre grupper borde ha en varningstriangel på sig för den adylinvandring och integrationspolitik vi har haft har tyvärr gynnat islamister, korrupta, kriminella, hederskulturella och lågfungerande och jan mycket väl vara det som knäcker den svenska demokratin, sekularismen, välfärdsstaten, jämlikheten, jämställdheten och yttrandefriheten.
Citera
2025-09-19, 22:26
Avstängd
Citat:
Fortfarande. Det är svenskarnas land och vi kan inte applicera samma tänkande där.

Poängen är att om man är emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott, då tvingas man för att vara logiskt konsekvent vara emot barnafödandet av etniska svenskar eftersom denna grupp också begår brott. Det blir den oundvikliga logiska följden.

Accepterar man inte följden och är inte villig att verka för att strypa barnafödandet av etniska svenskar, ja men då ska man inte inta den korkade ståndpunkten att vara emot att ta hit invandrare för att de begår brott. Svårare än så är det inte.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-19 kl. 22:31.
Citera
2025-09-19, 22:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Poängen är att om man är emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott, då tvingas man för att vara logiskt konsekvent vara emot barnafödandet av etniska svenskar eftersom denna grupp också begår brott. Det blir den oundvikliga logiska följden.

Accepterar man inte följden och är inte villig att verka för att strypa barnafödandet av etniska svenskar, ja men då ska man inte inta den korkade ståndpunkten att vara emot att ta hit invandrare för att de begår brott. Svårare än så är det inte.

Nej, det är två olika saker. Kriminella svenskar kan vi inte komma ifrån, men vi kan se till att vi inte importerar utländska kriminella också.
Citera
2025-09-19, 22:55
Avstängd
Citat:
Nej, det är två olika saker. Kriminella svenskar kan vi inte komma ifrån, men vi kan se till att vi inte importerar utländska kriminella också.

Poängen som jag försöker belysa är att ifall man är emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott och det svartmarkerade med understrykning är ett tillräckligt kriterium för att inte ta hit invandrare, då blir följden att man även tvingas vara emot barnafödandet av etniskt födda svenskar eftersom denna grupp också begår brott.

Det låter på dig som att du inte accepterar premissen att det är ett tillräckligt skäl att inte ta hit invandrare för att invandrare begår brott, har jag förstått dig rätt? Ja/nej?

Ifall du accepterar premissen som ett tillräckligt skäl så har du inget annat val än att bite the bullet och acceptera den logiska följden ovanför markerat i svart. Annars uppstår ett logiskt problem.

Ifall du inte accepterar premissen däremot så förstår jag inte varför du tidigare skrev att det är en fullt rimlig invändning. Det kan du uppenbarligen då inte tycka:

Citat:
Nej, inte alls. Det är en fullt rimlig invändning.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-19 kl. 22:58.
Citera
2025-09-19, 22:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Poängen som jag försöker belysa är att ifall man är emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott och det svartmarkerade är ett tillräckligt kriterium för att inte ta hit invandrare, då blir följden att man även tvingas vara emot barnafödandet etniskt födda svenskar eftersom denna grupp också begår brott.

Det låter på dig som att du inte accepterar premissen att det är ett tillräckligt skäl att inte ta hit invandrare för att invandrare begår brott, har jag förstått dig rätt?

Ifall du accepterar premissen så har du inget annat val än att bite the bullet och acceptera den logiska följden ovanför.

Ifall du inte accepterar premissen så förstår jag inte varför du tidigare skrev att det är en fullt rimlig invändning när du uppenbarligen inte ens tycker att invändningen är godtagbar.

Fortfarande så är det två olika saker. Detta är SVENSKARNAS land. Det innebär att vi tyvärr kommer att få dras med kriminalitet från svenskar. Men bara för den sakens skull så behöver inte importera utländska kriminella också.
Citera
2025-09-19, 23:15
Avstängd
Citat:
Fortfarande så är det två olika saker. Detta är SVENSKARNAS land. Det innebär att vi tyvärr kommer att få dras med kriminalitet från svenskar. Men bara för den sakens skull så behöver inte importera utländska kriminella också.

Vad skrev du till mig? Jo, att du ansåg att det är en fullt rimlig invändning att vara emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott. Det är ingen fullt rimlig invändning över huvud taget för om det hade varit det så hade du givetvis varit emot (om jag ger dig the benefit of the doubt och antar att du förstår dig på logik) att inte strypa barnafödandet av etniskt födda svenskar eftersom denna grupp också begår brott.

