Citat:
Ursprungligen postat av
StationOdenplan
Finns en risk att att super ihjäl sig när han kliver på igen. Alkoholism är en progressiv sjukdom.
Ja, inte bara det, han har narcissistic personality disorder" har jag kommit på, allt jag läser om det stämmer in på honom. Han började ju så smått igen att dricka, en halv flaska prosecco blev snabbt 1 hel, ett glas konjak blev snabbt tre.
Mamma skrev ett kort i barskåpet som stod typ" snälla drick inte detta, familjen är viktigare och vi älskar dig alla" och lite hjärtan och sånt, och nu ger han henne silent treatment, som han gjort förra gången hon ställde ett ultimatum, "mig eller spriten" han valde spriten, mamma stannade såklart, och som han också gjort mot syrran när hon var 16, i 6 månader. Tydligen ett favoritvapen bland narcissister.
Det är skitjobbigt för mamma, hon är super empatisk, och den snällaste personen jag känner.
Samtidigt kan jag tänka mig hur pappa känner det, han säger att alla är emot honom och inget han gör är nog, han lever i sitt huvud ochghar en oförmåga att vara självkritisk.