2025-09-19, 16:59
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Enda straffet han kommer få i dagsläget är att konserten blev inställd och kanske flera blir inställda i följd av detta med.

Enligt artikeln och så är han inte misstänkt för brottet enligt polis så.
Nyckelorden här är "i nuläget inte misstänkt". Det betyder bara att de än så länge inte kan bevisa att han mördat henne.

Ganska uppenbart att han är inblandad.

Ung naiv kvinna försvann för ett år sen. Enligt mamman dejtade hon David, vid försvinnandet.

Ett år senare hittas hon styckad i Davids bil. David skyller på att "någon annan" har haft bilen.

Jag kommer att äta upp min hatt om David inte är inblandad.
Senast redigerad av Bone Collector 2025-09-19 kl. 17:08.
Citera
2025-09-19, 17:01
Medlem
Mailmanss avatar
Förvirrad. Varför blir det inställt om han inte hade något med det att göra?

Eller är det oklart om han hade det eller inte?
Som inlägget ovan mig så dejtade han iaf tjejen…

Märkligt att
Citera
2025-09-19, 17:12
Medlem
exoticspices avatar
Teslan är en av flera bilar som ägs av David och bilarna, plus Teslan är en som används (lånas?) av många personer slumpmässigt, enligt en hemlig källa.

Är det en av dessa personer som har hjälpt till att flytta bilen?

Som jag förstår det har bilen inte flyttats runt i ett år utan sista tiden och gissar att kroppen har legat någon annanstans innan den hamnade i bilen, kanske på olika platser för att inte väcka misstankar. Kroppen hittades i en väska som är lätt att bära för en ensam person.

Celeste var rätt liten till växten.
Citera
2025-09-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Teslan är en av flera bilar som ägs av David och bilarna, plus Teslan är en som används (lånas?) av många personer slumpmässigt, enligt en hemlig källa.

Är det en av dessa personer som har hjälpt till att flytta bilen?

Som jag förstår det har bilen inte flyttats runt i ett år utan sista tiden och gissar att kroppen har legat någon annanstans innan den hamnade i bilen, kanske på olika platser för att inte väcka misstankar. Kroppen hittades i en väska som är lätt att bära för en ensam person.

Celeste var rätt liten till växten.

Mmm "mina bilnycklar ligger i farstun vem som helst får låna min bil" Så det var absolut inte jag!
Citera
2025-09-19, 17:53
Medlem
Helt ärligt, varför låter man en död kropp ligga kvar i bilen??
Citera
2025-09-19, 17:57
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Nyckelorden här är "i nuläget inte misstänkt". Det betyder bara att de än så länge inte kan bevisa att han mördat henne.

Ganska uppenbart att han är inblandad.

Ung naiv kvinna försvann för ett år sen. Enligt mamman dejtade hon David, vid försvinnandet.

Ett år senare hittas hon styckad i Davids bil. David skyller på att "någon annan" har haft bilen.

Jag kommer att äta upp min hatt om David inte är inblandad.
Har sett print screens från hans discord när hon är med i bild med honom, hon var 13 år då, han är nog rätt körd.
Citera
2025-09-19, 17:58
Medlem
Bassplays avatar
Testa är ju fullproppad med kameror så borde ju vara ett ställe att leta bevis på.
Citera
2025-09-19, 18:04
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Om bilen varit borta länge, borde han inte reagerat på att den är borta? Om bilen inte varit borta länge, hur kommer man undan med att flytta på förruttnat lik? Det borde ju lukta.
Citera
2025-09-19, 18:05
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Mmm "mina bilnycklar ligger i farstun vem som helst får låna min bil" Så det var absolut inte jag!
Precis, "det är så många som lånar bilar av mig, jag kan inte hålla koll på alla och var bilarna körs och parkeras".
Citera
2025-09-19, 18:12
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Helt ärligt, varför låter man en död kropp ligga kvar i bilen??
Det är ju säkrare att dumpa väskan i havet och skrota bilen.

För föräldrarna fruktansvärt att dottern inte skulle bli hittad då förstås och vara försvunnen för alltid.
Citera
2025-09-19, 18:13
Medlem
😂 Antagligen. Han trodde problemet skulle försvinna av sig själv. 🤣
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Inavlade föräldrar?
Citera
2025-09-19, 18:17
Medlem
Ja, varför skita i den lilla detaljen liksom. När man nu ansträngt sig med något så vidrigt som att att mördad och stycka en stackars tjej. Verkligen förfärligt för hennes familj och vänner.
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är ju säkrare att dumpa väskan i havet och skrota bilen.

För föräldrarna fruktansvärt att dottern inte skulle bli hittad då förstås och vara försvunnen för alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in