Citat:
Ursprungligen postat av
EvilElvis
Citat:
Ursprungligen postat av
Inthemove
Patetisk nonsens...
Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Pretentiöst dravel. Han skriver som om han läser upp en pjäs och att händelsen skakat samhället i grunden. Han får chilla lite.
"med civilkurage sa jag..." Jo tjena

Åh vilken FOLKHJÄLTE "Raffe" är! Han tar en kula för oss alla!

En rättskaffens man är han som är beredd att riskera sitt anseende och en dom i domstol och sannolikt ett än hårdare straff än via ett föreläggande, med det enda syftet att han inför rätten ska poäntera att en polisman varit näsvis bot honom när han kört för fort! Det faktum att rätten i denna huvudrättsförhandling ej har mandat att uttdela några som helst sanktioner mot den påstått näsvisa polismannen verkar ej heller bekomma Edholm, så länge han för göra lite teater över det hela (vilket han säkerligen är glad över med tanke på att han knappt får några uppdrag längre).
Fast egentligen misstänker jag att det gick till på följande sätt:
Polis: Ja det gick ganska fort här
Edholm: Ja men alltså, skyltarna är ju övertejpade
Polis: Jo jo, men nu var det ju bara 40 här så ja måste skriva upp dig. Om du erkänner här och nu så kan du få ett föreläggande istället?
*Småsnack*
Edholm: Mja alltså jkag fattar inte att man håller på så här i det här landet, i andra länder är det annorlunda
Polis: Mmm... har du bott och rest mycket utomlands då? Någonstans du trivs på och skulle kunna tänka dig bo?
*Mer kallprat*
Edholm: Nä men alltså jag tror vi skippar boten så tar jag min chans i rätten istället för jag tycker itne dessa övertejpade skyltar är ok.
Polis: Jaja, du gör som du vill.