2025-09-19, 17:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aMember99
Nej. Det är inte bidragsbrott. Jag får samma summa som alla andra, så nej.

Det är fortfarande bidragsbrott om du ljuger om din situation. Har du sparmedel och svarar att du inte har det begår du bidragsbrott.
Citera
2025-09-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är fortfarande bidragsbrott om du ljuger om din situation. Har du sparmedel och svarar att du inte har det begår du bidragsbrott.
Det är inte sparmedel. Det är pengar från bidrag.
Citera
2025-09-19, 17:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det är inte sparmedel. Det är pengar från bidrag.

Pengar som du inte konsumerar upp är sparmedel per definition, spelar ingen roll vad de kommer ifrån.
Citera
2025-09-19, 17:51
Medlem
Citat:
Pengar som du inte konsumerar upp är sparmedel per definition, spelar ingen roll vad de kommer ifrån.
Jo. Förstår du inte det? Så enkla fakta begriper alla. Sparar du från tidigare lön, så är det fel, men att inte anavända allt soc-bidrag är helt okej och inte sparmedel.
Citera
2025-09-19, 17:54
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jo. Förstår du inte det? Så enkla fakta begriper alla. Sparar du från tidigare lön, så är det fel, men att inte anavända allt soc-bidrag är helt okej och inte sparmedel.

Du får googla vad "sparmedel" betyder, du verkar inte kunna svenska ordentligt.
Spar du pengar är det sparmedel, det är inte så svårt att förstå.

Har du sparmedel så har du inte rätt till socialbidrag enligt lagen. Soc-bidrag får den som inte har andra möjligheter till försörjning.
Citera
2025-09-19, 17:56
Medlem
Citat:
Du får googla vad "sparmedel" betyder, du verkar inte kunna svenska ordentligt.
Spar du pengar är det sparmedel, det är inte så svårt att förstå.

Har du sparmedel så har du inte rätt till socialbidrag enligt lagen. Soc-bidrag får den som inte har andra möjligheter till försörjning.
Jo. Jag har rätt till det, om pengarna kommer från tidigare bidrag. Det är du som inte förstår.
Citera
2025-09-19, 17:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jo. Jag har rätt till det, om pengarna kommer från tidigare bidrag. Det är du som inte förstår.

Det är du som inte förstår lagen trots att jag har länkat till den.

Det spelar ingen roll var dina pengar kommer ifrån, har du redan pengar som du kan leva av så har du inte rätt till socialbidrag.

Om du ljuger om dina tillgångar begår du bidragsbrott.
Citera
2025-09-19, 18:02
Medlem
Citat:
Det är du som inte förstår lagen trots att jag har länkat till den.

Det spelar ingen roll var dina pengar kommer ifrån, har du redan pengar som du kan leva av så har du inte rätt till socialbidrag.

Om du ljuger om dina tillgångar begår du bidragsbrott.
Du tolkar den fel. Självklart ska inte den som går på bidrag bli nekad ytterligare bidrag bara för att den levt snålt. Kom ihåg att det finns de som super upp pengarna.
Citera
2025-09-19, 18:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Du tolkar den fel. Självklart ska inte den som går på bidrag bli nekad ytterligare bidrag bara för att den levt snålt. Kom ihåg att det finns de som super upp pengarna.

Jo det är så lagen fungerar i Sverige.
Du har inte rätt till soc om du levt snålt och sparat ihop pengar.
Citera
2025-09-19, 18:06
Medlem
Citat:
Jo det är så lagen fungerar i Sverige.
Du har inte rätt till soc om du levt snålt och sparat ihop pengar.
Jo. Det har du givetvis. Att få det till något det inte alls är, har du inget för. Alla har samma möjligheter och den som lever snålt skall inte straffas.
Citera
2025-09-19, 18:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jo. Det har du givetvis. Att få det till något det inte alls är, har du inget för. Alla har samma möjligheter och den som lever snålt skall inte straffas.

Du lever i sosse-land och där fungerar det så. Ring soc och fråga om du inte kan läsa lagen.
Citera
2025-09-19, 18:16
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Om jag för över pengar från en svensk bank till revolut och sedan till Kraken och köper bitcoin, finns det något sätt att härleda att krypton är mina. Jag går på bidrag och köper krypto för de pengarna. Jag vill inte att någon skall komma på mitt förfaringssätt så att säga.
Kraken kräver att du ska identifiera dig med bland annat ID eller pass. Jag är även rätt säker på att de underrättar skatteverket när de måste.

Det är en seriös sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in