2017-05-01, 16:47
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Alby? Han är inte uppvuxen där?

Tror han kom från Hallunda/Norsborg, hängde i samma gäng när vi gick i plugget men var aldrig hemma hos honom. Stöter på honom någon gång om året och kan bara säga att det fortfarande är en dunderkille...
Senast redigerad av sajebis 2017-05-01 kl. 16:50.
Citera
2025-02-17, 07:04
Avslutad
Rafael Edholm har hyrt ut ”skärgårdsoas” svart – ökade hyran med 1 300 procent

Citat:
”Egen oas i skärgården”.

Så står det i Airbnb-annonsen – för fritidshuset skådespelaren Rafael Edholm hyrt ut svart med en hyreshöjning på nära 1 300 procent.

Nu vill hyresvärden vräka honom.

– En blixt från klar himmel, säger Edholm.

https://www.expressen.se/noje/rafael-edholm-har-hyrt-ut-skargardsoas-svart-med-13-dubbel-hyra/
Citera
2025-02-17, 18:16
Medlem
Sanningen kommer Rafael Edholm . Du ar en nolla
Citera
2025-09-17, 22:47
Medlem
EvilElviss avatar
Vad tror juryn? Gick det till såhär tro?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/73We1v/rafael-edholm-av-med-korkortet

Citat:
Den 16 september 2025 stoppades jag på en temporär 40-väg vid Drottningholms slott, Ekerö. Polisen mätte mig till 75 km/h – fakta jag inte bestrider. Men vägen är ett kaos: Hastighetsgränser ändras stup i kvarten, och svarta sopsäckar hänger över skyltar som om vägbygget glömts i kulisserna. Som bilist tvingas man gissa vad som gäller – en fälla för vem som helst.
Jag vädjade till rimlighet. Jag kör 4 mil var och varannan dag för att skjutsa och hämta mina barn till skolan, med 40 i stort sett prickfria år bakom ratten. "Alla är lika inför lagen," sa konstapeln, låt oss kalla honom Johannes. Helt rätt. Men sen kom hans ord: "Du kan välja att bo på en annan plats på jorden om det inte passar." Ursäkta? Jag mötte hans blå, vässade ögon: "Vänta, vad sa du nu?!" Som min gamle vän Loffe Carlsson skulle sagt, han hade "skitit i det blå skåpet". Johannes visste att han trampat över gränsen. Han fäktade med block och penna, himlade med ögonen, frustade och bet sig i tungan innan han flydde till en dunge för att hämta andan, medan kollegan Bertil tog över.
Med civilkurage sa jag: "The pen is mightier than the sword. Ni i uniform representerar staten – era ord måste vara exakta, inte vårdslösa." Jag vägrade bekänna boten på plats, inte för hastigheten, utan för bemötandet. Som den som spelade Hamid i "Vingar av glas", där jag som invandrad svensk mötte fördomar, kändes hans ord som en repris – en kränkning som ekade ända till 80-talet, när jag snackade mig ur ett gäng skinheads vid Slussen med logik: "20 mot 1 får er att se korkade ut."
Det här är en väckarklocka: Temporära zoner skapar kaos för familjer, och polisen ska vara rättvisans väktare, inte leverera repliker som sårar. Jag tar detta till domstol för orden, inte hastigheten. Vad säger ni – är detta rimligt, eller dags att skriva om samhällets manus?
Citera
2025-09-18, 01:53
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis

Patetisk nonsens...
Citera
2025-09-18, 06:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Kan jag mycket väl tänka mig att det gjorde.

Jag tycker att han har en poäng. Är också förbannat trött på bortglömda vägarbeten. Nedskyltade 40-50 sträckor som i normalfallet kan ha både 70, 90 och 110 som hastighetsgräns.

Sen hatar jag poliser som ska komma med idiotkommentarer som att man ska flytta om det inte passar bla bla bla. Det är inte deras jobb.

Tycker han gör helt rätt som tar sådana här ärenden till rätten. Det borde alla göra istället för att bara snällt skriva på. Polisen är ingen domare och man har alltid rätt att få sin sak prövad.
Citera
2025-09-18, 13:23
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Pretentiöst dravel. Han skriver som om han läser upp en pjäs och att händelsen skakat samhället i grunden. Han får chilla lite.

