2025-08-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchnarrator30
Jag menade inte något negativt med "vilsna själar", var ett dumt ordval. Syftade främst på att flera hade det kämpigt på olika sätt. Och enormt kul hade vi!

Lite mer OT: Är det någon som minns eller känner till något om en äldre man som alltid pratade i sin hand på bussen i början av 2000 däromkring? Funderar ibland på vad det var för filur.

Jaaaa han som pratade med sin hand kommer jag ihåg! Inte sett han på länge dock.
Är btw oxå en ”överlevare” från ”STK”😅
Citera
2025-09-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Det verkar som att antalet orginal minskat. Förr i tiden stod det en kuf i varje hörn.

En ny som jag stött på dock: En ung kille 30 år cirka, ser lite rufsig ut och verkar lite bohemisk. Träffade på han utanför pizzeria Pinocchio när jag gick ut med 4 pizzor varpå följande konversation tog plats:

Mannen: Kan jag få dina pizzor.
Jag: Nej jag behöver dom själv.
Mannen: Vet du var det finns pizzor?
Jag: du kan beställa inne på pizzerian
Mannen: kan tyvärr inte det.

Såg han nästa dag stå utanför en annan pizzeria och vänta. Förmodligen på folk som kom med pizzor.

Tror du det är en uteliggare? Har sett en som har en stor typ ”fårjacka” eller va de kallas. Alldeles för stor och med stora hål i. Den hade han hela sommaren. Långt hår och helt tom blick typ. Han kan stå och stirra på en utan röra en blick. Sett han på Druveforsvägen och utanför ica på Allegatan.
Citera
2025-09-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tror du det är en uteliggare? Har sett en som har en stor typ ”fårjacka” eller va de kallas. Alldeles för stor och med stora hål i. Den hade han hela sommaren. Långt hår och helt tom blick typ. Han kan stå och stirra på en utan röra en blick. Sett han på Druveforsvägen och utanför ica på Allegatan.
Han cirkulerar jämt där vid pinocchio allegatan och brukade sova i garage i lägenheter på allegatan tills han blev tillsagd. Inte sett han på några veckor nu
Citera
2025-09-18, 17:03
Medlem
Citat:
Garanterat han, han har alltid den jackan när jag ser honom och långt hår och tom blick som du beskriver
Citera
2025-09-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajjabajja92
Garanterat han, han har alltid den jackan när jag ser honom och långt hår och tom blick som du beskriver

Va ett par veckor sen ja såg han med. Sist ja såg han va han nära ett garage på dryvefors och stod å stirra rakt in buskage as länge.

En annan som jag inte sett på typ 2 år som ja misstänker är död är hon tjejen som va så jäkla hårt sminkad. Fast det såg helt kladdigt och utsmetat ut. Uteliggare då såklart. Alltid i tights och ica påsar med sina tillhörigheter i var hand. Syntes frekvent i centrum.
Citera
2025-09-18, 22:09
Medlem
Citat:

Jag tycker mig känna igen beskrivningen av killen men innan jag skriver mer om honom så vill jag bara kolla om det är är rätt kille. Har han mörkt hår? Är det en lång jacka/rock? Går han ibland också runt och pratar med sig själv och/eller folk och uppträder påverkad av något?
Citera
2025-09-18, 22:56
Medlem
Citat:
Va ett par veckor sen ja såg han med. Sist ja såg han va han nära ett garage på dryvefors och stod å stirra rakt in buskage as länge.

En annan som jag inte sett på typ 2 år som ja misstänker är död är hon tjejen som va så jäkla hårt sminkad. Fast det såg helt kladdigt och utsmetat ut. Uteliggare då såklart. Alltid i tights och ica påsar med sina tillhörigheter i var hand. Syntes frekvent i centrum.
Du menar hon som hade typ rödflammig/oranget hår? Utsmetat smink. Hon hade alltid helt kolsvarta fingertoppar och brukade bråka utanför ica allegatan. Inte sett henne på länge är osäker på om hon lever faktiskt, tyvärr. Ja hon hade tighta och håret var alltid rufsigt
Citera
2025-09-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundOst
Jag tycker mig känna igen beskrivningen av killen men innan jag skriver mer om honom så vill jag bara kolla om det är är rätt kille. Har han mörkt hår? Är det en lång jacka/rock? Går han ibland också runt och pratar med sig själv och/eller folk och uppträder påverkad av något?
Skulle säga halvmörkt och rätt långt stripigt flötigt hår. Ja och ja på båda dina frågor! Han hade någon lång typ vinterjacka av något slag med någon liten päls på om jag inte minns fel kollar alltid bort om man går förbi gillar inte ögonkontakt
Citera
2025-09-19, 06:15
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:

Hon tjejen är död enligt en vän som har koll på uteliggare. Jag träffade på den tjejen några gånger för cirka 17 år sedan då vi gick i samma folkhögskola. Hon verkade då helt normal och hade även två barn. Man undrar ju vad som hände?
Citera
2025-09-19, 12:55
Medlem
Citat:
Du menar hon som hade typ rödflammig/oranget hår? Utsmetat smink. Hon hade alltid helt kolsvarta fingertoppar och brukade bråka utanför ica allegatan. Inte sett henne på länge är osäker på om hon lever faktiskt, tyvärr. Ja hon hade tighta och håret var alltid rufsigt

Oj ja säg aldrig henne säga ett ord! Alltid knäpptyst.

En annan som jag ser ofta. Typ Mellanöstern kille mörkt hår. Blå jacka med pälskrage iaf på höst/vinter. Ibland ljus/beige keps men nästan alltid med svart ryggsäck. Typ psyksjuk kille. Går ofta runt mumlar för sig själv och promenerar runt i stan fram och tillbaka. Ser ganska ung ut.

Citat:
Ursprungligen postat av HundOst
Ja fast mer åt det blonda håret. Va nog 3 veckor sen ja såg honom sist. Långt och fett hår. Inte brunt hår utan mer blond/råttfärgat.

Jag kallar det fårjacka men kan va fel ord. Men det är en lång typ rock så har den ”fårull” eller liknande på insidan och så typ skin/länder utsidan.
Citera
2025-11-01, 00:52
Medlem
Är det någon annan som minns en neger, typ mellan 20-30 år, minns inte om det var i början av 2000-talet eller i mitten. Han hade alltid stora hiphop-brallor på sig, solbrillor och stod bara och stirrade rakt fram. Såg honom alltid när jag åkte buss från skolan och han bara stod där, oftast i närheten av Södra Torget och stirrade. Creepy som fan.
Senast redigerad av JeffDahmer 2025-11-01 kl. 00:56.
Citera
2025-11-05, 15:20
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Är det någon annan som minns en neger, typ mellan 20-30 år, minns inte om det var i början av 2000-talet eller i mitten. Han hade alltid stora hiphop-brallor på sig, solbrillor och stod bara och stirrade rakt fram. Såg honom alltid när jag åkte buss från skolan och han bara stod där, oftast i närheten av Södra Torget och stirrade. Creepy som fan.

Tror jag vet vem du menar. Kanska kort och lite rund? Hörde någon konstigt historia om att han åkte på stryk för länge sen och nu går runt och letar efter gärningsmannen för att hämnas. Såg han mycket i början av 2000 talet. Det komiska var att jag såg honom för 3 veckor sedan på Willys. Inte sett honom på länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in