Eftersom du inte verkar vara för att strypa barnafödandet av etniskt födda svenskar, så kan vi konstatera att det är ingen fullt rimlig invändning att vara emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott. Det är inte en godtagbar invändning eller ett godtagbart skäl för att undvika att ta hit invandrare.

Jag tolkar det därmed som att du har två skäl som du bedömer som tillräckliga för att inte ta hit invandrare:
1) De begår brott.
2) De är inte födda i Sverige.

Stämmer detta? Bekräfta gärna kort,
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-19 kl. 23:21.
Citera
2025-09-19, 23:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Vad skrev du till mig? Jo, att du ansåg att det är en fullt rimlig invändning att vara emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott. Det är ingen fullt rimlig invändning över huvud taget för om det hade varit det så hade du givetvis varit för (om jag ger dig the benefit of the doubt och antar att du förstår dig på logik) att strypa barnafödandet av etniskt födda svenskar eftersom denna grupp också begår brott.

Eftersom du inte verkar vara för att strypa barnafödandet av etniskt födda svenskar, så kan vi konstatera att det är ingen fullt rimlig invändning att vara emot att ta hit invandrare för att invandrare begår brott. Det är helt enkelt inte ett tillräckligt godtagbart skäl för att undvika att ta hit invandrare.

Jag tolkar det därmed som att du har två skäl som du bedömer som tillräckliga för att inte ta hit invandrare:
1) De begår brott.
2) De är inte födda i Sverige.

Stämmer detta? Bekräfta gärna kort,

Det borde väl vara uppenbart? Eller kanske inte för ett efterblivet mähä för dig. Det säger sig självt att etniska svenskar är vårt eget ansvar även om de begår brott. Samma sak kan inte sägas om invandrare. Dessutom om vi inte föder barn så dör svenskarna ut. Samma sak kan inte sägas om vi inte tar emot invandrare.
Citera
2025-09-19, 23:36
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Haha, matematisk riskanalys? Du får det att låta så avancerat haha. Vad pratar du om grabben? Det är en mellanstadieuträkning - en banal per capita uträkning för att illustrera felaktigheten i ditt tidigare resonemang. Det är allt.

Du förstod inte syftet bakom den banala per capita uträkningen. Men om du gör det nu så är det bara bra. Ett tips är att ha koll på hur du uttrycker dig och läsa noggrant vad andra skriver.

En banal, enkel, crude per capita uträkning som enbart justerar för befolkningsökning är ett känsligt mått och fångar upp de faktorer som du babblar om också. Ifall de har en påverkan. Det ska tilläggas.

Detta borde du förstå eftersom detta enkla mått inte modifierar riskprofilen på förövarna eller de invandrare som kommer hit. Detta mått tittar bara på hur risken ser ut på populationsnivå inom ett samhälle. Men det påverkas av extremt många faktorer.
Dessa "extremt många faktorer" kan ju vara relevant att lyfta fram, eller åtminstone de du anser vara mest relevant, shoot!
Citat:
Vad är din ultimata slutkläm här? Det bästa är nog om du formulerar ett argument av något slag.

Om du läser titeln på den här tråden och trådskaparens första inlägg så kan du dock se att resonemanget som förs inte är helt vattentätt. Man tolkar det som att överrepresentation av invandrare inom brott innebär att invandring ökar risken för brottslighet. Man blandar ihop äpplen och päron här.

Det kan även vara värt att belysa att på det här forumet så verkar många tro att om man argumenterar emot ett resonemang, då tycker man precis tvärtom. Men så är det inte. Man kan faktiskt vara neutral etc.
Någon "ultimat slutkläm" ligger inte begrundat som intention i mitt engagemang i vår diskussion. "Ultimata slutklämmar" tenderar att naturligt manifestera sig om diskussionen är konstruktiv och båda är villiga att utforska det okända, om du definierar en "ultimat slutkläm" som potentiellt en insikt?

Citat:
Jag bryr mig om det som är rätt. Vem som säger vad som är korrekt skiter jag i.
Kanske vad som är "schyst" också?

Någonting som jag faktiskt fann relevant du förmedla, ja, utöver givetvis din kanske inte särskilt avancerade matematiska uträkning var denna slutsats:
Citat:
Slutsats: Ökningen i antalet brott berodde helt på befolkningsökningen, inte på att invandrargruppen var mer brottsbenägna.
Skulle du med denna slutsats som grund säga att en minskad invandring innebär en minskad risk i att bli utsatt för brott?
Senast redigerad av particulum1 2025-09-19 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in