Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Jag svårt att förstå varför du vill ge Chrippa skit för att han visar upp att Joakim är dömd för att hota att skära av halsen av en kvinna. Du verkar ha svårt att se objektivt på situationen och styras av ditt hat mot Chrippa.
Bra att du är läskunnig. Offret pressades att anmäla, superbt agerande av personen som gjorde det. Kvinnor som utsätts för brott av män vill sällan anmäla men brukar pressas att göra det av sin omgivning. Du har säkerligen nån i din närhet som du själv har pressat att gå och anmäla efter att hon utsatts för ett grovt brott.
Offret, utan situationstecken är ett av flera kvinnliga offer som utsatts för liknande hot av honom, hennes historia är inte unik på nåt sätt alls.
Hon har under ett års tid varit med om dödsfall och trauman som har lett till att hon och hennes barn har hamnat i akut ekonomisk utsatthet. Trots det går hon inte med på att erkänna att brottet är falskt anmält för att få låna pengar och trots den ”falska anmälan” ledde det aldrig vidare till omprövning och Jocke inte ens anmälde henne.
Faktum kvarstår att Joakim har försökt sopa igen spåren efter händelsen och projicerat sitt självhat på Chrippa genom att göra falska anmälningar mot honom för liknande brott, men det misslyckas alltid för att Chrippa är oskyldig och Joakim ljuger. Det är så det fungerar i ett rättssamhälle men det är svårt för er att acceptera.
Har jag gett Chrippa skit för detta med ”offret”?
Är det bra att ”offret” blev pressad att anmäla även OM inte ”offret” ansåg att ett brott har begåtts?
Vilka är dessa flera ”offer”?
Resten angående dina fantasier om hur Jocke har försökt sopa undan detta osv orkar jag inte svara på. Du gör som alltid blandar en liten del sanning med grova lögner och försöker skapa sanningar..