2025-09-19, 17:56
Medlem
TheQues avatar
https://www.hn.se/nyheter/halland/ma...a-224283c65b4f

Citat:
Halland, Hylte - En man i 20-årsåldern misstänks ha skurit halsen av två katter som han skaffade med sin dåvarande flickvän. Han misstänks bland annat även för att ha skjutit flickvännen med en soft air gun.

Citat:
Mannen och kvinnan var i ett förhållande under 2022 och 2023. Det var då händelserna utspelade sig på en ort i Hylte kommun, men de kom till polisens kännedom först efter att förhållandet tagit slut då kvinnan berättat om det för anhöriga och de därefter gått till polisen.

Citat:
Hösten 2022 skaffade de två katter ihop. Kvinnan uppger att det var ett gemensamt beslut, men att mannen inte tyckte om katterna då han tyckte att de var ”skabbiga”. Efter mindre än ett år var båda katterna döda. Mannen misstänks ha dödat båda två.

Kvinnan berättar i polisförhör att mannen blev arg på den första katten för att den hade bajsat eller spytt nära hans skor i hallen. Han ska då ha tagit in katten till badkaret för att duscha av den, men då katten var rädd för vattnet rev den honom. Mannen ska då, enligt vittnesmålet, ha dunkat katten mot badkaret innan han hämtade en kniv och skar halsen av katten.

Stoppade katt i tvättmaskinen
Kvinnan var inte hemma när den andra katten dödades, utan har fått höra om det efteråt. Enligt de uppgifter hon hört ska han ha slagit katten, stoppat in den i tvättmaskinen och startat den. När programmet var klart ska han ha spikat fast spikar i katten innan han skar halsen av den.

Citat:
Försökte stjäla A-traktorer
Under hösten förra året misstänks han dessutom ha försökt stjäla två A-traktorer under pistolhot. Tre ungdomar hängde då i sina A-traktorer på en butiksparkering när mannen dök upp. Han gick fram till ungdomarna och började prata med dem. Till slut lyfte han upp sin tröja och visade att han hade ett är pistolliknande föremål i byxlinningen samtidigt som han sade till dem att lämna över bilnycklarna.

Citat:
Nu åtalas mannen för misshandel, djurplågeri, försök till grovt tillgrepp av fortskaffningsmedel och olaga hot.

Detta kvalificerar in sig på något av det värsta jag läst. Vad är detta för sjuk jävel?
Har Flashback mer info om brottet & detta monster?
Citera
2025-09-19, 18:13
Medlem
Europes avatar
Tyvärr brukar inte djurplågeri ge några verkliga straff i Sverige.

Jag googlade efter att jag skrev ovanstående och såg att 2022 infördes brottsrubriceringen ”grovt djurplågeri”. Vi får väl se om det kan ge mer än böter, svenska domstolar älskar att döma ut minimistraff. Trots allt fanns fängelse på skalan även tidigare, det är inte skälet till att folk aldrig brukade dömas till fängelse oavsett råheten i djurplågeriet.
Citera
2025-09-19, 18:18
Medlem
okok1s avatar
Låter som en som kommer döda sin flickvän om 5-10 år.
Citera
2025-09-19, 18:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Mannen säger själv i förhör att han inte mådde bra under den perioden, men att han bara skämtade med ungdomarna.

Så, försöker det troligen psyksjuka vraket spela ynklig för att få medlidande eller?
Citera
2025-09-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Exakt min tanke.. Inom kort tid sitter han häktad för mord.
Detta är en psykopat
Citera
2025-09-19, 18:51
Medlem
Vandaliserad egendom och dödade djur är en stark indikation på att hon själv blir nästa mordoffer.
Citera
2025-09-19, 19:03
Medlem
Finns det ingen hejd på hur sjuk och empatilös en människan kan vara? Vad kommer denna sjuka gränslösa människa göra härnäst?
Känns som en som är kapabel till vad fan som helst och en fara för allt som lever i dess närhet.

Önskar att de gamla mentalsjukhusen införs igen i landet, många kvalificerar sig inte för ett liv i frihet.
Citera
2025-09-19, 19:59
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Detta är bara början...

Vet någon vidret är?
Senast redigerad av Tetrodotoxin 2025-09-19 kl. 20:00. Anledning: korrigering
Citera
2025-09-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så, försöker det troligen psyksjuka vraket spela ynklig för att få medlidande eller?
I lagens mening troligen ej sjuk, men med riktigt höga poäng på skalan för psykopati och antisocial personlighetsstörning. Sådana borde förses med varningstriangel i pannan.
Citera
2025-09-19, 20:03
Medlem
KNARKAREN85s avatar
FY FAN , stackars katter. GUD VAD JAG HATAR DJURPLÅGARE.

Jag gjorde själv en tråd om en Kubansk psykopat som halshugger en Indisk man framför hans fru och son.

Bland det värsta jag sett.

Vad fan är det för jävla demoner. Må jäveln få avrättning
Citera
2025-09-19, 20:12
Medlem
triptykens avatar
Det här är varför "shady svennar" är en sån enorm red flag för många kvinnor....
Citera
2025-09-19, 20:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Exakt min tanke.. Inom kort tid sitter han häktad för mord.
Detta är en psykopat
100%. Min spontana tanke var att den här mannen var i farten igen; (FB) Kidnappning, misshandel och hot i Hagsätra men det var fel ort och ålder. Men helt klart samma typ av galning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in