Citat:
Jag vädjade till rimlighet. Jag kör 4 mil var och varannan dag för att skjutsa och hämta mina barn till skolan, med 40 i stort sett prickfria år bakom ratten. "Alla är lika inför lagen," sa konstapeln, låt oss kalla honom Johannes. Helt rätt. Men sen kom hans ord: "Du kan välja att bo på en annan plats på jorden om det inte passar." Ursäkta? Jag mötte hans blå, vässade ögon: "Vänta, vad sa du nu?!" Som min gamle vän Loffe Carlsson skulle sagt, han hade "skitit i det blå skåpet". Johannes visste att han trampat över gränsen. Han fäktade med block och penna, himlade med ögonen, frustade och bet sig i tungan innan han flydde till en dunge för att hämta andan, medan kollegan Bertil tog över.

Med civilkurage sa jag: "The pen is mightier than the sword. Ni i uniform representerar staten – era ord måste vara exakta, inte vårdslösa." Jag vägrade bekänna boten på plats, inte för hastigheten, utan för bemötandet. Som den som spelade Hamid i "Vingar av glas", där jag som invandrad svensk mötte fördomar, kändes hans ord som en repris – en kränkning som ekade ända till 80-talet, när jag snackade mig ur ett gäng skinheads vid Slussen med logik: "20 mot 1 får er att se korkade ut."

"med civilkurage sa jag..." Jo tjena
Citera
2025-09-18, 22:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Alla som kör för fort i trafiken måste förstå att fortkörning ökar risken för olyckor och förvärrar dessutom skadorna om det inträffar en olycka.

Rent krasst kan man säga att ökad hastighet ger ökad risk att dö om olyckan är framme.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-18 kl. 22:19.
Citera
2025-09-18, 23:25
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Patetisk nonsens...

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Pretentiöst dravel. Han skriver som om han läser upp en pjäs och att händelsen skakat samhället i grunden. Han får chilla lite.

"med civilkurage sa jag..." Jo tjena
Åh vilken FOLKHJÄLTE "Raffe" är! Han tar en kula för oss alla! En rättskaffens man är han som är beredd att riskera sitt anseende och en dom i domstol och sannolikt ett än hårdare straff än via ett föreläggande, med det enda syftet att han inför rätten ska poäntera att en polisman varit näsvis bot honom när han kört för fort! Det faktum att rätten i denna huvudrättsförhandling ej har mandat att uttdela några som helst sanktioner mot den påstått näsvisa polismannen verkar ej heller bekomma Edholm, så länge han för göra lite teater över det hela (vilket han säkerligen är glad över med tanke på att han knappt får några uppdrag längre).

Fast egentligen misstänker jag att det gick till på följande sätt:

Polis: Ja det gick ganska fort här
Edholm: Ja men alltså, skyltarna är ju övertejpade
Polis: Jo jo, men nu var det ju bara 40 här så ja måste skriva upp dig. Om du erkänner här och nu så kan du få ett föreläggande istället?
*Småsnack*
Edholm: Mja alltså jkag fattar inte att man håller på så här i det här landet, i andra länder är det annorlunda
Polis: Mmm... har du bott och rest mycket utomlands då? Någonstans du trivs på och skulle kunna tänka dig bo?
*Mer kallprat*
Edholm: Nä men alltså jag tror vi skippar boten så tar jag min chans i rätten istället för jag tycker itne dessa övertejpade skyltar är ok.
Polis: Jaja, du gör som du vill.
Citera
2025-09-19, 00:31
Medlem
Förstår inte ens varför han har fått spela i film? Han är inte ens bra ???
Citera
2025-09-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Förstår inte ens varför han har fått spela i film? Han är inte ens bra ???
Rafael Edholm, Don Bennichi m.fl. är det Sverige hade att bjuda på under 90-talet när det gälde "mörka, mystiska män, men talang hade de egentligen inte mycket av.
Citera
2025-09-19, 05:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vid vägbyggen, förskolor och skolor är det viktigare än någon annanstans att hålla låg hastighet - 75 kmh förbi en vägarbetare är omdömesllöst så det räcker och blir över...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in