Citat:
Ursprungligen postat av
PaulRonge
Hej, hur mår Pappa och familjen nu?
Ja du, tackar som frågar, tyvärr ingen förbättring. han verkar kröka mer nu, flera gånger har han tydlgien somnat vid bordet och ramlat av, eller så har han trillat på väg in till sängen. Stackars mamma är livrädd att han ska smälla i huvudet. Senast var de är mammas bror och fru var på besök, då blev han så full att han ramlade och slog i skalleså han hade en fet blåtidar. Oerhört pinsamt för mamma men han skiter I vilket,
Hans företag håller på att gå under, jag själv har lånat honoom 60.000 , och det kommer nog bli 100.000 till. Han har skött företaget och sin ekonomi uruselt de senaste 20 åren, han har inga besparingar, inga investeringar, mamma har fått gå in mer arvspengar etc, runt en halv miljon. Det är liksom inte ens månad till månad han lever, varje måand är det panik och oro över pengar. men han krökar lika mycket och gör inget åt det, men han är ju 77 nu. Han skyller på att utländska kunder har 60 dagars betalningsfrist, men så har devarit senaste 20 åren och han har liksom inte gjort nåt åt det, sen kommer alltid elräkningen i feb mars som han alltid beklagar sig över men inte Fan har han gjort nåt åt det för att lösa det. Samma sak varje år "nu är företaget nära att konkurs och vi kommer förlora huset, men den här kunden kanske blir nåt" och sen blir det aldrig nåt, eller så missar han nåt viktigt. Nu senast så var det genomgång av hyresavtalet på hans fabrik som han inte tittade igenom, så de lade på snöröjning för 60 papp om året samt att han nu måste betala 2 hyror i förskott varje månad. Sen är hans revisor så in i helvete dyr, 20-30000 I måanden, men han vägrar byta, med följa att jag eller morsan måste gå in med pengar, så det är minst sagt frustrerande.
dSå han krökar mer och mer. Men enligt han själv så är alla hans "värden" perfekta. Dock avslöjande han att läkarna trodde han hade levercancer då jag skrev första inlägget men så var det tydlgien inte, men det var därför han slutade. Sen går han omkring och tror att anledningen till varför hans värden är bra (vet ej om man kan lita på det) är för att han slutat dricka gin och bara dricker sin halva flaska whiskey varje kväll, samt 2-3 aperol spritzes.